Se fuld version : Kopi og salg - hjælp
Guffi
10-07-2004, 01:34 AM
Loven siger så vidt jeg ved, at jeg, når jeg køber en CD gerne lave en kopi til sommerhuset eller bilen
Men hvis/når jeg så bytter orginal CD'en væk, må jeg så beholde kopien eller skal jeg smide den væk.
Håber der er nogen der kan hjælpe
Arrow
10-07-2004, 01:49 AM
Loven siger så vidt jeg ved, at jeg, når jeg køber en CD gerne lave en kopi til sommerhuset eller bilen
Men hvis/når jeg så bytter orginal CD'en væk, må jeg så beholde kopien eller skal jeg smide den væk.
Håber der er nogen der kan hjælpe
Hvis du bytter original-CDen væk, mister du samtidigt retten til kopien.
Men hvorfor smide den væk? :wink:
Arrow
Klawz
10-07-2004, 08:55 AM
Hej Arrow
Hvorfor tror du, at man mister retten til kopien?
Så jeg læser loven som om man gerne må beholde sine kopier.
Arrow
10-07-2004, 10:24 AM
Hej Arrow
Hvorfor tror du, at man mister retten til kopien?
Så jeg læser loven som om man gerne må beholde sine kopier.
Sådan som jeg har forstået det må man gerne kopiere egne originalCDer (der er evt. nogle komplikationer med loven mht. kopibeskyttelse og brænding til eget brug, men dem er jeg sikker på du kender).
Men hvis vi siger du som forbruger står med en originalCD du har købt (som ikke har beskyttelse). Du brænder den og sælger/bytter/giver originalen væk.
Teknisk set må man jo kun kopiere til eget brug af egne originalCDer. Med andre ord skal du selv eje originalen for at kopien er lovlig. Mister du originalen (selvfølgelig på en af ovennævnte metoder. Går den i stykker er sagen jo en anden, så har du jo stadigvæk retten til kopien da du har originalen, om end den ikke virker), kan du jo ikke beholde kopien lovligt, da du har kopi, men ikke originalen.
At jeg så mener man bør skide på loven i sådan et tilfælde (synes den er forkert) er en anden sag :wink:
Men hvis du siger at loven faktisk siger man må beholde sine kopier, vil jeg gerne have en henvisning så jeg kan læse nærmere om det.
Mvh. Arrow
kiafa thyea
10-11-2004, 02:04 PM
ok hvad hvis orginalcden er gåedt i stykker(slået rævner og sådan noget men man har en kopi og orginalt cover må man så beholde kopien?
komas
10-13-2004, 01:18 AM
ok hvad hvis orginalcden er gåedt i stykker(slået rævner og sådan noget men man har en kopi og orginalt cover må man så beholde kopien?
det må man godt
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.