Se fuld version : en mellem bong!!
enigma
10-08-2004, 11:33 PM
Hej jeg har også lige modtaget et af disse fine breve med nogen fine screendumps og et erstatningskrav på 280000kr hvordan skal jeg forholde mig til det??? det er over et år siden de har taget de screendumps..
hvis der er nogen der har en god løsning på det må i meget gerne pm. mig eller bare skrive et indlæg i forummet.. jeg sidder stadig i chok!!! :shock:
Tobias
10-08-2004, 11:41 PM
Læs her:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=78
og Kontakt evt PG her
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=74
Held & Lykke
Arrow
10-09-2004, 12:27 AM
Hej jeg har også lige modtaget et af disse fine breve med nogen fine screendumps og et erstatningskrav på 280000kr hvordan skal jeg forholde mig til det??? det er over et år siden de har taget de screendumps..
hvis der er nogen der har en god løsning på det må i meget gerne pm. mig eller bare skrive et indlæg i forummet.. jeg sidder stadig i chok!!! :shock:
De skide psykopater! De erstatningskrav er jo helt ude af proportioner.
Nå, anyways, jeg føler med dig og vil her forsøge at hjælpe dig.
For lige at gøre klart er undertegnede kun 16 år og går på gymnasiet. Derfor repræsenterer jeg for det første ikke Piratgruppen. For det andet gør min alder at jeg ikke er 100% adjourført med lovgivningen, og heller ikke lovene omkring hvad de kan tillade sig med erstatningskrav.
Jeg forstår at du er i chok, og vel også en af grundene til at du kom herind var at få hjælp, så lad os lige se på sagen.
Først skal du overveje nogle ting:
1) Har du virkelig delt nogle ulovlige filer (jeg anbefaler ikke du skriver det offentligt herinde, men overvej det for dig selv hvordan det forholder sig).
2) Se på den her nyhed (http://www.newz.dk/forum/item/29254/) på newz.dk! Det er vigtigt at du holder hovedet koldt og gennemgår erstatnignskravet. APG plejer at takstere 40 kr. per musiknummer du har til upload, og 120 kr. per album (så vidt jeg husker), og 200 kr. per film. Hvis du har læst nyheden vil du vide at erstatningskravet med rimelig stor sikkerhed er for stort, selv hvis de har slået 50% af. Vær opmærksom på dette, gennemgå de filer du har liggende på computeren, og udregn det egentlige beløb. Det kan være en vigtig faktor senere (men husk for alt i verden ikke at betale).
3) Du skriver at du også har fået tilsendt screenshotsne. Tag et grundigt kig på dem (VIRKELIG GRUNDIGT). Jeg går ud fra de viser hvilke film, musik (og evt. spil/programmer) APG mener du har liggende til download. Men på hvert eneste screenshot skal du lægge mærke til følgende:
--- Viser screenshotsne tilsammen ALLE filer som du har liggende (de skal tilsammen vise det hele, ellers holder deres erstatningskrav ikke. Der kan dog evt. være et screenshot som bare viser et tal, som beskriver hvor mange filer af forskellig type du har liggende til download (antal). Disse kan desværre overbevise en jury hvis det skulle komme til en retsag, også selvom du påstår ikke alle er ulovlige at dele)?
--- På hvert screenshot skal der være noget dokumentation for at det netop er på din computer filerne ligger. Hvis der står en e-mail (selv en evt. fake email som i kazaa f.eks. kan være farlig) er det ikke så godt. Står der IP-addresse? Evt. andet?
--- Hvis der står IP addresse skal der også være dokumentation på screenshottets dato (for at tage højde for evt. dynamisk IP). Nu siger du de blev taget for et år siden, men er det noget APG bare påstår (i brevet evt.) eller er den en præcis dato og tidspunkt PÅ SCREENSHOTTET?
4) Læg evt. screenshotsne du har modtaget ud på nettet (hvis du har en scanner selvfølgelig). Jeg vil selv personligt gerne se lidt nærmere på dem. En kopi af brevet lagt ud vil også være en ide. Jeg regner med det er lovligt at vise den slags offentligt på nettet, så jeg er sikker på du bare kan uploade dem et sted. Du kan evt. prøve at få piratgruppen til at uploade dem til nettet. Ellers er jeg sikekr på at der er andre der gerne vil hjælpe dig. Spørg evt. på www.siffan.dk om de vil uploade dem (husk god kvalitet), jeg er sikker på de er villige. Hvis du skulle få screenshots og brev uploadet så link til dem bagefter herinde.
5) Lovligør din harddisk. Dette betyder ikke du skal slette de filer du har, da der stadigvæk vil være beviser tilbage. Tag din harddisk ud af computeren og gem den et sikkert sted, hvor du ved ingen vil finde den, selv hvis du skulle få besøg af fogeden. Køb/lån evt. en anden ahrddisk hvor der ikke ligger ulovligt materiale. Installer Windows (eller hvilket styresystem du nu bruger) og sørg for at installere alt muligt lort på den, så det evt. ligner den her været brugt længe (og lad være med at ligge ulovlig musik/film/spil på, og installer heller ingen p2p-programmer). Dette er i tilfælde af fogedbesøg hvis du nægter at betale. Pas også på med fysiske medier som brændte CDer. Jeg er sikker på du har nogen venner som kan skjule dem for dig. Punkt 5 her skal kun følges hvis du nægter at betale, da det er her de evt. kan beslutte at komme på besøg efter flere beviser (det er også vigtigt i sådan et tilfælde at de har en kendelse, ellers kan du nægte dem adgang. Jeg henviser til piratgruppens "advokat"-sektion på forsiden).
6) Efter at du har fulgt ovenstående punkter, tag derved kontakt til en advokat (mangler du penge igen kan du søge digital retshjælp af PG (hvis de da har samlet nok penge), og er du helt økonomisk på spanden så kig i advokatsektionen igen, der er nogle tips og links, hvor du kan se på muligheden for fri proces).
Jeg ved piratgruppen anbefaler man ikke betaler, men overvej de beviser de har sendt (ifølge de betegnelser jeg lige gjorde for hvad screenshottet skal indeholde, og check igen om der er filer der er lovlige at dele), og overvej evt. med en advokat hvad APGs beviser strækker sig til. Jeg anbefaler ligsom APG Per Overbeck som også tog Rasmus Kjeldgaards sag på (selvom de tabte, har han erfaring på området). Hans addresse og telefonnummer findes i et af nedenstående links jeg skriver her:
Her er evt. nyttige links:
Piratgruppens anbefalinger til de 156 der har modtaget erstatningskrav (http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=152)
Flere anbefalinger, +Per Overbecks addresse og telefonnummer (http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=157)
Advokaten på Piratgruppen (http://www.piratgruppen.org/faste.php3?id_article=2)
Ellers kan jeg kun ønske dig held og lykke, og så lige huske dig på at du bør overveje din økonomiske situation mht. denne sag (både hvis du vælger et forlig (hvilket jeg ikke anbefaler, medmindre det er absolut sidste udvej), og hvis du vælger at gå i retten (hvis APG da ellers tør, som de evt. ikke gør når folk slår igen)). Jeg vil stadigvæk meget gerne se brev og screenshots, og hvis du ikke kan uploade dem til nettet så mail evt. hele lortet til troels-a@post.tdcadsl.dk!! Så skal jeg nok tage et kig på det, og evt. rådføre mig med nogle andre om dine muligheder. Men kan kun fuldt ud ønske dig held og lykke med denne sag. Og du skal lige vide at du har flere fildelere i ryggen end APG har krævet penge af dig! Jeg vil støtte dig hele vejen igennem det her :wink:
Mvh. Arrow
Christian
10-09-2004, 12:43 AM
2) Se på den her nyhed (http://www.newz.dk/forum/item/29254/) på newz.dk! Det er vigtigt at du holder hovedet koldt og gennemgår erstatnignskravet. APG plejer at takstere 40 kr. per musiknummer du har til upload, og 120 kr. per album (så vidt jeg husker), og 200 kr. per film.
Nu ligger priserne altså på 10 kr. pr mp3, og 70 kr pr. filmværk ifølge den anden person som har fået erstatsningskrav fra antipiratgruppen. De tal kan du ikke regne med, dem som Arrow skriver, og i det brev som du har modtaget fra APG, Enigma, står priserne på de enkelte ting. Kan du ikke fortælle os hvad de lyder på? Eller som Arrow sagde, om du kan scanne hele brevet (dog skal dit navn være censureret) inden du uploader det.
Jeg håber at du tager hele situationen stille og roligt, for det er jo ikke jordens undergang, og lad være med at underskrive den "tro og love" erklæring før du har snakket med den advokat som PG anbefaler i deres guides om erstatsningskrav. Husk på, at APG sender breve til folk i ferierne, så de ikke har så god mulighed for at snakke med en advokat, så der er skam god grund til at tænke, at de ikke står stærkt.
Hvis de ikke har besøgt dig endnu for at beslaglægge din harddisk sammen med en foged, står du stærkt. Du ved hvad su skal gøre nu, ikke?
Jeg håber virkelig at du hænger i, at undlader at skrive under før du har snakket med en advokat. Husk på: at vi allesammen står bag dig i denne situation!
Arrow
10-09-2004, 01:33 AM
2) Se på den her nyhed (http://www.newz.dk/forum/item/29254/) på newz.dk! Det er vigtigt at du holder hovedet koldt og gennemgår erstatnignskravet. APG plejer at takstere 40 kr. per musiknummer du har til upload, og 120 kr. per album (så vidt jeg husker), og 200 kr. per film.
Nu ligger priserne altså på 10 kr. pr mp3, og 70 kr pr. filmværk ifølge den anden person som har fået erstatsningskrav fra antipiratgruppen. De tal kan du ikke regne med, dem som Arrow skriver, og i det brev som du har modtaget fra APG, Enigma, står priserne på de enkelte ting. Kan du ikke fortælle os hvad de lyder på? Eller som Arrow sagde, om du kan scanne hele brevet (dog skal dit navn være censureret) inden du uploader det.
Jeg håber at du tager hele situationen stille og roligt, for det er jo ikke jordens undergang, og lad være med at underskrive den "tro og love" erklæring før du har snakket med den advokat som PG anbefaler i deres guides om erstatsningskrav. Husk på, at APG sender breve til folk i ferierne, så de ikke har så god mulighed for at snakke med en advokat, så der er skam god grund til at tænke, at de ikke står stærkt.
Hvis de ikke har besøgt dig endnu for at beslaglægge din harddisk sammen med en foged, står du stærkt. Du ved hvad su skal gøre nu, ikke?
Jeg håber virkelig at du hænger i, at undlader at skrive under før du har snakket med en advokat. Husk på: at vi allesammen står bag dig i denne situation!
Det kræver lige lidt hovedregning det her :wink:
På AntiPiratGruppens (http://www.antipirat.dk) hjemmeside står der at gennemsnitter for erstatningskravene lyder på 84.337 kr. og der blev i gennemsnit gjort 4.866 musiknumre og 55 film tilgængelig.
Hvis vi tager din regnemetode:
(4866 * 10) + (70 * 55) = 48660 kr. + 3850 kr. = 52510 kr.
Det stemmer ikke helt.
Hvis vi fastholder din pris på 70 kr. per film, trækker vi lige filmprisen fra gennemsnitsbeløbet:
84337 - 3850 = 80487 kr. der strækkker sig over 4866 musiknumre.
80487 / 4866 = 16.54 kr. per musiknummer
Hvad nu hvis vi tager 200 kr. per film i stedet, så er 55 film 11000 kr.
84337 - 11000 = 73337 kr.
73337 / 4866 = 15,07 kr.
Mit gæt er at prisen i gennemsnit er på 15 kr. per musiknummer og 200 kr. per filmværk :wink:
Nå væk med hovedregningen. Som Christian også siger så tag det stille og roligt. Det kan dog til gengæld godt være jordens undergang for dig skulle du ende med at blive tvunget til at betale et beløb, da det er mange penge. Men kontakt som sagt en advokat, har givet min anbefaling. Mht. Christians kommentar om fogeden, har jeg fortalt hvad man skal gøre med sin harddisk. Som sagt står vi bag dig. Den her sag er faktisk den der har fået mig til at donere en hund til digital retshjælp (gjorde det efter mit første indlæg i den her tråd, betalingen bliver gjort aktiv via. netbank mandag), da jeg mener APG er gået for vidt (og det er endda på trods af at jeg netop er gået arbejdsløs, da jeg er blevet erstattet af maskiner på mit job). Den her sag er simpelthen grotesk, og jeg håber ikke APG slipper af sted med det!!!!
Mvh. Arrow
Anonymous
10-10-2004, 12:51 AM
280.000 er fandme mange penge, fatter ikke du overhovedet turde uploade i første omgang og dernæst må du fandme have uploadet en hel del over en lang periode og deraf må jeg så slutte at du har en meget kraftig uprate siden du kan dele så meget. Synes 280.000 er RIGTIG mange penge og det kan komme til at betyde at du ikke kan eje personlig formue hvis du skal afbetale dem over lang tid fordi du ikke har pengene klar. De 3 sager der bliver snakket om er det reelt hvor mange sager der har været eller er det hvor mange i har kendskab til? Måske skulle du bare tage og sende en check til APG på 20k og så håber de æder den uden at forstyrre dig yderligere for hvis du tager den i retten og de vinder er du fandme på skideren.
Klawz
10-10-2004, 09:16 AM
Hej Enigma
Din sag er ikke anderledes end de andre sager vi hører om. Dvs. der eksisterer skærmdumps og evt. stikprøver på hvad enkelte filer indeholder - dvs. bekræftelse på om der er overensstemmelse mellem filnavn og indhold, og om indholdet så er beskyttet af copyright og ophavsret.
Selvom du kan se, at de pågældende skærmdumps er "ægte", så betyder det ikke at det som bevis holder i retten. Jeg kan jo godt lave et falsk pas som indeholder ægte informationer... (eller det kan jeg faktisk ikke, men dygtige folk kan)
Du skal følge samme procedure som alle andre bør følge. Kontakt en advokat - vi anbefaler Per Overbech, som du kan finde i vores "advokat"-sektion.
Mht. de 3 sager, så har vi ikke kunne fåf bekræftet at det kun drejer sig om 3 sager, men vi forsøger løbende at få tallet bekræftet.
Mht. beløbet, så er det 20.- for en mp3-fil, og beløbet ganges med 0.8 (formentligt fordi APG anerkender en vis usikkerhed på 20%).
Håber det var svar nok.
enigma
10-10-2004, 11:30 AM
til Cheeky Goat
jeg har ikke uploadet noget jeg har siddet på oDC i tidernes morgen og der har jeg sharet omkring XXXXGB det er over et år siden.. Og nu mener tosserne jo at de kan sagsøge mig for det.. jeg ville hellere gå i retten end jeg vil lave aftaler med de fuskere.. det er en plat og svindel alt deres lort!!!
mener du så også at gondor_2k skal lave en aftale med dem de prøve jo at platte ham for en million
Anonymous
10-10-2004, 11:55 AM
til Cheeky Goat
jeg har ikke uploadet noget jeg har siddet på oDC i tidernes morgen og der har jeg sharet omkring 370GB det er over et år siden.. Og nu mener tosserne jo at de kan sagsøge mig for det.. jeg ville hellere gå i retten end jeg vil lave aftaler med de fuskere.. det er en plat og svindel alt deres lort!!!
mener du så også at gondor_2k skal lave en aftale med dem de prøve jo at platte ham for en million
Du har ikke uploadet noget men "sharet" XXXX GB, for mig er at uploade og share nærmest det samme hvis du med share mener at du har lagt XXXX GB op på en server som ikke er din egen og gjort det tilgængeligt eller om du har sharet det direkte fra din egen PC, begge dele betegner jeg som upload bare så vi forstår hinanden. Jeg kender intet til gondor_2k men hvis han har fået et krav på 1 mio. er han jo bare endnu mere på skideren end dig hvis APG vinder sagen. Men det er jo set før at folk der skylder enorme summer flytter deres økonomi til udlandet og selv flytter til udlandet og lever der for at undgå at skulle betale enorme erstatningskrav men uanset hvad har du bragt dig selv i en virkelig dårlig situation ved overhovedet at share noget og særdeles når der tilsyneladende er tale om så meget som du giver udtryk for og det er vel egentlig ikke så smart når det kunne være undgået ved at lade være.
enigma
10-10-2004, 12:28 PM
til Cheeky Goat
jeg har ikke uploadet noget jeg har siddet på oDC i tidernes morgen og der har jeg sharet omkring XXXXGB det er over et år siden.. Og nu mener tosserne jo at de kan sagsøge mig for det.. jeg ville hellere gå i retten end jeg vil lave aftaler med de fuskere.. det er en plat og svindel alt deres lort!!!
Du har ikke uploadet noget men "sharet" XXXX GB, for mig er at uploade og share nærmest det samme hvis du med share mener at du har lagt XXXX GB op på en server som ikke er din egen og gjort det tilgængeligt eller om du har sharet det direkte fra din egen PC, begge dele betegner jeg som upload bare så vi forstår hinanden. Jeg kender intet til gondor_2k men hvis han har fået et krav på 1 mio. er han jo bare endnu mere på skideren end dig hvis APG vinder sagen. Men det er jo set før at folk der skylder enorme summer flytter deres økonomi til udlandet og selv flytter til udlandet og lever der for at undgå at skulle betale enorme erstatningskrav men uanset hvad har du bragt dig selv i en virkelig dårlig situation ved overhovedet at share noget og særdeles når der tilsyneladende er tale om så meget som du giver udtryk for og det er vel egentlig ikke så smart når det kunne være undgået ved at lade være.
jaa jeg kan godt se hvad du mener men de har jo ikke særlig gode beviser da det kun er et screendump de har og jeg har slet ikke noget ulovligt i min lejlighed så hvad vil de kommer og bonge mig for??
og desuden har jeg kørt på trødløst netværk der ikke har været krypteret det kan jeg jo også bruge der..
og jeg har ikke modtaget deres brev på min nuværende addresse og der er ingen der har skrevet under på de har modtaget det!! så et eller andet sted er de lidt på den og jeg har en anden ip nu det er ikke den som jeg blev taget på for et år siden
Samson16
10-10-2004, 12:42 PM
til Cheeky Goat
jeg har ikke uploadet noget jeg har siddet på oDC i tidernes morgen og der har jeg sharet omkring XXXXGB det er over et år siden.. Jeg er glad for at jeg ikke havde så stor en computer da jeg sad på DC :-)
Og nu mener tosserne jo at de kan sagsøge mig for det.. jeg ville hellere gå i retten end jeg vil lave aftaler med de fuskere.. det er en plat og svindel alt deres lort!!! Jeg vil ønske dig held og lykke, det kan godt være at det er ulovligt at dele, det kan godt være at du delte "lidt" for meget, men APG's krav er helt ude i tovene, de ved sgu godt at folk ikke har nogen mulighed for at betale sådan beløb :roll: og sender kun de breve ud fordi de ved at de kan skræmme, og gøre folk bange :twisted:
Geeko
10-10-2004, 01:22 PM
Cheeky goat der er ret klare definitioner på upload og at share osv., så lad os lige holde de forskellige begreber adskilt.
Klawz
10-10-2004, 02:07 PM
Til alle i tråden
Jeg har været inde og slette et tal fra enigmas indlæg, og samme er sket i de følgende citater.
Måske er jeg for paranoid, men jeg mener at for præcise tal gør det lettere at identificere en person. Hvis du er uenig Enigma, så send mig en pm eller du kan selv rette det retur...
Anonymous
10-10-2004, 03:00 PM
Cheeky goat der er ret klare definitioner på upload og at share osv., så lad os lige holde de forskellige begreber adskilt.
Okay, du fyrer bare løs, for mig er der ingen forskel, man deler noget på den ene eller anden måde og måske var upload et forkert ord for dette men det var det jeg mente.
Anonymous
10-10-2004, 06:51 PM
Hvor lang tid har du egentlig til at indgå forlig før tilbuddet bortfalder? Hvis du skulle indgå forlig bliver det vel omkring 140k du skal af med eller hvad? Har du undersøgt om du også bliver pålagt alle sagens omkostninger inkl. APGs evt. udgifter til deres advokat mv., hvis du tager den helt til retten og de vinder?
enigma
10-10-2004, 07:21 PM
Hvor lang tid har du egentlig til at indgå forlig før tilbuddet bortfalder? Hvis du skulle indgå forlig bliver det vel omkring 140k du skal af med eller hvad? Har du undersøgt om du også bliver pålagt alle sagens omkostninger inkl. APGs evt. udgifter til deres advokat mv., hvis du tager den helt til retten og de vinder?
jeg har 10 dage men jeg har slet ikke skrevet under på at havde modtaget deres brev. og det med at skrive under på deres tilbud det tror jeg ikke er nogen gode ide for der kommer jo også renter o.s.v .. og det er ikke sendt til min nuværende adresse så jeg ved ikke hvad de har gang i?? jeg tror bare det er en trussel!
Anonymous
10-10-2004, 08:48 PM
Tja, det kunne være interessant og høre hvad Klaus evt. har at sige til netop din sag og om han vil anbefale dig at betale de 140k nu eller ikke indgå forlig og isteddet tage den helt i retten hvor du kan risikere udgifter som måske overstiger 280k i og med at der muligvis skal betales renter hvis du vælger at afdrage samt hvis APG skal have dækket deres sagsomkostninger i tilfælde af de vinder så kan det jo komme over 300k men kunne somsagt være interessant at høre om Klaus/PG mener du bør indgå det forlig eller tage den til retten. Er det bare et alm. brev eller er det sendt anbefalet? Muligvis er det ikke en god ide bare at tro at du kan dække dig ind under ikke at have modtaget brevet, så kan de jo sådan set bare hive dig helt i retten for at få deres ord for at du skal betale og du har dermed mistet din mulighed for forlig.
Christian
10-10-2004, 09:55 PM
Lad nu juristerne og vedkommende selv diskutere hvad de vil gøre. Det er stressende nok at blive sagsøgt, men når alle ens detaljer skal lægges ud til offentlig skue, det er sikkert ikke rart. lad være med at presse på.
Arrow
10-10-2004, 10:01 PM
Cheeky Goat: 280000 kr. VAR forliget. Det oprindelige krav lå på det dobbelte, altså 560000 kr.
Men lad os dog følge Christians råd, og ade være med at kaste for meget med meningerne.
Mvh. Arrow
Anonymous
10-10-2004, 10:33 PM
Cheeky Goat: 280000 kr. VAR forliget. Det oprindelige krav lå på det dobbelte, altså 560000 kr.
Men lad os dog følge Christians råd, og ade være med at kaste for meget med meningerne.
Mvh. Arrow
Hvad var det det største krav var på, noget kunne næsten tyde på dette var det absolut dyreste krav medmindre altså det dyreste krav var 598k eller husker jeg forkert? Hvis det var mig der kom til at skylde 300k tror jeg sgu bare jeg ville flytte til udlandet og bo der resten af mit liv for det krav ville fandme da tage lang tid at betale.
Klawz
10-11-2004, 07:38 AM
PG's råd er beskrevet under nyheden "Betal IKKE!!!" :twisted:
Det står jeg 100% bag. Hvis I ønsker en mere "personlig betjening", så skriv om jeres sag til PGs advokat (advokat[at]piratgruppen.org).
Vi kan næppe gå ind i sager, da vi ikke er advokater, men vi kan henvise til advokater, og vigtigst af alt, så kan vi analysere APGs strategi og hvilke beviser de har til deres rådgighed. Dermed kan vi forbedre vores juridiske service - og det vil kunne hjælpe folk i fremtiden. Vi vil naturligvis også kunne hjælpe folk med penge til advokathjælp, men som I nok kan forestille jer, så er der mange om budet lige nu, så vi kan kun hjælpe få.
Overvej om I vil gå hele vejen i retten, og undersøg om I har økonomien til det (evt. via en forsikring) - skriv det i jeres henvendelse til advokaten.
Jeg skal måske understrege, at det er 100% seriøst, når vi opfordrer folk til ikke at betale!!! Pengene til en advokat er nok de bedste penge folk kan give ud i denne situation!
Share_Khan
10-11-2004, 08:13 AM
...men uanset hvad har du bragt dig selv i en virkelig dårlig situation ved overhovedet at share noget og særdeles når der tilsyneladende er tale om så meget som du giver udtryk for og det er vel egentlig ikke så smart når det kunne være undgået ved at lade være.
Du' da guld værd når du ruller dig ud, hva', Cheeky?
Jeg har osse læst "Småborgerlighed og bagklogskab i det offentlige rum", men lever dog ikke efter bogens regler og prøver heller ikke at trække dem ned over hovedet på andre.
Jowls
10-11-2004, 12:05 PM
...men uanset hvad har du bragt dig selv i en virkelig dårlig situation ved overhovedet at share noget og særdeles når der tilsyneladende er tale om så meget som du giver udtryk for og det er vel egentlig ikke så smart når det kunne være undgået ved at lade være.
Der er faktisk heller ikke svært at checke, hvem som downloader. I øjeblikket går APG kun efter uploadere, men det tror jeg ikke at du skal tage som nogen garanti for, hvad de vil gøre i fremtiden. Og de sager som kommer frem nu stammer tilbage fra februar. I teorien kunne du jo være med i den næste angrebsbølge for det, du downloadede i sommerferien.... ikke for at skræmme nogen :wink:
Anonymous
10-11-2004, 02:40 PM
Du' da guld værd når du ruller dig ud, hva', Cheeky?
Jeg har osse læst "Småborgerlighed og bagklogskab i det offentlige rum", men lever dog ikke efter bogens regler og prøver heller ikke at trække dem ned over hovedet på andre.
Næh, jeg kunne såmænd også bare været direkte og sige det var utroligt dumt men sådan synes jeg ikke lige jeg ville formulere det :wink:
Anonymous
10-11-2004, 02:44 PM
I teorien kunne du jo være med i den næste angrebsbølge for det, du downloadede i sommerferien.... ikke for at skræmme nogen :wink:
Hvad mener du med at jeg i teorien kunne være med i næste angrebsbølge? Dette tvivler jeg kraftigt på uanset om du mener at jeg selv er med til at angribe andre pirater for APG :? :? (det giver jo ikke rigtig nogen mening) eller om jeg downloader så tvivler jeg på at APG skulle have noget at komme efter fordi jeg har downloadet, du må se på de sager som APG tidligere har taget op og dette har været mod uploaders og dermed er ingen som ex. har hentet en enkelt fil via. Bittorrent fået en regning og tvivler også kraftigt på at APG vil gå efter disse da det ganske enkelt ikke kan betale sig. Somsagt er jeg ikke så dum at dele noget som helst overhovedet så min ryg skulle være nogenlunde fri :wink:
The Galloping Goose
10-11-2004, 09:35 PM
lav din signatur om! Folk på piratgruppen.org skal ikke have at vide, at de kan kneppe sig selv, hvis de har problemer med at folk kun leecher.
Dette er udelukkende et svar til de der har et problem med min holdning og skal som sådan ikke opfattes som en generel meddelelse, hvis Christian mfl. kommer med dumsmarte kommentarer til jeg ikke uploader er dette mit svar til dem. Hvis du vil garanterer at du sletter et hvert gremtidigt indlæg der indeholder nogle kommentarer til om jeg uploader samt ved en evt. sletning kontakter den pågældende bruger og fortæller at han skal droppe sin flaming skal jeg med glæde slette min lille hilsen.
Vil du dermed sige at de personer der ikke er enige med piratgruppen skal have en signatur der siger " Piratgruppen stinker" .. de vil jo nok mene at det meste herinde er dumsmarte komentarer :wink:
Bonux
10-19-2004, 05:48 PM
hvordan går det med situationen ??
Jowls
10-19-2004, 06:59 PM
Hvilken situation refererer du til? Hvis du mener alle dem som er blevet bonget af APG som led i deres lille efterårs-pakke, så ser det ud til, at Osama bin Schlüter og hans Hugo Boss terrorbrigade foreløbigt har udvalgt et par af sagerne som prøves i retten. Hvis røverne taber sagerne, betyder det formentligt at alle som ikke har underskrevet eller betalt går fri. I modsat fald.... *gulp*
Man krydser fingre.
B@rney
10-28-2004, 06:46 PM
at Osama bin Schlüter og hans Hugo Boss terrorbrigade foreløbigt har udvalgt et par af sagerne som prøves i retten. Hvis røverne taber sagerne, betyder det formentligt at alle som ikke har underskrevet eller betalt går fri. I modsat fald.... *gulp*
Man krydser fingre.
Det var sådan set mit GRANDE spørgsmål, lige her på falderebet, Er selv modtager af en de deresenes BONG'er, i den 7 Cifferede ende, men har kun fået Bong'en, og intet andet hørt. så nu er det, skal jeg stadig være stiltiene, eller skal trinnet tages videre,"Har allerede snakket med Per Overbeck's sekretær om det såkaldte brev". eller skal man skynde sig at starte Per op, så han allerede er klar, hvis de kommer efter en, efter de prøvesager !!
Jowls
10-29-2004, 12:22 AM
Er selv modtager af en de deresenes BONG'er, i den 7 Cifferede ende, men har kun fået Bong'en, og intet andet hørt. så nu er det, skal jeg stadig være stiltiene, eller skal trinnet tages videre...
Eftersom jeg går ud fra, at du ikke sådan lige har et syvcifret beløb som du kan betale hr. Schlüter og hans banditter med, så bliver du før eller siden trukket ind i et juridisk opgør af en eller anden slags. Hvor seriøst det bliver, afhænger sikkert en del af de verserende sager.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok forblive cool og forholde mig afventende med hensyn til APG's næste træk. Og når så du så hører fra dem igen, burde du seriøst overveje at investere i et rådgivningsmøde med Per Overbeck - bare sådan for ligesom at få en fornemmelse af hvor du står og få lidt ro i sindet.
Det gør han nok ikke gratis, men jeg tror at det er en god investering.
Tobias
10-29-2004, 01:36 PM
Hej,
Kan kun give Jowls ret! Du bør betale det det koster at få en snak med Per Overbeck eller en anden advokat med den rette viden. Tænk på at det kan blive meget dyrt at lade være. Held & Lykke :!:
Mvh.
Tobias
Camilo
10-30-2004, 03:36 PM
Og din husstandsforsikring dækker muligvis
Du kan også søge digital retshælp hvis du er på røven.
Camilo
Piratgruppen
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.