PDA

Se fuld version : Dvd-R skiver

akisbye
10-07-2004, 02:36 PM
hey jeg står og skal købe nogen dvd-r skiver så jeg kan lave nogen backups af xbox spil spørgsmålet er så hvilket mærke skal man købe?

Jeg har prøvet nogen der hedder princo og de var ret dårlige min xbox hakkede vildt når jeg sat dem i.

På forhånd tak

jon1ya
10-07-2004, 03:08 PM
Spar dig selv besværet. Køb en harddisk og installer den i din xbox.

Det koster det samme, kører meget bedre og er generelt mere effektiv.

I skrivende stund er jeg ved at pumpe et par guides ud om hvordan det fungerer.

Anonymous
10-07-2004, 03:50 PM
Enig, da jeg stod med valget mellem at købe en DVD brænder (som på daværende tidspunkt kostede 6-800,-) og besværet med at brænse skiver og om min PC overhovedet var hurtig nok til det osv. osv. og så at købe en harddisk (160 GB for 800,-) hvor spillene så let som ingenting kan lægges ind og slettes igen ja så valgte jeg klart harddisken da det for mig virkede meget lettere, mere overskueligt og ikke mindst som den økonomsk bedste løsning.

Anonymous
10-07-2004, 03:53 PM
Du kan iøvrigt få en hastighedsgevinst ved at køre spillene direkte fra harddisken da de loader hurtigere (en normal harddisk kører med 7200 RPM). Normalt skal Xboxen overføre data fra DVDen og ind i sit cache lager som er X, Y og Z drevene på den indbyggede harddisk, ved så ikke om den kører dataene fra dit eventuelle F: drev som du får hvis du installerer større HD og så overfører dette til cachedrevene men det skulle ihvertfald gå hurtigere at loade spillene med HD.

akisbye
10-07-2004, 06:24 PM
Okay nu ligger landet bare sådan at jeg ikke har nogen som helst ide om hvordan man sætter en hd i.
og ligger ikke lige inden med 800 kr
har rippet 20 spil uden problemer som ligge på min pc nu så skal bruge noegn skiver

RC
10-07-2004, 11:31 PM
hey jeg står og skal købe nogen dvd-r skiver så jeg kan lave nogen backups af xbox spil spørgsmålet er så hvilket mærke skal man købe Da du netop søger DVD-R skiver vil jeg anbefale dig at bruge DVD-RW Data/Video 4.7GB fra TDK, de virker stabile på de fleste -RW brændere jeg har prøver. Prisen afhænger af stedet, men fra 60-80,- kr. stk. er de sidste jeg har købt enkeltvis, så har du stadig muligheden for at ydnytte noget af harddiskens muligheder.

jon1ya
10-08-2004, 08:15 AM
Okay nu ligger landet bare sådan at jeg ikke har nogen som helst ide om hvordan man sætter en hd i.
og ligger ikke lige inden med 800 kr
har rippet 20 spil uden problemer som ligge på min pc nu så skal bruge noegn skiver

Hvis du kigger efter på siden, så har jeg faktisk lavet en guide til hvordan det fungerer. :)

Den skulle forhåbentlig gerne blive uploadet i dag, om ikke andet så kan du læse under forummet - konsoller - de nye guides .

Der har jeg lavet en guide.

Der kommer dog en meget bedre en op i dag eller i morgen forhåbentligt.[/u]