Se fuld version : Censur og andre ulemper ved Piraterne
Elmegaard
10-08-2004, 01:45 PM
På baggrund af dette topic (http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=632&highlight=) vil jeg her ytre mine synspunkter om denne side og dets medlemmer.
Emnet omhandler APGs 156 giro-kort til fildelere. INGEN ved noget om hvad de har gjort. Men, i artiklen står der, at der i gennemsnit er blevet downloadet 4.866 musiknumre og 55 film. Alligevel ser vi følgende post:
nogle som kender mailen til Anders fogh?
vil sende ham et mail og sige at han skal fyre alle AGP'er de svin skal ik gøre sådan noget!
De mennesket har sikkert kun downloadet 1 mp3 fil!
Derpå skriver jeg at det er en "typisk udtalelse fra en pirat". Det må jeg ikke. Men barca må gerne svine APG til.
Derpå kommer der flere mudderkastningspost og fjendtlige over for APG:
Skide svin! Deres dumhed kender ingen grænser! Deres grådighed kender slet ingen grænser!
Burn in hell APG!!!!
Grrrr FUCK APG de fortjener virkelig at rådne op i helvede.
Dernæst dukker følgende billede op: http://skint.homepage.dk/samurizeoutput.png
Fælles for disse mange eksempler er, at de er usaglige, fordømmende, usande, one-liners, injurerende? og der er ingen argumentation. Men min lille udtalelse fra før om "typisk udvidende pirater" blev straks slettet, selv efter at jeg havde argumenteret for den længere nede i topic'et.
Det handler om at PIRATGRUPPEN censurerer. De sletter det der går imod dem, og dem der ikke støtter fildeling bliver gjort til idioter.
Du blev slettet, fordi du ikke bidrog til diskussionen med andet end mudderkastning og dermed flyttede fokus fra trådens emne.
Din ovenstående skolegårdsargumentation er ikke meget bedre, men jeg lader det stå, da indlægget muligvis er udtryk for, at du ikke kan finde ud af at navigere rundt i forummet og derfor fortjener denne lille guide som hjælp:
Og man så slet ingen mudderkastning og ubegrundende ligegyldige one-liners i de eksempler jeg lige har hevet frem?
Den arrogante tone Strictly ligger for dagen, hører på ingen måde hjemme på at forum hvor debatten helst skulle holdes sober. Ligesom alle de andre indlæg jeg har hevet frem ikke er. Men alligevel bliver mit indlæg slettet, mens et "fuck APG"-billede bliver. Hvor er hoved og hale i det?
Én ting er, at I - som pirater - åbenlyst bryder loven ved at downloade. I kan ikke se at I gør noget galt. I mener at dem der ikke har råd til at betale for en Kim Larsen-cd skal kunne downloade den gratis, fordi underholdning er en folkeret. Det er meninger, og dem kan man argumentere for og imod, altså debattere.
En (helt) anden - og mere væsentlig - er at I censurerer det I ikke vil se, fordi det går imod jeres ideologi'er. Det er dybt forkasteligt, og det viser lidt om jeres niveau. I stedet skulle I hellere til at se i øjnene at det I foretager jer når I downloader ulovligt, copyright-beskyttet materiale er ulovligt. Det kan godt være at I er uenige, men det giver jer ikke ret til at bryde loven.
Det kan på ingen måde retfærdighedgøres at I downloader ulovlige musikfiler. Det er ulovligt, og længere er den ikke.
Tror I ikke at det ville være bedre at bruge andre - og legale - metoder.
Ikke alle er enige i dette land, og respektér det. Hvis I vil have ordentlig debat kræver det, at der er andre end jer pirater der fordømmer APG fordi de slår til mod folk der bryder loven. Det kræver at man kan se sagen fra begges synspunkter. Ellers får vi en censureret udgave, hvor I sidder og sviner APG til, men egentligt ikke skaber debat.
I har så ondt i røven fordi de varetager dansk lovgivning. Lad mig komme med et råd: HVIS I vil downloade, så gør det. Men så lad dog være med at blive så forargede når APG banker på døren med giro-kortet. I ved jo alle at det I foretager jer, er ulovligt.
Strictly
10-08-2004, 02:35 PM
Hej Elmegaard
Vi vil meget gerne skabe debat om fildeling, lovgivning og ophavsret. Derfor deltager vi også i diverse debatmøder om emnet, derfor har vi stablet siden her på benene, derfor har vi søsat forskellige initiativer, der på forskellig vis kan give fildelere en stemme, derfor stiller vi op i medierne osv.
Og netop fordi vi vil skabe debat, modererer vi også forummet.
Det handler ikke om, at vi censurerer det, vi ikke er enige i, men at brugerne i forummet dels skal poste de rigtige steder, dels skal overholde en god debatkultur.
De indlæg, du åbenbart mener er ligeså tåbelige som dit eget nu slettede indlæg i tråden om APG's seneste breve, har fået lov til at blive stående, fordi de relaterer sig til den konkrete sag - og fordi der i forummet skal være plads til at få luft for APG.
Derudover vil jeg blot pointere, at vi skam ikke opfodrer til lovbrud, og at det ikke er ulovligt at downloade musik. Smut fx forbi her (http://www.mymusic.dk/) og download alt det du lyster! :wink:
Elmegaard
10-08-2004, 02:44 PM
Hej Elmegaard
Vi vil meget gerne skabe debat om fildeling, lovgivning og ophavsret. Derfor deltager vi også i diverse debatmøder om emnet, derfor har vi stablet siden her på benene, derfor har vi søsat forskellige initiativer, der på forskellig vis kan give fildelere en stemme, derfor stiller vi op i medierne osv.
Og netop fordi vi vil skabe debat, modererer vi også forummet.
Det handler ikke om, at vi censurerer det, vi ikke er enige i, men at brugerne i forummet dels skal poste de rigtige steder, dels skal overholde en god debatkultur.
De indlæg, du åbenbart mener er ligeså tåbelige som dit eget nu slettede indlæg i tråden om APG's seneste breve, har fået lov til at blive stående, fordi de relaterer sig til den konkrete sag - og fordi der i forummet skal være plads til at få luft for APG.
Derudover vil jeg blot pointere, at vi skam ikke opfodrer til lovbrud, og at det ikke er ulovligt at downloade musik. Smut fx forbi her (http://www.mymusic.dk/) og download alt det du lyster! :wink:
Men jeg må ikke skrive hvad jeg mener om at udvidende folk, slynger bemærkninger som "FUCK APG" "FYR HELE LORTET" ud? Det hænger ikke sammen.
Det handler ikke om at vi ikke skal køre Off-Topic. Det handler om at I/du ikke kan se at det jeg skrev var meget mere sagligt, begrundet osv. Det de andre skrev er nogle fucking lamme one-liners, som ikke hører hjemme på en debat som vil have ry for sin seriøsitet.
Nemeton
10-08-2004, 02:49 PM
Emnet omhandler APGs 156 giro-kort til fildelere. INGEN ved noget om hvad de har gjort. Men, i artiklen står der, at der i gennemsnit er blevet downloadet 4.866 musiknumre og 55 film. Alligevel ser vi følgende post:
Jeg er rimelig overbevist om at de har DELT de pågældende filer ikke downloaded dem - det kan selvfølgelig være at de har downloaded dem men girokortet kommer fordi de deler dem over forskellige fildelingsprogrammer.
Note: APG er ikke et statsligt organ og derfor har Anders Fogh ingen magt over hvem der sidder der eller hvad de laver!
Elmegaard
10-08-2004, 02:53 PM
Jeg er rimelig overbevist om at de har DELT de pågældende filer ikke downloaded dem - det kan selvfølgelig være at de har downloaded dem men girokortet kommer fordi de deler dem over forskellige fildelingsprogrammer.
Note: APG er ikke et statsligt organ og derfor har Anders Fogh ingen magt over hvem der sidder der eller hvad de laver!
Det er underordnet om de er downloadet eller delt. Det er ulovligt begge dele.
Forresten, de kunne jo ikke dele dem hvis de ikke havde downloadet dem. Jo, de kunne have kopieret dem fra lovlige cd'er, men de deler dem jo stadig.
Mht. "statsligt organ". Hvorfor skriver du det?
Bitforstyrret
10-08-2004, 04:09 PM
Hej Elmegaard
Først vil jeg give dig ret i det noget uheldige forhold at APG bliver omtalt i utvetydigt meget lidt flatterende vendinger (læs: Som svin), Specielt ikke fordi det ikke ligefrem letter PG's arbejde med at bekæmpe APG's overgreb på retssikkerheden.
Hvis jeg blev forsynet med alle de titler APG bliver forsynet med på dette sted ville jeg nok have noget svært ved at anse min modpart som et seriøst foretagende, og jeg ville nok bruge ikke uanselíge midler på at få foretagenet stoppet (hvis dette var muligt).
Dernæst kan det ikke benægtes at de 156 mennesker der modtager kedelig post fra APG måske er skyldige i det de anklages for, og at de i givet fald må tage konsekvenserne for det.
Problemet i det er netop "måske"... Iflg Dansk lov er man ikke skyldig før det er bevist, og alle har ret til en fair rettergang. Men er det det der sker?
Næppe...! Folk modtager et brev hvori de stilles over for kravet om erstatning for at have brudt lov om ophavsret.. I dette tilfælde gør de det lige op til en ferie hvor de der bevarer fatningen nok til ikke at fare på posthuset inden de har talt med en advokat.. Hvis der skulle være nogen fornuft i søgsmålene kunne de jo sende en stævning, hvorefter de så skulle BEVISE deres påstand..
Dermed kan man hævde at enhver krone indbetalt til APG som følge af disse breve er uretmæssigt opkrævede, da der ikke har været nogen bevisførelse og domfældelse herfor. Det er ikke den anklagede der skal bevise sin uskyld.
Hvor mange der så eventuelt kunne dømmes hvis deres computere blev ransaget kan vi jo kun gisne om.
Under alle omstændigheder virker det som om APG faldt i søvn i den time under jurastudiet hvor de blev undevist i hvem der er den lovgivende, udøvende, og dømmende magt i Danmark.
At dit indlæg:"typisk udtalelse fra en pirat". bliver bort-modereret drejer sig ikke om dine synspunkter mht. den ulovlige del af fildeling, men den måde indlægget trækker emnet et andet sted hen.. Hvis ikke din bemærkning havde affødt andre indlæg der kunne have medført at tråden havde endt i et skænderi om hvad der var typisk for en pirat eller for andre for den sags skyld. Havde du dermod skrevet et indlæg der forsvarede APG's måde at handle på havde diskussionen holdt sig inden for emnet.
Jowls
10-08-2004, 04:29 PM
Ikke alle er enige i dette land, og respektér det. Hvis I vil have ordentlig debat kræver det, at der er andre end jer pirater der fordømmer APG fordi de slår til mod folk der bryder loven. Det kræver at man kan se sagen fra begges synspunkter. Ellers får vi en censureret udgave, hvor I sidder og sviner APG til, men egentligt ikke skaber debat
Tjah, Elmegaard. Du har for så vidt ret i, at censur og stram moderering kan ødelægge et godt forum - folk bliver overforsigtige med, hvad de skriver og enden bliver ofte, at kun få skriver noget som helst. Omvendt kan det ende i et totalt kaos, hvis der overhovedet ingen styring er - ofte med det resultat, at de saglige indlæg forsvinder eller drukner i flaming. Det dør et forum også af.
Det er altså en hårfin balanceakt, man forsøger sig med her, så der vil uvilkårligt komme situationer hvor der over-modereres og andre hvor der under-modereres. Jeg ved ikke, hvad der stod i dit indlæg, men moderatoren skrev....
Denne tråd omhandler ikke "hvem startede hvad?", "Hvem er dummest?" eller om vores censur er for grov eller ej. Den omhandler de breve som APG har sendt ud.
Du er velkommen til at bringe din kritik op i de rette fora.
... så det virker ikke som om, det var dit indlæg i sig selv han reagerede på, men mere den kontekst hvori det faldt. Så jeg synes ikke, at du bør tage det som et udtryk for, at Piratgruppen generelt censurerer deres modstandere. Det lyder mere som om, det var et forsøg på at holde en bestemt debat på sporet.
Men jeg skal da gerne udtrykke et ønske om, at moderatorerne giver os brugere så vide tøjler som overhovedet muligt. Det er jo et brisant og for mange tillige meget følelsesladet emne, vi beskæftiger os med. Derfor må der være plads til at lade følelserne få frit spil ind i mellem.
I stedet skulle I hellere til at se i øjnene at det I foretager jer når I downloader ulovligt, copyright-beskyttet materiale er ulovligt. Det kan godt være at I er uenige, men det giver jer ikke ret til at bryde loven.
Det kan på ingen måde retfærdighedgøres at I downloader ulovlige musikfiler. Det er ulovligt, og længere er den ikke.
Tror I ikke at det ville være bedre at bruge andre - og legale - metoder
Du skal huske på, at vi kæmper mod en "fjende" som er os overlegen på samtlige punkter - musikbranchen har en enorm pengetank, politisk magt samt (til dels) loven og den brede befolkning på sin side. Alt hvad vi har på vores side er retfærdigheden, men den tæller ikke meget i jura'ens og politikens verden.
Hvis folk ikke af og til rejste sig og lavede civile ulydighedsaktioner ville USA stadig være en britisk koloni, Danmark en del af Tyskland, kvinderne ville ikke have stemmeret og fagbevægelsen ville ikke eksistere. Det ville folketinget forøvrigt heller ikke, for Margrethe ville være enevældig monark.
Så ja - vi presser og udfordrer den gældende lovgivning - og det gør vi for at ændre samfundet en smule i en rening som vil være til gavn for os alle. Også for dig og dine efterkommere. Så vær lige lidt taknemmelig, ikke? :wink:
Anonymous
10-08-2004, 04:45 PM
Det handler om at PIRATGRUPPEN censurerer. De sletter det der går imod dem, og dem der ikke støtter fildeling bliver gjort til idioter.
Det vil jeg tildels give dig ret I, oplevede det også engang hvor jeg postede noget der gik mod den generelle holdning og det blev så slettet kort efter.
Anonymous
10-08-2004, 04:47 PM
Må dog tilføje at uanset hvad er det godt denne debat bliver holdt herinde så den ikke "forpester" resten af forum som jeg tidligere har skrevet.
Arrow
10-08-2004, 09:30 PM
Nu vil jeg gerne have lov at sige et par ord her.
For det første vidste jeg alelrede da jeg klikkede på denne tråd, at den omhandlede den anden tråd hvor Elemgaards indlæg var blevet slettet.
Når det så er sagt synes jeg også reglerne her kunne trænge til en grundig tweaking. Hvor meget man end mener folk skal have lov at lufte deres aggresioner mod APG, kan jeg ikke selv se hvorfor Elmegaards indlæg skulle slettes i pgl. tråd. Jeg synes at hvis jeg kan lufte mine aggresioner ud over APG (om jeg så har ret i dem, og om jeg burde have tænkt mig om inden jeg skrev dem er en anden historie), kan jeg ikke se hvorfor Elmegaard evt. ikke kan tage debatten på et sidespor, hvis det stadigvæk på en eller anden måde relaterer til emnet. At sige "typisk udtalelse af en pirat" er måske mere eller mindre korrekt information du kommer med, da jeg kender mange der ikke ville være kommet med sådan en udtalelse selvom de er pirater (kan ikke helt huske hvad der blev sagt, men jeg kan huske at jeg med det samme var uenig med dig da du sagde "typisk udtalelse"). Men at slette dit indlæg af pgl. grund synes jeg ikke er ok. Hvis du har aggresioner over for en pirat eller hans udtalelse synes jeg du er i din fulde ret til at lufte den ud, ligsom jeg gør med APG.
Jeg mener så at det er snedigt men samtidigt noget lort at du kommer her med en debat om hvorvidt der censureres (hvilket jeg giver dig ret i der gør, og mener der bør laves om på), og bagefter liiiiiige skal fyre i hovedet på os at vi er nogle værre pirater der skal indse at vores download er lort, og burde stoppes, fordi længere er den ikke. Well, nu du skriver kommenterer jeg det så lige.
Vores mening om hvorvidt man må downlaode Kim Larsen hvis man ikke har råd til den, er bare en mening som ikke lige kommer dette ved, da folk ikke kan blive enige om retten til det. Det er først når vi kommer til det med at handle efter moral, at det kommer det ved, for en ting er meningen om man har ret til det, en anden ting er så at man gør det (forresten så når du siger at censuren siger noget om vores niveau, må jeg lige minde dig om at det ikke var mig, Cheeky Goat eller Strictly deres censurerede dine indlæg, og at dine udtalelser derfor ikke gælder os).
Om vi skal se i øjnene at det vi gør er ulovligt? Indse dog hvorfor det netop er vi arbejder for at gøre det lovligt. Jeg mener som så mange andre herinde at underholdning er en folkeret, oog hvis man frivilligt vil støtte den økonomisk er det helt i orden.
Og den udtalelse med at "den ikke er længere, fordi det er ulovligt" holder altså bare ikke. Det er ulovligt fordi at nogle enkeltpersoner (APG, medorganisationer og kunstnere som i vores øjne er ført bag lyset) har klaget. Dengang fildeling (eller deling generelt) ikke blev anset som et problem og ikke var ulovligt, delte alle glade mennesker. Nogen kopierede til kasettebånd, andre udlånte/udlejede/solgte plader ud etc. Alle mente at det var fair at deres musikken blev hørt af alle, også selvom alle ikke havde betalt for den, selvom de hørte den.
Hvorfor var det så lige det blev ulovligt?
Svaret er at det var fordi APG (eller hvem det nu var dengang, APG blev oprettet senere for at stoppe fildeling) kom fildelerne i forkøbet, og fik det gjort ulovligt.
Ingen havde tænkt over at det ville blive ulovligt en dag.
Havde de det, var fildelerne sikkert kommet pladebranchen i forkøbet og sørget for at fildeling blev sikret en fremtid hvor alt underholdning blev gratis, og på den måde var fildeling sikret. Sådan kunne det lige så godt være gået dengang, hvis bare folk havde indset at organisationer som APG ville få det gjort ulovligt.
Men hvorfor kom fildelerne så ikke APG i forkøbet mht. loven?
Fordi at dengang mente alle at det var ok at kopiere, at overspille et kassettebånd etc. var helt fint. Så ingen havde forestillet sig at der kom nogle brokkehoveder som mente de mistede penge, fordi at det var en almen mening at fildeling var ok.
Siden er den holdning drastisk ændret. Mange folk som ikke er sat ind i emnet piratkopiering" (snakker om Hr. og Fru. Jensen som nok ikke ejer en computer) synes at pirater er noget lort, bare fordi at det vi gør er ulovligt.
Men sjovt nok synes ville Hr. og Fru. Jensen ikke have noget imod at deres søn gav dem en brændt CD i gave med den gode Kim Larsen musik de altid gerne ville høre igen, fra dengang de var unge.
Konklusionen ud fra dette må være:
1) At loven dominerer mange folks meninger, selvom de egentlig ikke synes det burde være sådan. Specielt hvis de tænker tilbage på dengang de selv var unge og havde tonsvis af kassettebånd med kopieret musik. Det er kun fordi at vi bliver malet som pirater at de er imod os, med andre ord bliver loven ikke styrket af folks reelle meninger, men af vores image som loven laver om på. Dette betyder at loven styrker sig selv, hvilket en lov ikke må da den ikke må ændre på folks holdning. Hvis en lov begynder at ændre på folks holdning, er det jo også en slags censur af modstanderens (vores) synspunkt.
2) Vi må også konkludere at loven ikke er lavet ud fra befolkningens synspunkt (love skal til for at befolkningen lever bedst muligt), men det er en "først-til-mølle-fik-sin-vilje"-lov. Så er diskussionen jo længere da folk naturligvis ikke giver meget for en lov, der blev lavet fordi at nogen personer kom andre i forkøbet i folketinget/regeringen. Så er loven jo kun indflydelsesgjort fra en part, hvilket naturligt giver den reaktion at den anden part føler sig snydt og derfor skider på loven.
Dette er ikke bare vores egen oprørside. Det er en naturlig reaktion (naturlov) hos mennesket hvis de føler sig trådt på, at de gør modstand. Hvad kan vi gøre? Mod naturlovene kæmper selv APG forgæves.
Dette påpegede Jowls jo så udemærket med sit eksempel i Amerika, hvor Englænderene gjorde oprør da kongen troede han bestemte det hele, og de ikke seæv fik et ord indført. De gjorde oprør, selvom det var mod engelsk lovgivning (den sagde jo de skulle gøre dit og dat, og betale det og det). Det er nu engang sådan verden er skruet op, og den går tusind år tilbage. Den eneste måde man kan holde den slags nede med er med vold. Og det er vel næppe fordi du ønsker at se fildelere med lænker om benene ligsom slaverne i Rom (som gerne ville leve et normalt liv, men blev undertrky med vold). Jeg regner meget stærkt med, at det ikke er sådan du ønsker det skal fungere. Men det gør APG åbenbart, deres våben er dog ikke fodlænker, men kæmpestore erstatningskrav, tro og love erklæringer (som samtidigt er en underskrift om tavshedspligt). Sammentrækniongen er faktisk ikke svær at se.
Loven skal ikke nødvendigvis følges, hvis den ikke bygger på de principper der gør en lov effektiv (at folk er enige om den er det der gør den effektiv). Det er ganske naturlgit for et menneske at stritte imod, hvis man føler sig trådt på, hvilket mennesker naturligt gør hvis de føler sig snydt. Vi føler os snydt, fordi vi aldrig blev repræsenteret da loven blev lavet, og derfor er det helt naturligt at gøre oprør (at vi så¨ikke vælter regeringen er en anden ting :wink: ). Men nu har jeg givet dig et eksempel på at vi er undertrykt af loven, ligsom slaverne i Rom var. Så kan man så spørge sig selv om man synes det var ok at slaverne frigjorde sig fra loven dengang ved hjælp af oprør, (om det så er voldeligt og handlede om hele deres liv og fremtid er en anden sag, det her handler om princippet i det) og om vi ikke har samme rettighed hvis vi mener vi er undertrykt som gruppe?
Tænk over dette til næste gang du påpeger at folk skal følge loven blindt, og at "den ikke er længere der!"
Mvh. Arrow
Khain
11-07-2004, 05:57 PM
Elmegaard skrev:
Én ting er, at I - som pirater - åbenlyst bryder loven ved at downloade. I kan ikke se at I gør noget galt. I mener at dem der ikke har råd til at betale for en Kim Larsen-cd skal kunne downloade den gratis, fordi underholdning er en folkeret. Det er meninger, og dem kan man argumentere for og imod, altså debattere.
indtil da forstod jeg dig fuldt ud... men ved at skrive "I" og generaliserer alle medlemmmer af dette forum til kriminelle socialister (ja ja, jeg ligger dig ord i munden men fårstå nu min pointe).
jeg tror at der er forskel på at lade tilfældige teenagere rase ud over at have fået et sagsanlæg på helsen, og så begynde at kaste mudder når man er en saglig, omend anonym debbatør.
men måske det at du, på trods af at være medlem, distancere dig fra fildeling, kan måske få nogle til at tro at du kun er med for at provokere og kritisere?
på www.hifi4all.dk har det i flere tilfælde været et stort problem med anonyme der forpestede debatten over meget saglige emner, og det kan måske delvist forklare hvorfor at der bliver slået hårdt ned på de saglige debatører (som dig) og de der bare laver en one-liner og har det sjovt med ytringsfriheden.
j0ppeman
11-07-2004, 06:12 PM
Ville bare lige sige mange tak for et utroligt spændende og velargumenteret indlæg fra hr. arrow's side. Virkelig god læsning! :)
worldwalker
11-09-2004, 01:36 AM
Jeg syntes nogen burde slette hele denne tråd..
AntiPiratGruppen - Anti = Piratgruppen..
Så hvorfor blive overrasket over at den del uden ordet "anti" i deres navn ikke bryder sig om det advokat firma der varetager AMERIKANSKE rettigheder.. Ikke danske..
--> Elmegaard
Fuck din lov og dine advokater
Og fuck Kim Larsen og hans påståede patenterede svingninger fra hans guitar.. Hvor jeg henter film fra kan man mens man henter læse sig til hvad den valgte film tjente på den første weekend alene i biograferne.. Der er ingen der mister penge.. Kun mersalg.. Det svarer til at alle mennesker blev enige om ikke at sige ja til en stor menu på de fedtindsmurte amerikanske grillbarer som mcD og burger king.. de ville ikke lukke af den grund. Og selv hvis de skulle stoppe al produktion af film og musik ville stadig være bedre stillet uden britney spears hugh grant..
Elmegaard
11-13-2004, 10:46 PM
Så hvorfor blive overrasket over at den del uden ordet "anti" i deres navn ikke bryder sig om det advokat firma der varetager AMERIKANSKE rettigheder.. Ikke danske..
--> Elmegaard
Fuck din lov og dine advokater
Og fuck Kim Larsen og hans påståede patenterede svingninger fra hans guitar.. Hvor jeg henter film fra kan man mens man henter læse sig til hvad den valgte film tjente på den første weekend alene i biograferne.. Der er ingen der mister penge.. Kun mersalg.. Det svarer til at alle mennesker blev enige om ikke at sige ja til en stor menu på de fedtindsmurte amerikanske grillbarer som mcD og burger king.. de ville ikke lukke af den grund. Og selv hvis de skulle stoppe al produktion af film og musik ville stadig være bedre stillet uden britney spears hugh grant..
Gider du snakke pænt?
Og Khain, jeg har på intet tidspunkt snakket om socialister. Hvorfor du skriver det, har jeg ingen anelse om, men jeg ved at det ikke har en skid med det jeg skrev at gøre.
Jeg gider ikke diskutere det her mere. Jeg bruger stort set ikke dette forum mere. Hovedsageligt pga. alle de små 14-årige (no offence) der hyler op, hver gang de bliver snuppet. Ydermere kan de ikke argumnetere, men skriver herlige one-liners i stil med:
"FUCK APG, JEG HADER DE FUCKING SVIN"
Det er mit lov for kort til at læse.
FakeNick
11-13-2004, 11:32 PM
Derpå skriver jeg at det er en "typisk udtalelse fra en pirat". Det må jeg ikke. Men barca må gerne svine APG til
Synes det er meget meget forkert at slette hans indlæg især fordi han har en anden holding end de/den admin(s) som slettede det
Håber da vi ytringsfrihed har på forumet ligesom vi har det i resten af danmark...?
synes denne "sag" er ret sjov, da vi 9 ud af 10 på denne forum, ikke har den samme holdning som elmegaard omkring kopiring...
se f.eks. i danmark har vi ytringsfrihed, derved er det lovligt at oprette et nazistisk parti (tror faktisk allerede der er et) og være nazist... og det er selvom 9 ud af 10 af os hurtig kan blive enig om at nazisme burde forbydes
men ytringsfriheden bygger jo på at selvom 0.001% af befolkningen har en holdning der er forskellig fra resten af befolkningen, skal de stadig have chance for at blive hørt og ikke bare Censureres væk...
Så er det godt du ikke er admin... bare fordi du har en anden holdning skal du jo ikke "slette" andres..
vil så også lige sige, at hvis denne tråd bliver slettet, er jeg færdig med at bruge dette forum for i såfald vil vores/min ytringsfrihed være begrænset for meget, til jeg kan acceptere det...
FlyingJay
01-31-2005, 01:30 PM
Enig i at dette forum bare ligner lort... rent indholdsmæssigt. Det er faktisk umuligt at tage seriøst, selvom der utrolig mange gode og seriøse indlæg. Indlæggende er fuldstændig smadret af ligegyldige grimme billeder og og tekster uden argumentation overhovedet.
Jeg er personligt så gal på "vores alles samfund", over, at vi som demokrati har grupper som apg. Det strider imod demokratiet. Personligt er jeg 100% sikker på at disse mennesker bagved gruppen APG ville blive lukket og slukket hvis ellers danmark var det demokrati, som vi alle går rundt og siger det er.
I Danmark findes demokratiet ikke mere!!! bare giv mig ET eksempel: I Danmark skrives personlige meninger som lov, hvor blev demokratiet af? Hele denne diskussion er et udemærket eksempel.
Hvorfor forstår jeg ikke et eneste argument for at download af filer kan være ulovligt.
Hvorfor forstår jeg ikke at ordet primat ligepludselig er lig røver. Undskyld ... pirat. Søhat.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.