PDA

Se fuld version : Nye millionkrav til 156 danske fildelere

techie
10-07-2004, 12:19 PM
Computerworld fortæller at APG sender nye millionkrav til 156 fildelere i dag.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25480

På APG's hjemmeside http://www.antipiratgruppen.dk/ kan jeg ikke finde noget.

Arrow
10-07-2004, 01:24 PM

På APG's hjemmeside http://www.antipiratgruppen.dk/ kan jeg ikke finde noget.

Skide svin! Deres dumhed kender ingen grænser! Deres grådighed kender slet ingen grænser! Og sidst men ikke mindst, deres brutalitet, manglende medmenneskelighed og manglende forståelse kender ingen grænser!!!

Jeg føler med de folk der blev sendt krav til!

Burn in hell APG!!!!

Arrow

Strictly
10-07-2004, 01:40 PM

Skulle nogen, der færdes herinde være blandt de 156 eller kende nogen af de 156, hører vi i Piratgruppen meget gerne fra jer!
Se endvidere menupunktet Advokaten (http://www.piratgruppen.org/faste.php3?id_article=2) på vores forside og specielt punktet herunder, der hedder APG er efter mig - hvad gør jeg? (http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=78)

Geeko
10-07-2004, 01:55 PM
Grrrr FUCK APG de fortjener virkelig at rådne op i helvede.

Jeg håber der er nogle der tager kampen op og vinder, men det er nok desværre ikke tilfældet da screenshots åbenbart er nok til at få nogen dømt. WHAT THE FUCK SKER DER LIGE MED VORES RETSSYSTEM? Det er da komplet latterligt.

Strictly
10-07-2004, 02:18 PM
Jeg håber der er nogle der tager kampen op og vinder, men det er nok desværre ikke tilfældet da screenshots åbenbart er nok til at få nogen dømt. WHAT THE FUCK SKER DER LIGE MED VORES RETSSYSTEM? Det er da komplet latterligt.

Man kan ikke blive dømt på baggrund af screenshots alene, men der hersker tvivl om, hvad der er nok "beviser" for APG til at få en i fedtefadet.

Nedenstående er copy/paste fra Vurdering af risikoen ved fildeling (http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=65) i vores advokat-sektion:

"Hvad er et bevis?

Der hersker megen tvivl angående hvad der beviser, at der foreligger en ulovlighed. Industriens advokater mener, at hvad som helst kan bruges som "bevis", men der er heldigvis tegn på at domstolene har en anden opfattelse. Vestre Landsret har således i en afgørelse d. 13. maj 2004 slået fast, at det selvfølgelig ikke er nok at antipiraterne påstår at f.eks. en cd-rom viser indholdet af en fyrs computer. De skal på en eller anden måde kunne dokumentere, at det forholder sig som de påstår.

Dommen kan lyde selvfølgelig for enhver, der tror at vi lever i en retsstat, men den er meget vigtig. Mange af de regninger antipiratgruppen sender ud, bygger alene på en påstand om indholdet af den sagsøgtes computer, og ikke på et dokumenteret indhold.

Hvad regningerne angår er antipiraterne ofte i besiddelse af forskellige former for screenshots og udskrifter af trafik, som de mener på en gang "beviser"
at indholdet af en fil de kun har navnet på var ulovligt,
at du - hvis indholdet af en fil mod din forventning viste sig at være ulovligt - ikke slettede den, da ulovligheden gik op for dig og
at du har handlet culpøst ved ikke tidligt nok at opdage, at indholdet af en fil var ulovligt.

Påpegningen af det absurde i denne forestilling om bevis, er dog ikke ment som en tilskyndelse til at slække på den opmærksomhed angående ulovlige filer, som bør forventes af normale mennesker; Domstolene tager stilling til sagen som helhed og det kan tænkes at yderligere omstændigheder som f.eks. mængden af up- og downloads vil spille en rolle. Tilsvarende kan det være at domstolene undrer sig, hvis der ikke kommer en forklaring fra din side angående navnene på eventuelle filer. Men med mindre domstolene begynder at lade sig rive med af skræmmekampagnen har almindelige borgere efter vor vurdering ikke noget at frygte fra de "beviser" som antipiraterne mener legitimerer deres bombardering af tilfældige folk med regninger.

Der har endnu ikke været en sag ved domstolene om en af disse regninger, men hvis der kommer en, bliver det interessant at høre hvordan antipiraterne egentlig fremskaffer deres beviser. De siger selv at de udfører "detektivarbejde" - et erhverv der jo temmelig ofte bringer sine udøvere på kant med respekten for privatlivets fred; i særdeleshed når de begynder at bombardere dem, hvis liv de snuser rundt i, med regninger...

Hvis du har været i kløerne på de her folk, vil vi gerne høre din historie! Skriv til advokaten[at]piratgruppen.org"

Christian
10-07-2004, 02:43 PM
Der var vist kun én person som fik fogedbesøg, og de andre er kun fanget via. screenshots. De burde ignorere kravet.

techie
10-07-2004, 02:47 PM
Der var vist kun én person som fik fogedbesøg, og de andre er kun fanget via. screenshots. De burde ignorere kravet.

Jeg håber de tager kontakt til piratgruppen, for at få noget bistand.

Det kan være dankortet kommer frem igen, så der er midler til eventuelt forsvar.

Brogaard
10-07-2004, 03:09 PM
Jeg skal til møde med min bank på tirsdag angående mit store forbrug af diverse nødvendigheder (pizza, cola, dvdfilm osv). Efter jeg har snakket med dem skal jeg nok også smide nogle penge ind. Så har jeg jo nemlig ca. en måned mere indtil jeg bliver kaldt ind igen :-) Det er sørme hårdt at være på su :-D

Tvivler forøvrigt på de vil være glad for et lille girokort fra APG, så det bliver spændende i morgen :-)

Jowls
10-07-2004, 03:43 PM
Dette udspil fra APG kommer desværre ret hurtigt efter oprettelsen af den digitale retshjælp, så spørgsmålet er om sidstnævnte har haft tid til at konsolidere sig tilstrækkeligt til at kunne være en påvirkende faktor. Men det kunne altså være vildt spændende hvis APG stødte ind i noget kvalificeret modstand for første gang i sin historie. :)

SkintMonkey
10-07-2004, 04:11 PM
http://skint.homepage.dk/samurizeoutput.png

barca
10-07-2004, 06:36 PM
nogle som kender mailen til Anders fogh?
vil sende ham et mail og sige at han skal fyre alle AGP'er de svin skal ik gøre sådan noget!
De mennesket har sikkert kun downloadet 1 mp3 fil!

Christian
10-07-2004, 06:42 PM
nogle som kender mailen til Anders fogh?
vil sende ham et mail og sige at han skal fyre alle AGP'er de svin skal ik gøre sådan noget!
De mennesket har sikkert kun downloadet 1 mp3 fil!
Kære Barca,

Antipiratgruppen er ikke en statslig institution, men en privat organisation som Anders "Fjogh" Rasmussen ikke kan gøre noget ved.

Hvis du læser nyheden omkring de 156 brugere, finder du sikkert også ud af, at de i gennemsnit har 5000 mps filer og ca. 77 film liggende hver. Altså har de nok ikke downloadet én enkelt fil, vel?

Klawz
10-08-2004, 10:12 AM
Og så gik administrator lige ind og slettede Elmegaards indlæg og alle de deraf følgende svar.

Det gjorde jeg fordi Elmegaard overtrådte reglen om ikke at fyre lamme one-liners af.

Da de følgende svar ikke giver mening uden "start-indlægget" valgte jeg at slette dem også.

Jeg vil iøvrigt opfordre folk til at kigge på vores "advokat-sektion" på forsiden som er opdateret fredag d.8.oktober 2004 i anledning af APGs forsøg på økonomisk og psykisk ødelæggelse af 156 stakkels fildelere.

Se i øvrigt : http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19529

Elmegaard
10-08-2004, 12:16 PM
Og så gik administrator lige ind og slettede Elmegaards indlæg og alle de deraf følgende svar.

Det gjorde jeg fordi Elmegaard overtrådte reglen om ikke at fyre lamme one-liners af.

Da de følgende svar ikke giver mening uden "start-indlægget" valgte jeg at slette dem også.

Jeg vil iøvrigt opfordre folk til at kigge på vores "advokat-sektion" på forsiden som er opdateret fredag d.8.oktober 2004 i anledning af APGs forsøg på økonomisk og psykisk ødelæggelse af 156 stakkels fildelere.

Se i øvrigt : http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=19529

Jeg argumenterede for det senere hen. Sjovt nok er jeg stødt på ligeså mange one-liners lorte indlæg fra pirater, men fordi jeg er imod jer (tyve/pirater) bliver det slettet.

CENSUREN LÆNGE LEVE!

Strictly
10-08-2004, 12:58 PM
Sjovt nok er jeg stødt på ligeså mange one-liners lorte indlæg fra pirater, men fordi jeg er imod jer (tyve/pirater) bliver det slettet.

CENSUREN LÆNGE LEVE!

Du blev slettet, fordi du ikke bidrog til diskussionen med andet end mudderkastning og dermed flyttede fokus fra trådens emne.
Din ovenstående skolegårdsargumentation er ikke meget bedre, men jeg lader det stå, da indlægget muligvis er udtryk for, at du ikke kan finde ud af at navigere rundt i forummet og derfor fortjener denne lille guide som hjælp:
Hvis du vil forsvare APG, har vi en sektion for det her (http://www.piratgruppen.org/forum/viewforum.php?f=24&sid=677551259dce50c96b6eb01e0c9fa2d1), og hvis du vil diskutere ophavsret, kan du kigge forbi her (http://www.piratgruppen.org/forum/viewforum.php?f=16&sid=677551259dce50c96b6eb01e0c9fa2d1). Du er meget velkommen - og lad så denne tråd være helliget APG's seneste terrorangreb mod teknologiske fremskridt.

Klawz
10-08-2004, 01:18 PM
Og så sletede administratoren lige endnu et indlæg fra Elmegaard...

@ Elmegaard
Hvis du ikke forstod indholdet i Strictlys indlæg, så kan jeg lige opsummere for dig.

Denne tråd omhandler ikke "hvem startede hvad?", "Hvem er dummest?" eller om vores censur er for grov eller ej. Den omhandler de breve som APG har sendt ud.

Du er velkommen til at bringe din kritik op i de rette fora.

DiosWarez
10-08-2004, 04:38 PM
yo, jeg kender en der har modtaget et krav på 1.1 mil. Hvis apg vil i kontakt med ham kan i fange mig på msg eller IRC.

johnzaar
10-08-2004, 04:40 PM
hej med dig / jer jeg har lige modtaget erstatningskrav i dag fra advokatfirmaet sclütter
træls med krav på 490,496 kr eller som de skriver 245.248 kr i vederlag og 245.248 kr i erstatningskrav

jeg er kun på kontanthjælp hvad gør jeg ?

johnzaar
10-08-2004, 04:40 PM
hej med dig / jer jeg har lige modtaget erstatningskrav i dag fra advokatfirmaet sclütter
træls med krav på 490,496 kr eller som de skriver 245.248 kr i vederlag og 245.248 kr i erstatningskrav

Gondor_2k
10-08-2004, 04:46 PM
og ham Dioswarez snakker om er mig, og han ved hvor i kan finde mig vis i vil vide mere

Brogaard
10-08-2004, 06:51 PM
Jeg har dyb sympati for jer der har fået et ”julekort”. Jeg var selv meget nervøs da jeg kiggede i posten i dag.

Jeg ville lige høre om hvad APG tager for film/musik i dag, da det lyder som et rimelig stort beløb. Har de sat deres satser op?

M
10-08-2004, 06:52 PM

Av for søren...Held og lykke med kampen...!

Brugte du DC++?

jelos
10-08-2004, 07:05 PM
Hej.

Jeg vil også lige sige HELD OG LYKKE...

Jowls
10-08-2004, 07:33 PM
Jeg beder muligvis om meget her, men det kunne altså være overordentligt interessant, hvis en eller flere af jer som har fået et krav fra APG ville føre en slags "logbog" eller "dagbog" over sagsforløbet - fra den dag i får det første brev og lige til den dag sagen (forhåbentlig) bliver afvist i retten. Det ville være meget lærerigt at følge nogle rigtige sager. Jeg kunne også forestille mig, at sådan noget ville give den digitale retshjælp et ordentligt boost, fordi det hele pludselig bliver mere nærværende.

Ligeledes ville det være godt, hvis i ville scanne alle de dokumenter og breve som APG sender jer (naturligvis med navne og andre personhenførbare oplysninger streget ud med sort tusch). Så kunne piratgruppen have et lille arkiv med typiske APG-breve liggende, så folk kan se hvordan sådan nogle ser ud. Desuden kunne det jo være at Advokaten kunne finde en fejl eller to i nogle dem, som kunne bruges mod afsenderen. :wink:

Gondor_2k
10-08-2004, 07:45 PM
for dem der er interseret "mit" brev:
http://l4m3r5.com/picz/apg/

Jowls
10-08-2004, 08:42 PM
Det er ellers godt nok lidt af en gyser at få ind ad døren. :shock:

Hvis jeg var dig, ville jeg i hvert fald ikke skrive under på den erklæring, for så er det hele overstået - så behøver de ikke bevise noget som helst. Så skylder du en million væk, og det var så det.

I stedet ville jeg bede om alle deres beviser - de må have meget mere end de par forkølede udskrifter - og så måske få en advokat til at kigge på det sammen med dig. Jeg går ikke ud fra, at du har fået din harddisk konfiskeret....?

Gondor_2k
10-08-2004, 09:59 PM
ikke inu

Christian
10-08-2004, 10:07 PM
ikke inu
Jeg ville mene, at hvis du ikke har haft fogedbesøg endnu på din bopæl står du stærkt, da de ikke har været ude og fortage bevissikring. Jeg er ikke jurist og er ikke sikker, men Venstre Landsret har afgjort for et stykke tid siden i en sag, at screendumps ikke er nok bevis i sig selv, at vinde en sag imod piratkopiering.

For guds skyld skal du holde hovedet koldt, selvom det må være en skrækkelig affære for dig ikke mindst!

Gør dette:
Læs: Jeg har modtaget et erstatningskrav --> http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=157

og tag kontakt til den advokat som de anbefaler hurtigst muligt.

Lad være med at underskrive den "tro og love" erklæring, da den underminere din rettigheder de næste mange år. Det kan være svært at modstå fristelsen om halv-afgift, men APG har ikke vundet nogen afgørende sager endnu mod "pirater". Så slå koldt vand i blodet!

Jowls
10-09-2004, 12:25 AM
Jeg går ikke ud fra, at du har fået din harddisk konfiskeret....?

ikke inu

Det er godt, at APG ikke har fået din harddisk, for så kan de principielt slet ikke bevise at alle de filer indeholdt kopibeskyttet materiale. Det kunne jo have været trailere eller andre filer som bare tilfældigvis hed noget som mindede om nogle aktuelle film.

Men det er nok klogt at få den disk af vejen hos en god ven eller slettet (med et effektivt wiping-program - ikke bare "delete"). Ikke fordi jeg antyder, at der ligger noget ulovligt på den, men vi kan jo ikke have APG til at lure i dine personlige dokumenter, vel? :wink:

Og hvis du senere skulle få besøg, så er 600,- til en ny og "ren" disk altså givet godt ud.

Ellers så har Christian vist sagt det meste. Der står også lidt her...

http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=86

Hvis det ender med at du bliver stævnet af APG, så kan du jo prøve at spørge advokaten, om du har mulighed for at få fri proces. Jeg er ikke selv advokat, så jeg ved ikke meget om det, men det lyder ikke helt umuligt. Læs mere her...

http://www.friproces.dk/

Og hvis du har lyst til en uforpligtende og gratis samtale med en advokat, så er der advokatvagt i de fleste større byer...

http://www.advokatsamfundet.dk/default.asp?ID=358

... hvor du endda kan være anonym, hvis du ønsker det.

Selv om det virker som en håbløs situation, du er havnet i, så prøv at holde humøret oppe. Det behøver ikke at ende så galt som APG prøver at give indtryk af. Et millionkrav på det grundlag er fuldtændig latterligt, og det ved APG også godt selv.

BS
10-09-2004, 03:52 PM
Hejsa,

Jeg har i går modtaget brev fra disse herrer der kalder sig for APG.

Hvis folk har set det brev der er blevet sendt til Gondor_2k, så er mit identisk i ordlyd, blot er beløbet blevet skiftet ud med et vederlagsbeløb på Dkr. 93.168,00 og et erstatningskrav på samme beløb.

Det eneste "bevis materiale" de har medsendt er et par ellers pæne screendumbs. :)

Da jeg mener at disse IKKE er holdbart materiale i en evt. retssag (de kan jo være manipuleret med et grafisk program) og at De ikke har de faktiske data i hånden, så er jeg endnu ikke nervøs for Dem.

Der har jo også været en prøvesag i Venstre Landsret som de tabte på manglende bevisførelse. (Mon ikke de en dag lære det? :D )

Men jeg overvejer stærkt at kontakte den advokat som Piratgruppen.org anbefaler på dette site.

Så indtil jeg hører andet fra disse ellers flinke mennekser (de har dog ofret Dkr. 47,00 på at sende mig en hilsen), så vil jeg intet foretage mig.

Brogaard
10-09-2004, 04:38 PM
Er det muligt at holde kollektive retsager i danmark, og står man stærkere via det? Tænkte på at Per nok bliver lidt overbelastet i tiden :-)

kaerby
10-09-2004, 05:32 PM
hejsa
jeg har også fået en, erstatning 44000 og det samme i vederlag,, jeg tager det nu også roligt,, sådan da :D
regner med at vendte på deres næste udspil,,, så må vi jo se..

den måske fattige

johnzaar
10-10-2004, 04:09 AM
mit er helt det samme som condors kun screendumps
men ellers er ordlydene ens dog ikke pengebeløbet men ud over det kan jeg se hvilken navn manden fra antipirart har brugt og også hans ip adresse
mm

nep
10-10-2004, 06:54 AM
hejsa
jeg har også fået en, erstatning 90000, den er i min kones navn kun har jo ikke gjordt noget

enigma
10-10-2004, 11:33 AM
jeg har fået en på 280000 det er også en smugle men jeg tager det koldt efter at havde snakket med en masse mennesker her inde fra og de ved nogen ting så jeg venter bare på at se hvad de vil gøre for at bevise at det er mig

morst
10-10-2004, 11:43 AM
Jeg har også fået et yderst flot brev :). eller noget, ja der er nogle screendumps men jeg synes ikke rigtigt at de beviser noget, der er kun 13-14 filer på dem, der er ikke engang 1/10 af det de giver mig bøde for. men jeg har fået 98.000 sammenlagt.. jeg smider mit brev ind senere idag scanner det om lidt.

Klawz
10-10-2004, 02:16 PM
VIGTIGT:

I skal ikke tro at APG kun har de sceendumps de sender til jer!

De sender kun et uddrag af de screendumps de har, så de kan dokumentere overfor jer, at de har være i jeres computer.

LÆS: De påstår, at de har været i jeres computer - Screendumps holder formentligt ikke i retten. I kan evt. kontakte APG og bede dem sende alt materiale i sagen, men husk at i så fald anerkender I at I har modtaget brevet fra dem. Det betyder samtidigt, at I bliver nødt til at forholde jer til deres krav (nægte eller anerkende).

Hvis man modtager et erstatningskrav (og det har I jo så erkendt), så SKAL man også fortælle hvis det er forkert - Hvis man ikke reagerer indenfor et tidsrum, så gælder det som at anerkende forholdet!!!

MEN igen - KONTAKT EN ADVOKAT!!! Det er de bedste penge I kan give ud!

Hold dagbog over udviklingen i sagen, om jeres humør, om i skændes mere med jeres familie - dokumenter det hele, så andre fildelere kan lære af jeres erfaringer.

Tag kopier af alt materiale og giv det til os (altså hvis I vil - vi vil meget kunne følge udviklingen, og det vil hjælpe med at udvikle vores juridiske service. Der er naturligvis 100% fortroliged!!!)

Ansøg evt. vores digitale retshjælp om støtte. Vi kan IKKE hjælpe alle - det er der simpelthen ikke råd til - så her jeg ikke sagt for meget...

Smiley_Carpe_Diem
10-11-2004, 09:36 AM
Spørgsmål, tror i at det har nogen endelig betydning hvis man har været OP på den givne hub ???

techie
10-11-2004, 01:02 PM
Ansøg evt. vores digitale retshjælp om støtte. Vi kan IKKE hjælpe alle - det er der simpelthen ikke råd til - så her jeg ikke sagt for meget...

Så røg der 100kr mere afsted herfra til Digital Retshjælp. I håb om at de når de rette.

enigma
10-11-2004, 01:09 PM

Så røg der 100kr mere afsted herfra til Digital Retshjælp. I håb om at de når de rette.

og en 50'er

DGJ
10-12-2004, 03:07 AM
hej
jeg har også fået en, erstatning 183.000kr. Det oprindelige krav lå på det dobbelte, altså 366.000kr, den er i min more's navn hun har ikke gjordt noget som helst. Men hun er på den annen ende og jeg ved ikke hvad jeg skal gør.

WT
10-12-2004, 09:14 AM
til dgj ? (dig med moderen på den anden ende) vis hende forummet her.
Til moderen, din pode har ikke gjort noget som alle andre ikke også gør.
Foretag jer INTET uden en advokat. Advokat penge er altid givet godt ud når systemet udfordrer en, også selvom man er på røven og ikke har nogle penge. Det har de fleste advokater en vis grad af forståelse for, og hvis vedkomende er et anstændigt menneske vil han/hun høre på jer.

Min dybeste sympati til de AGP ramte.

biyoung
09-12-2008, 01:54 PM
Hej jeg er lige fået et apg brev ind af døren for noget download det er mere et skramme brev da de ikke har vedlagt noget erstatningskrav de afventer yderlige oplysninger i sagen phy men det er da en underlig fornemmelses at være kriminaliseret på sammen længte som voldsforbryder og pusher: :x:shock::shock:shock::shock::mad:

Guss
09-12-2008, 02:32 PM
Hej jeg er lige fået et apg brev ind af døren for noget download det er mere et skramme brev da de ikke har vedlagt noget erstatningskrav de afventer yderlige oplysninger i sagen phy men det er da en underlig fornemmelses at være kriminaliseret på sammen længte som voldsforbryder og pusher: :x:shock::shock:shock::shock::mad:
Det gør de for at skræmme dig. Men indtil videre skal du tage det helt roligt, for hvis du bare lader være med at svare sker der højst sandsynligt ikke noget. De har kun haft ganske få sager i retten, og den seneste sag har stor betydning, så læs lidt mere om det her: http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=92293

Rico
09-14-2008, 11:55 PM
Vil i ikke være RIGTIG venlige at lave en post for jer selv! Jeg ved godt i vil have hjælp.! men lav jeres egen "post" så det er mere overskueligt.! TAK! (o;