PDA

Se fuld version : DC++ i GNU/Linux?!

Coax
10-06-2004, 08:49 PM
Er der nogen der kender en god DC klient til Linux???

- Coax

Brogaard
10-07-2004, 01:09 AM
Dengang jeg kørte Linux brugte jeg DCGUI. Et rigtig godt program...

http://dcgui.berlios.de/download.php

zub
10-07-2004, 03:30 PM
der findes ik en ordenlig client til linux.. desværre... dcgui og de andre har for det første så mange bugs at man hurtigt bliver trætte af dem, samt at de er ikke opdateret til de nye protokoller = de er lige som oDC... for gamle...

en mulighed er at køre det gennem Wine, men mine forsøg har vist at dc++ (og familien) stiller nogle software kraft som Wine har lidt svære ved at levere (kræver nogle specielle windows progs som ik er lige til at få ind i Wine)

jeg arbejder selv på at få dc++ til at køre gennem en VMware virtual machine. sådan så dc++ henter og gemmer alt på linux maskinen over shares (satser på samba share men er ik blevet færdig med conf af samba) og ellers blir det nok FTPshares... blir bare et helvede når den skal hashe ;)

Wine: prog der gør dig istand til at køre mange windows programmer native i linux.

VMware: prof. virtual machine program, ret godt og fås både til windows og linux.

samba: prog der gør linux istand til at bruge og lave windows shares (smb shares) samt at bruge/hoste printere fra/til windows computere.

google for mere info, eller spørg - men som sagt er jeg ik nået så langt

Brogaard
10-07-2004, 03:37 PM
der findes ik en ordenlig client til linux.. desværre... dcgui og de andre har for det første så mange bugs at man hurtigt bliver trætte af dem, samt at de er ikke opdateret til de nye protokoller = de er lige som oDC... for gamle...

Jeg havde ikke de store problemer med dcgui. Envidere synes jeg da det ser ud til at den er lige så langt fremme som dc++

http://dcgui.berlios.de/feature.php

Den understøtter både xml filelists og TTH

zub
10-07-2004, 09:23 PM
ja okay.. skal love for der er sket noget siden sidst jeg kiggede på den.... det må der lige leges med... men har ellers fået vm'eren op og køre.. og det køre faktisk ganske udemærket