Se fuld version : Skal bruge en expert i PGPdisk
Skal bruge en der kan der kan hjælpe mig med PGPdisk
Hvordan sikre man sig at hvis man formattere sit c-drev, at man kan finde sin PGPdisk på sit D drev bagefter? :D
Arrow
10-07-2004, 06:13 PM
Nu ved jeg godt jeg ikke lige svarer på dit spørgsmål, men hvorfor er det EGENTLIG at du vil kryptere din disk?
Selvfølgelig frygter nogen vel besøg af APG en dag, men hvis du tager dine forholdsregler er det set ikke nødvendigt. PGP er IMO spild af tid da kryptering ikke rigtigt er nødvendigt. Mange vil sikkert sørge for at APG ikke kan få beviser til erstatningssag. Og selv hvis de skulle snuppe dig er chancen for at de kommer på besøg meget lille. De sender højest sansynligt deres "julekort" i stedet (herefter kan du nægte at betale, og først der kryptere din disk. Om de så har screenshots elelr lign. nok til at få en ransagningskendelse må tiden vise).
IMO er kryptering overflødig, men hvis i vil er det jo jeres valg. Jeg har bare set det som en overflødighed, og derfor ikke sat mig ind i programmet. Dette gør desværre også at jeg ikke kan hjælpe dig, så det må blvie en anden :wink:
Mvh. Arrow
Christian
10-07-2004, 06:43 PM
Hvordan sikre man sig at hvis man formattere sit c-drev, at man kan finde sin PGPdisk på sit D drev bagefter? :D
Jeg vil meget gerne hjælpe dig med PGPDisk, men jeg forstår simpelhen ikke dit spørgsmål. Prøv at formulere det lidt bedre, så skal jeg nok bistå dig med al den hjælp jeg kan mønstre.
SuperNeo
10-08-2004, 12:51 AM
Hvis PGPdisk virker på samme måde som Bestcrypt skulle du kunne -efter formatering a dit C-drev- bare installere PGPdisk i dit nyinstallerede Windows og så vil du have adgang til din krypterede filer/container på dit D-drev, forudsat at du kan huske dit password.
@Christian: Tager jeg fejl ?
Christian
10-08-2004, 02:57 PM
Hvis PGPdisk virker på samme måde som Bestcrypt skulle du kunne -efter formatering a dit C-drev- bare installere PGPdisk i dit nyinstallerede Windows og så vil du have adgang til din krypterede filer/container på dit D-drev, forudsat at du kan huske dit password.
@Christian: Tager jeg fejl ?
@SuperNeo: Jo, helt korrekt. Selvom du sletter PGP, men stadig har din PGPDisk et andet sted, kan du til enhver en tid installere PGP igen, og bruge din gamle PGPDisk forudsat, at du kan huske dit password.
Okay kanon, det var det svar jeg søgte. Skal jeg så lægge Key'sne et bestemt sted også?
SuperNeo
10-09-2004, 12:32 AM
Okay kanon, det var det svar jeg søgte. Skal jeg så lægge Key'sne et bestemt sted også?
Key'sne = Passwords er bedst gemt i dit hovedet, men hvis du ikke stoler på dit hovede skal du skrive dem ned.
Men det mindsker jo også sikkerheden :lol: :roll:
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.