PDA

Se fuld version : Retssag mod APG

Brogaard
10-05-2004, 05:48 PM
Var det ikke en ide at bruge nogle af pengene doneret til digital retshjælp til at køre en retssag mod APG. Hvis nu man kunne få bevist at nogle af deres metoder (f.eks. screendumps) ikke holder, ville det vel hjælpe mange mennesker?

Bare en ide (som garanteret er nævnt før)...

Klawz
10-05-2004, 05:53 PM
Vi kan desværre ikke gå ind og sætte APG på anklagebænken pga. deres brug af screenshots. Den eneste mulighed for at få afklaret denne form forbevismateriale, er når en fildeler ikke anerkender "beviserne" og går i retten.

Der er en sag i gang som bl.a. omhandler brugen af skærmdumps, men forholdene omkring denne sag er så specielle, at den næppe vil danne præcedens.

Brogaard
10-05-2004, 06:21 PM
Vi kan desværre ikke gå ind og sætte APG på anklagebænken pga. deres brug af screenshots. Den eneste mulighed for at få afklaret denne form forbevismateriale, er når en fildeler ikke anerkender "beviserne" og går i retten.

Der er en sag i gang som bl.a. omhandler brugen af skærmdumps, men forholdene omkring denne sag er så specielle, at den næppe vil danne præcedens.

Nu er jeg ikke ligefrem lovekspert, men der er vel et reelt problem i at de folk der bliver sagsøgt af APG vel som regel har brudt loven ;-), og det er derfor svært at modbevise at et skærmbillede rent faktisk ikke svarer til de filer der ligger på disken. Man skal vel næsten lokke APG i en fælde, og share en masse lovligt med andre filnavne, så når man kommer i retten kan bevise at filnavne og filstørelse matcher ens lovlige filer. Det bliver måske lidt svært, og er jo heller ikke ligefrem P2P edikette

Nostradamus
10-06-2004, 12:51 AM
Taget I betragtning af at man selv kan lavet et falsk screendump, der ser virkeligt ud, er det jo komplet absurd at folk kan få straffe/bøder fordi APG kommer med et flot screendump som jeg kunne lave på 2 sek.... SÅ kunne man som så ikke bare sige at de skal betale erstatning tilbage til dem der er blevet dømt fordi deres beviser er helt og aldeles uholdbare, og at dommeren måske ikke er kvalificeret til dømme om en screendump er "gyldigt"....?

Brogaard
10-06-2004, 12:59 AM
Taget I betragtning af at man selv kan lavet et falsk screendump, der ser virkeligt ud, er det jo komplet absurd at folk kan få straffe/bøder fordi APG kommer med et flot screendump som jeg kunne lave på 2 sek.... SÅ kunne man som så ikke bare sige at de skal betale erstatning tilbage til dem der er blevet dømt fordi deres beviser er helt og aldeles uholdbare, og at dommeren måske ikke er kvalificeret til dømme om en screendump er "gyldigt"....?

Som jeg har forstået er der ikke så mange der er kommet i retten pga. screendumps. De fleste har vist bare betalt når de har fået regningen og screendumpet.

Men ja. Som sagt så mange gange, så er det absurd at et screendump holder i retten. Det kan være det ændre sig når vi får nogle dommere af den nye generation der ved lidt mere om computere osv.

Klawz
10-06-2004, 09:15 AM
Man skal lige huske...

APG benytter ikke kun et skærmdump til at bevise indholdet af din shared folder. De tager nogle (ved ikke hvor mange) stikprøver af din musik, for at vise at indholdet stemmer overens med titlen.

Hvis der sidder læsere som mener, at de kan lave et ægte-udseende skærmdump, så gå endeligt igang, og send resultaterne til mig. Hvis I kan lave dem, så de udseendemæssigt svarer til APGs udgaver, så er det endnu bedre.

Når vi har 5-10 falske skærmdumps, så tager vi samme antal ægte, og så beder vi APG om at udpege hvilke der er de ægte og hvilke der er de falske.

Bare kom igang!

Sendes til klawz[at]piratgruppen.org

Brogaard
10-06-2004, 05:38 PM
Man skal lige huske...

APG benytter ikke kun et skærmdump til at bevise indholdet af din shared folder. De tager nogle (ved ikke hvor mange) stikprøver af din musik, for at vise at indholdet stemmer overens med titlen.

Hvis der sidder læsere som mener, at de kan lave et ægte-udseende skærmdump, så gå endeligt igang, og send resultaterne til mig. Hvis I kan lave dem, så de udseendemæssigt svarer til APGs udgaver, så er det endnu bedre.

Når vi har 5-10 falske skærmdumps, så tager vi samme antal ægte, og så beder vi APG om at udpege hvilke der er de ægte og hvilke der er de falske.

Bare kom igang!

Sendes til klawz@piratgruppen.org

Jeg skal prøve at lave en perfekt, men at lave en der ligner APG's skulle ikke være så svært. Så engang et udprint på nettet af en af de "regninger" APG sendte ud. Der var vedlagt et udprintet skærmdump af tvivlsom kvalitet.

Stoiss
10-08-2004, 10:15 PM
Så engang et udprint på nettet af en af de "regninger" APG sendte ud. Der var vedlagt et udprintet skærmdump af tvivlsom kvalitet.

Har du et link, jeg vil meget gerne se det, ville være grinern

Brogaard
10-08-2004, 11:07 PM
Kan ikke huske linket længere, men her er et grumt eksempel, fra i dag, der viser hvor slemt det kan gå når APG røvrender folk med latterlige og ubrugelige "beviser"

http://l4m3r5.com/picz/apg/

Smiley_Carpe_Diem
10-11-2004, 05:32 PM
at forfalske et screendump:

er det ikke "bare" at sørge for at man har de samme programmer liggende i ens processlinie, at man hurtigt går ind i DC og connecter en hub - sørger for ens programmer DC og Colasoft Capsa 3.01 ligger præcist som de gør på deres screendump, og tager et screen shot ???

Så kan man redigere diverse Ip'er og brugere

eller er det mig der er lidt for nem ?

Smiley_Carpe_Diem

Geeko
10-11-2004, 05:37 PM
smiley: jo men det gælder jo netop om at redigere ip'er osv UDEN det kan ses ;) Tror ikke det er så umuligt, dog anvender jeg ikke selv photoshop eller lignende, så det ville nok være lidt for let at se at mine ss er fake.

Brogaard
10-11-2004, 05:42 PM
Har før vist den på forumet.

Den tog 15 min, og burde være helt perfekt.

http://harme.dk/fakedc.jpg

FFF
03-07-2005, 01:04 PM
kan vi ikke lave nogle screendumps hvor der er 3000 film 20000 albums og så ændre IP'en til john sluter's (eller hvad direktøren fra APG hedder)
hjemme IP og så sende det til APG det kunne være grineren hvis de begyndte at sagsøge dem selv

FFF

bastard501
03-31-2005, 08:17 PM
Man skal lige huske...

Bare kom igang!

Sendes til klawz[at]piratgruppen.org

fik du nogensinde nogle screenshots der holdte?

longshanks
06-10-2005, 05:28 PM
Jeg har fået et endeligt nej fra APG omkring et forligstilbud. Har skrevet lidt om det i Antipiratforummet på dette forum.

Som det ser ud lige nu, ender vi nok i retten, men det kommer an på, hvad min advokat siger. Jeg har en retshjælpforsikring og jeg vil mene at denne dækker advokatbistand også selvom jeg taber sagen.

Jeg vil simpelthen ikke finde mig i, at de mener at screendumps er bevismateriale og deres beregninger og krav er helt i skoven. De vil have 10 kr for et stykke musik, men man kan købe sin musik på i-Tunes for ca 8 kr. Herfra skal så trækkes moms osv.

Det kan dog være at de besinder sig og alligevel vil indgå forlig....

Staal
06-03-2008, 02:04 AM
"APG benytter ikke kun et skærmdump til at bevise indholdet af din shared folder. De tager nogle (ved ikke hvor mange) stikprøver af din musik, for at vise at indholdet stemmer overens med titlen."

for mig lyder det som en opfortring til fil deling ligesom hvis politiet prøver at købe eller sælge nakotika til dig og det er så vidt jeg ved ulovligt i danmark.

Diablo999
06-03-2008, 05:06 AM
"APG benytter ikke kun et skærmdump til at bevise indholdet af din shared folder. De tager nogle (ved ikke hvor mange) stikprøver af din musik, for at vise at indholdet stemmer overens med titlen."

for mig lyder det som en opfortring til fil deling ligesom hvis politiet prøver at købe eller sælge nakotika til dig og det er så vidt jeg ved ulovligt i danmark.

Noget af en gammel tråd du har hevet frem. :)