PDA

Se fuld version : APG's muligheder???

heppehey
10-09-2004, 01:49 AM
et enkelt spørgsmål fra mig...

Jeg benytter Edonkey2000...
på min computer har jeg x antal musikfiler... lad os bare sige 200... De ligger i en mappe på computeren jeg selv har oprettet.. når jeg henter en fil bliver den straks flyttet over i denne mappe... det betyder at jeg sjældent har mange filer liggende i min edonkey2000 downloaded files mappe... Lige pt. ligger der 5... mit spørgsmål er så... Kan APG se alle filer på min computer eller kun dem i min edonkey2000 downloaded files mappe... Altså kan jeg blive knaldet for det jeg ikke deler??? Jeg hæfter mig ved at APG hver gang de udsender en pressemeddelse om nye breve til folk skriver at de anklagede har modtaget krav om erstatning for at have gjort x antal filer tilgængelig for andre... Vil det sige at jeg ville kunne risikere at modtage erstatsningskrav fra 5 filer, eller kan jeg risikere også at blive knaldet for dem jeg ikke deler???

Brogaard
10-09-2004, 01:52 AM
Nu kender jeg ikke edonkey så godt, men generelt bliver du kun "knaldet" for det du deler. Dvs. alt det de kan se.

Hvis de kommer hjem til dig (hvilket er meget tvivlsomt!) er det en helt anden sag...

Jowls
10-09-2004, 02:05 AM
Det lyder på mig som om, du kan føle dig ret sikker. Det er også vigtigt, at du har sat EDonkey op så ingen kan få en samlet oversigt over alle de filer, du deler. Jeg bruger selv EMule, og der er det i "preferences" under "files"

Hvis du har mange følsomme filer liggende og er utryg ved muligheden for et hjemmebesøg, kunne du evt. overveje kryptering. Der er nogle gode guides her på sitet....