PDA

Se fuld version : pgpDisk...Hvor er mit nye drev??

blow
10-03-2004, 08:36 PM
Hejsa

Her kommer et newbie spørgsmål, så bær over med mig...

Jeg har installeret pgpdisk 6.0.2i og oprettet mit første pgpdisk (yahuu!).

Men når jeg mounter det åbner den blot stifinder og...Så sker der sgu ikke rigtig mere.. :?:

Jeg kan ikke se det drev, som skulle være oprettet - Hvad har jeg gjort forkert??

Forresten: Når jeg formatere mit lille drev kan jeg kun formatere i FAT og ikke NTFS (så giver den en fejl) - Kan det være rigtigt?

Venlig hilsen

Blow
-en newbie

Christian
10-03-2004, 08:42 PM
Når du klikker på PGPDisk filen og giver den passwordet, kommer drevet ikke tilsyne i stifindervinduet? Har du formateret PGPDisken endnu, til FAT som er din eneste mulighed?

Jeg mener at hvis man har formateret sin harddisk fra start i FAT system, kan man ikke når man har installeret PGP lave et NFTS filsystem.

blow
10-03-2004, 10:07 PM
Nej drevet kommer ikke til syne efter jeg har givet den passwordet...

Mit c: drev er faktisk i NTFS format, så det giver vel heller ikke megen mening? :cry:

Noget helt andet: Jeg har downloadet min version fra pgpi.org - Nu har jeg lige været på pgp.com og det lader til at være en helt anden version.

Hvilken skal jeg bruge??

Blow

Christian
10-03-2004, 11:04 PM
Nej drevet kommer ikke til syne efter jeg har givet den passwordet...

Mit c: drev er faktisk i NTFS format, så det giver vel heller ikke megen mening? :cry: Blow
Underligt..... meget mystisk! Mit råd til dig er at du sletter den første disk du har oprettet og prøver igen (husk at skrive dit password ned, så det ikke er dér fejlen er).

Nu hvor du siger at din harddisk fra start er oprettet i NFTS system, mindes jeg om, at jeg også havde det problem på et tidspunkt, at jeg ikke kunne oprette en NFTS disk partition, men efter 2-3 forsøg gav den op og lod mig gøre det, *hehe*.

Noget helt andet: Jeg har downloadet min version fra pgpi.org - Nu har jeg lige været på pgp.com og det lader til at være en helt anden version.

Hvilken skal jeg bruge??
Nu bruger jeg selv en "ulovlig" version af PGPDisk ifølge nogle kilder, da ophavsmanden ikke har spurgt firmaet om han måtte ændre i kildekoden. Min version hedder: PGP 6.5.8ckt - Build09 Beta 3 og er den sidste version vedkommende udgav inden han drejede nøglen om. Det er en special version af PGP og PGPDisk som blev cracket til at kunne køre på Windows XP i tidernes morgen, hvor PGPDisk kun kunne køre på Windows 98 stationer. Hvis du vil, kan jeg sende programmet til dig, hvis du vil prøve.

Ellers

kan du læse guiden "PGPdisk for newbies" her: http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=90

og se hvilken version af PGP de bruger.

Håber det hjalp...

mibr
10-04-2004, 10:53 AM
Du kan også prøve med nogle af alternativerne til PGPdisk. De opdateres løbende, og dermed er de nok lidt mere stabile end PGPdisk.

Jeg bruger selv BestCrypt med Blowfish 448-kryptering. Programmet er meget brugervenligt og intuitivt, og det har aldrig givet anledning til problemer hos mig.

Christian
10-04-2004, 11:02 AM
Du kan også prøve med nogle af alternativerne til PGPdisk. De opdateres løbende, og dermed er de nok lidt mere stabile end PGPdisk.
Fordi PGP ikke opdateres så oftest er det IKKE ensbetydende med, at det er mere ustabilt end andre typer krypteringssoftware (HUSK DET)! Nå kan jeg jo vende den om og sige, at BestCrypt er ustabilt og der hele tiden udgives opdateringer for at udbedre fejlene (som Microsoft gør), ikke?

Nu ved jeg jo selvfølgelig at det ikke passer, men jeg kan fortælle at PGP har eksisteret MEGET længere end BestCrypt - faktisk er PGP et af de første stykker software tilgængeligt med kryptering. Det er ihvert fald 7-8 år siden jeg startede med at bruge PGP. De har meget mere ekspertice end de fleste.

Med hensyn til at PGP og PGPDisk skulle være mindre brugervenligt og intuitivt, kan jeg ikke se hvordan du begrunder det svar, overhovedet? Oprems gerne forskellene, for jeg ved godt at der næsten INGEN forskel er mellem dem mht. brugervenlighed, for jeg har brugt dem begge og har fundet ud af, at PGPDisk tilbyder højere og bedre kryptering end BestCrypt. Det kan du læse i de andre tråde hvor dette er blevet debateret til døde hvis du orker.

mibr
10-04-2004, 11:11 AM
Fordi PGP ikke opdateres så oftest er det IKKE ensbetydende med, at det er mere ustabilt end andre typer krypteringssoftware
Jeg mener heller ikke, at der er en generel sammenhæng mellem opdateringer og stabilitet. Men udviklingen af PGP er stoppet på et tidspunkt, hvor i hvert fald integrationen i XP ikke var perfekt. Mange af alternativerne er skrevet til XP, og kører - efter min erfaring - mere stabilt.

Med hensyn til at PGP og PGPDisk skulle være mindrebrugervenligt og intuitivt, kan jeg ikke se hvordan du begrunder det svar, overhovedet?
Det begrunder jeg ikke, for jeg har ikke skrevet noget som helst i den stil. Jeg har bare konstateret, at BestCrypt er brugervenligt og intuitivt, men jeg har ikke sammenlignet dets brugervenlighed med PGPdisk eller skrevet noget som helst om, at PGPdisk skulle være mindre brugervenligt. Så læs lige mit indlæg igen :wink:

og har fundet ud af, at PGPDisk tilbyder højere og bedre kryptering end BestCrypt.

Jeg vil nu sige, at jeg opfatter Blowfish 448 som en ganske sikker kryptering :D

Christian
10-04-2004, 11:25 AM
Men udviklingen af PGP er stoppet på et tidspunkt, hvor i hvert fald integrationen i XP ikke var perfekt. Mange af alternativerne er skrevet til XP, og kører - efter min erfaring - mere stabilt.
Det kan diskuteres. Jeg har personligt aldrig haft problemer med PGPDisk i den forstand, at det var en fejl i programmet, men selvforskyldte årsager.

Det begrunder jeg ikke, for jeg har ikke skrevet noget som helst i den stil. Jeg har bare konstateret, at BestCrypt er brugervenligt og intuitivt, men jeg har ikke sammenlignet dets brugervenlighed med PGPdisk eller skrevet noget som helst om, at PGPdisk skulle være mindre brugervenligt. Så læs lige mit indlæg igen :wink:
Heh, på den måde du skrev dit indlæg, var det for mit synspunkt en sammenligning mellem de to programmer. :wink:

Jeg vil nu sige, at jeg opfatter Blowfish 448 som en ganske sikker kryptering :D

Jo ganske pæn kryptering, men læs lige hvis du har tid: http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=195

mibr
10-04-2004, 12:04 PM
Det kan diskuteres. Jeg har personligt aldrig haft problemer med PGPDisk i den forstand, at det var en fejl i programmet, men selvforskyldte årsager.
Det kan selvfølgelig være svært at vurdere, om en fejl ligger i selve programmet eller om det er en fejl 40. Men jeg har efterhånden set en del installationer, hvor der var problemer med PGPdisk - f.eks. at det gik ned, hvis der blev overført store filer til det krypterede drev.

Heh, på den måde du skrev dit indlæg, var det for mit synspunkt en sammenligning mellem de to programmer.
Sådan var det i hvert fald ikke ment. Jeg har ikke testet dem nok til, at jeg vil kunne komme med en fair sammenligning. Den seneste tid har jeg brugt BestCrypt, og jeg kan bare konstatere, at det fungerer særdeles godt i praksis. Men dermed ikke sagt, at PGPdisk ikke fungerer tilsvarende godt på de fleste installationer.

Jo ganske pæn kryptering, men læs lige hvis du har tid: http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=195
Den snak der har været om at BlowFish kunne knækkes stammer tilbage fra et problem i 1996 (http://www.schneier.com/blowfish-bug.txt) og handlede om problemer med nogle implementationer og ikke algoritmen som sådan. I dag er der mig bekendt ingen kendte attacks mod Blowfish.

barca
10-04-2004, 06:42 PM
øhhhh

når i siger at disken skal formateres mener i så HELE haarddisken???

Christian
10-04-2004, 06:49 PM
øhhhh

når i siger at disken skal formateres mener i så HELE haarddisken???
Nej.

Når du har oprettet en PGPDisk, så klikker du på filen og den spørger dig om et password som du så indtaster. I din stifinder burde en ny harddisk komme til syne, og når du klikker på den, siger den at du skal formatere harddisken (PGP Disken) hvis du ikke har gjort det allerede.

Forstår du nu?!