PDA

Se fuld version : Dårligt udvalg i DK

Martin Hansen
10-08-2004, 12:50 AM
Jeg kan nu godt undre mig lidt over at sådan nogle som APG (Og generelt musik industrien i DK) brokker sig over alt den pirat kopiering og fil deling der sker i DK. Har de nogensinde stukket hovederne sammen og spurgt sig selv, om hvorfor der sker så meget pirat kopiering og fil deling alene bare i DK??
Kunne et dårligt udvalg på de "lovlige" web sider (Såvel i plade butikkerne) som sælger musik i mp3 format være et af ud af mange grunde til at folk vælger den ulovlige vej istedet for? Og kunne en anden grund (Og nok den største af dem alle) at musik er så dyrt som det er?? Hvem gider at betale 230 kroner for et skide album hvor måske 2-3 numre er gode?? (Jeg desværre men jeg fortrækker osse musik i fuld kvalitet og at de album man henter på thepiratebay.com er mixet ind i et nummer :( ).
Jeg tror at APG og den danske musik industri skulle til at indsætte disse punkter til deres årlige møder så kunne det da være jeg gad at købe mit musik lovligt. Musik som techno er der vist ikke lige så meget af i dk (Jo det er der faktisk men ikke indenfor bestemte genré), der er den eneste vej den "ulovlige" vej, og det er rimelig træls så, at få en bøde pga. at de gængse pladebutikker af en eller anden mærkelig grund ikke kan få sådan nogle cd´er som Tunnel Trance Force og DJ Networx hjem før man har mistet tålmodigheden og hentet det på thepiratebay.com. Så kan man selvfølgelig bestille det i Tyskland men da jeg ikke ejer noget visa/dankort (Og har heller ikke nogle fremtidige planer om at anskaffe mig det) så har jeg ingen mulighed for at få fat i de albums jeg gerne ville have.
Så til APG og den danske musik industri: Tænk lidt over det!!! Det kunne måske lokke lidt flere over på den lovlydige vej. Så længe det rigtige fede techno musik kun kan anskaffes på den "Ulovlige" vis er jeg desværre pirat til i får gjort noget ved problemet.[/code]

Jowls
10-08-2004, 11:18 AM
APG er ikke interesseret i at "lokke" nogle. De er musikbranchens tæskehold med det ene formål, at omvende folk til den rette tro ved at skræmme dem. De ansatte er en flok dygtige advokater som lever godt af situationen som den er nu - det ønsker de forståeligt nok ikke at ændre på.

Så sagt på en anden måde er APG fløjtende ligeglad med HVORFOR du gør det. HVIS du gør det, er du i kikkerten. Disse mennesker kan man hverken diskutere eller tale med, for de er ikke diplomater - de er soldater.

Klaws har fat i noget af det rigtige, når han satser på en dialog med APGs arbejdsgivere - kunstnerne - i stedet for. Det er jo altid smartere at klage til hundens ejer i stedet for til hunden... :wink:

DiosWarez
10-08-2004, 06:39 PM
Så længe det rigtige fede techno musik kun kan anskaffes på den "Ulovlige" vis er jeg desværre pirat til i får gjort noget ved problemet

lol det var sku lidt nederen sagt...

Martin Hansen
10-11-2004, 07:10 PM
Var sq osse lidt nederen da jeg skrev det. (Nok fordi jeg var i dårligt humør, men mente skam det jeg skrev) :D Men fuck det synes bare godt man kunne gøre lidt ved udvalget af techno musik i dk, men det er der vel ingen rigtig der kan gøre ved udover pladebutikkerne rundt om i DK (Eller dem der er tilbage, hehe)