PDA

Se fuld version : REGNING fra antipirat gruppen

Anonymous
10-08-2004, 04:28 PM
hej... jeg har fået et fint brev fra antipiratgruppens advokat idag.. med vedlagt "bevis" fra dc++.. der står at jeg deler 115 gb musik og film, men man kan ikke se ud fra "beviset" om jeg har nogle slots åbne... hvad skal jeg gøre...???

zub
10-08-2004, 07:48 PM
du har brudt loven ved at gøre det tilgenængeligt til frit download for andre... få fat i en advokat -> INDEN DU SKRIVER UNDER PÅ NOGET!! <- (har du ik råd til en så hør PG om hvor langt de er med deres støtte)

hvis deres beviser er i orden så er du nok på den... men få en advokat på sagen så hurtigt som muligt.. det er din eneste chance. ... og hvis du nu skulle have 115 gb musik så var det nok ikke dumt at komme af med det.. og jeg mener af med disken... en tom 120gb disk er ret mistænksom (beviser intet men når du siger "jeg har da ik noget mp3 - kan i se noget mp3?" så siger de "men du har en helt tom, nyformateret 120gb disk" og så kan du ik så meget andet end at se sød ud ;) )

Tobias
10-08-2004, 10:34 PM
Få den HD helt ud af huset, eller formateret og overskrevet flere gange. Det er forholdsvis simpel at genskabe data fra en disk som bare er formateret.
Her ud over er det bare at gøre som zub siger!

Strictly
10-09-2004, 02:08 AM
Hej gæst

Først og fremmest: Jeg har flyttet dit indlæg til forummet "AntiPiratGruppen".
Dernæst - og som det allerede er sagt: Anerkend ikke noget overfor APG. Hverken mundtligt eller skriftligt. Kontakt derimod en advokat. Advokat Per Overbeck, Hovedvagtgade 6, 4. sal, 1103 Kbh K, tlf: 33 11 36 36, har ekspertise med den type sager. Læs også denne guide (http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=78) om hvordan du skal forholde dig.
Derudover må du også meget gerne kontakte os på advokaten[at]piratgruppen.org med oplysninger om din sag. Så vil vi se nærmere på det, og vende tilbage hurtigst muligt.

Khain
10-09-2004, 01:17 PM
helt enig, lad som om du aldrig har fået brevet, smid harddisken over til en bekendt, køb en ny, og installer dine forældres eller en andens lovlige styresystem på skidtet.

eller allerbedst en "ren" linux installation.

zub
10-13-2004, 04:06 PM
helt enig, lad som om du aldrig har fået brevet, smid harddisken over til en bekendt, køb en ny, og installer dine forældres eller en andens lovlige styresystem på skidtet.

eller allerbedst en "ren" linux installation.

NEJ! man skal netop IKKE lade som om man ik har fået brevet! svare til at lade som om du aldrig har fået din fart bøde på 1000kr .. en måned efter er det 1500.. derefter 2500.. og til sidst så banker 2 betjente på din dør og klipper dit kørekort...

brevet smides i kassen med hastesager, en advokat kontaktes og så ser man på hvad man kan gøre sammen med denne...

z33k
10-13-2004, 06:59 PM
hvis han bare formatere eller smadrer sin harddisk så alle beviser forsvinder, så kan apg vel ikke gøre noget?

mdkse
10-13-2004, 07:54 PM
Lad være med at ødelægge din HD, ej heller skal du lade den forsvinde på "mystisk vis".

Det er strafbart at ødelægge og/eller at tilbageholde beviser, du stiller kun dig selv dårligere. Det eneste du skal gøre i første omgang er at kontakte en advokat! Se evt. de andre indlæg og læs sektionen "Advokaten".

Held og lykke

Jowls
10-13-2004, 08:23 PM
Lad være med at ødelægge din HD, ej heller skal du lade den forsvinde på "mystisk vis".

Det er strafbart at ødelægge og/eller at tilbageholde beviser, du stiller kun dig selv dårligere. Det eneste du skal gøre i første omgang er at kontakte en advokat

Det med advokaten er et godt råd, men det med harddisken?

Hmmm - står han virkeligt bedre i sagen, hvis APG kan fremvise en konfiskeret harddisk med komplette udgaver af samtlige af de filer, de beskylder ham for at have delt, i stedet for blot en gnidret skærmudskrift med tvivlsom beviskraft?

En harddisk som vel ikke kan kaldes et "bevis" eftersom der ikke er rejst nogen sag endnu. Vi befinder os jo stadig blot på trusselsbrev-stadiet. Dermed kan han da gøre med den, hvad han vil.

Hvis fogeden kommer på besøg - og det tror jeg at man kan være ret sikker på, hvis der virkelig rejses en sag - så tror jeg personligt, at det vil være smartest, hvis han/hun finder en PC på adressen som ikke indeholder noget materiale som APG har rettigheder til. Naturligvis fordi der aldrig har været noget på den... ikke fordi det er bortskaffet. :wink:

Cheeky Goat
10-13-2004, 08:46 PM
Hmmm - står han virkeligt bedre i sagen, hvis APG kan fremvise en konfiskeret harddisk med komplette udgaver af samtlige af de filer, de beskylder ham for at have delt, i stedet for blot en gnidret skærmudskrift med tvivlsom beviskraft?
Mht. det "gnidrede" bevis tror jeg godt du kan regne med at de har de rigtige skærmdumps i farver og fin opløsning men laver dem om til dette sort hvide når de sender dem ud, måske for at kunne tilbagevise at de er for uklare, dårlige eller måske endda fake hvis det er den strategi du går efter og få gjort deres beviser ubrugelige, så kan de jo altid tage de rigtige screendumps frem og bede om en forklaring af hvordan disse kan være falske. En anden forklaring kan også være at de har udskrevet screendumpsene og advokaten har herefter fotokopieret disse udskrifter så er det jo klart de både mister farve og detaljer men tror ikke man skal/kan betvivle ægtheden af beviserne.

Jowls
10-13-2004, 08:58 PM
Mht. det "gnidrede" bevis tror jeg godt du kan regne med at de har de rigtige skærmdumps i farver og fin opløsning men laver dem om til dette sort hvide når de sender dem ud...

Udskrifternes kvalitet har intet med deres bevis-kraft at gøre - jeg brugte bare ordet "gnidret" for effektens skyld. Spørgsmålet er, om de - uanset kvaliteten - kan bruges som bevis for, at netop denne person havde netop disse filer på sin PC, og at han er identisk med den bruger som på det angivne tidspunkt lagde disse filer ud til deling og dermed forårsagede den skade, de vil have penge for.

Hvis de har udskrifterne OG en konfiskeret harddisk som indeholder de nævte filer, så vil jeg sige at løbet er kørt. Men udskrifterne alene bør ikke være nok til at idømme en person et erstatnings-ansvar på flere hundrede tusinde kroner. Det uanset om de er printet på højglans papir i sølvramme og forsynet med både Elvis og Tupacs autografer...

Christian
10-13-2004, 09:41 PM
Husk nu lige på, at APG ikke blot tager screendumps, men også stikprøver fra brugerens harddisk (share).

Jowls
10-13-2004, 11:56 PM
Husk nu lige på, at APG ikke blot tager screendumps, men også stikprøver fra brugerens harddisk (share).

Hvilket beviser at den bruger, de connectede til (som de også skal bevise er identisk med tiltalte) havde netop det antal filer liggende til upload - intet mere.

Tænk på analogien:

"Han har fået to fartbøder a 1500,-. Dem anser vi for at være stikprøver, så det betyder nok at han sikkert har kørt for hurtigt mindst 200 gange uden at blive opdaget. Så vi opkræver lige 300.000,- i fartbøder."

Det kan man da ikke gøre i et moderne retssamfund... håber jeg.

TNB_Dominic
11-18-2004, 12:27 PM
jeg er enig med Jowls, man kan ikke basere sit sagsøgemål på at personen måske har begået den samme forbrydelse tidligere, og så bare ganger bøden op 200 gange... dette er jo helt forrykt :x :evil: , og hvis APGs metoder bare minder om det, hvordan kan de så vinde? :?:

APG er jo helt forrykte, de reklamere selv med de SINDSYGT stor "regninger" de har sendt ud... er det ikke at sige "vi er dumme som døre" at sende millioner af kroners erstatnings krav ud til de mennesker? (sådan en gruppe idioter! :twisted: :evil: :x :!: :!: :!: )

ps. hvis nogle gider at sende mig forløbet af en retssag vil jeg gerne læse det... af personlig interresse... :wink: (vil gerne se deres argumenter...)