Se fuld version : Besøg fra fogeden
Anonymous
10-02-2004, 06:11 PM
Hvis vi nu forstiller sig at man får besøg fra fogeden, som skal samle bevis for at du har hentet/delt X Y Z med resten af verden.
Kan man nægte fogeden adgang ved blank at erkende at man har hentet/delt X Y Z.
Så har han jo egentlig ikke nogen grund til at komme ind ... der er jo ikke nogen beviser som han skal sikre ...... :wink:
Eller hvad ?
hvis de har en dommerkendelse så tror jeg de kommer ind ligemeget hvad =)
Anonymous
10-02-2004, 08:15 PM
Hvorfor skal de ind hvis de ikke længere har nogen begrundelse for at komme ind.
foged kommer:
"du har hentet disse 1000mp3'er"
du siger:
"ja det indrømmer jeg"
foged tænker:
- var da sjovt at han så blankt indrømmer det -
foged siger:
"jeg har dommerkendelsen her, og jeg vil gerne se din computer"
[ Han checker den igennem ]
foged siger:
"nææ hva har vi her.. du har jo faktisk 10.000 mp3'er"
du tænker:
- øv -
APG/Foged har brugt tid på at anskaffe sig en dommerkendelse, det at de har fået en sådan betyder at de har nogen ret gode beviser på at du har lavet noget puha...
de kommer og checker din PC for at
1. slå 100% fast at de har ret
2. at skrive flere tal på bøden.
-pirat4ever-
10-03-2004, 12:26 AM
jojo, men du har jo krypteret din pc, så du kommer tilfældigvis til at "koble relæet fra" og har glemt koden....
Så deres beviser holder ikke 8)
Huraaaa. Min post nr 200 :D :D :D :D
Arne-bjarne
10-03-2004, 02:21 AM
det meste af de nmusik jeg har på computeren, er musik jeg har rippet med windows media player fra mine cd'er.. hvis nu fogeden skulle komme og se dem, ville han så tage dem som downloadede filer, og beskylde mig for pirateri?
ikke at jeg tror det sker, deler alligevel ikke mere end 12 gb...
Anonymous
10-03-2004, 04:59 AM
Fogeden arbejder ikke for AGP, fogeden er mig bekendt oftes en dommer, det er den samme foged der kommer hvis du skylder penge.
AGP har/har ikke skaffet grundlag for en dommerkendelse, ved at vise at man formodentlig har har eksempelvis downloadet 22 mp3 filer.
Fogedens job er at sikre endegyldige beviser for at du har hentet de 22 mp3 .... det er ikke en kokain ratia det her - de 22 mp3 er lovlige ... hvis man ellers havde købt dem ... hvis jeg erkender min skyld i de 22 tilfælde ... har har allerede fået sit bevis ... altså det grundlag som de har fået deres dommerkendelse på ... er som jeg ser det ikke mere gyldig ... så som jeg ser det har han i henhold til § 653 b. ikke en skid at komme ind efter.
§ 653 b. En undersøgelse gennemføres ved fogedrettens foranstaltning. I det omfang det må anses for nødvendigt med henblik på sikring af bevis, kan fogedretten beslaglægge genstande eller dokumenter, ligesom fogedretten eller den, retten bemyndiger hertil, kan tage fotografier, optage film samt fremstille kopier af dokumenter, oplysninger på edb-anlæg, edb-programmer og andet materiale.
....
Stk. 6. I det omfang det må anses for nødvendigt for at gennemføre undersøgelsen, kan fogedretten skaffe sig adgang til rekvisiti lokaler og gemmer. Fogedretten kan med henblik herpå anvende den nødvendige magt. Politiet yder efter anmodning fogedretten bistand hertil.
Ja, du kan kryptere hele din harddisk .... og det er en rigtig god ide at gøre ... problemet er bare at du kan ikke spille fra en krypteret harddisk, du kan ikke læse mails eller skrive et brev i word ... for hele din CPU bliver brugt på at kryptere og dekryptere indholdet.
Anonymous
10-03-2004, 05:05 AM
i afsnit 3 står der " har har" der skulle stå har han
Jowls
10-03-2004, 11:14 AM
Ja, du kan kryptere hele din harddisk .... og det er en rigtig god ide at gøre ... problemet er bare at du kan ikke spille fra en krypteret harddisk, du kan ikke læse mails eller skrive et brev i word ... for hele din CPU bliver brugt på at kryptere og dekryptere indholdet.
Ikke nødvendigvis. Du kan f.eks. bruge hardware kryptering - så belastes din processor overhovedet ikke...
http://www.enovatech.com/
Christian
10-03-2004, 05:40 PM
Huraaaa. Min post nr 200 :D :D :D :D
Du mente vist, spam post nr. 200, right?
Anonymous
10-04-2004, 02:53 PM
http://www.enovatech.com/
Laver en fin kryptering til en 20 gb 2,5" harddisk
Men jeg er personlig vild med 3,5 harddiske, de er meget billigere, hurtigere og meget lettere at sætte i en std pc.
Derudover bruger enovatech:
Encryption Algorithm
NIST & CSE certified TDES 128 or 192-bit key strength
Det kan gøres bedre uden væsentlig tab (5%).
http://www.prosa.dk/stud/prosit/Prosit_nr_4_2004_web_side6-7.pdf
Problemet er bare at en 128 AES kryptering ikke er speciel sikker mere !
Jowls
10-04-2004, 04:18 PM
Enovatech laver en fin kryptering til en 20 gb 2,5" harddisk
Men jeg er personlig vild med 3,5 harddiske, de er meget billigere, hurtigere og meget lettere at sætte i en std pc.
Den findes da til alle typer diske. I min gamle maskine havde jeg en krypteret 3.5" 200 Gbytes harddisk....
Den er dog ikke vildt billig. Jeg tror, at jeg gav $200 for 128-bit versionen. Og den kan kun klare ATA og kun een disk.
Anonymous
10-09-2004, 11:10 PM
Bestcrypt er super til kryptering
Man behøver ikke at kryptere hele disken, men kan nøjes med at kryptere f.eks alle sine mp3
Strictly
10-10-2004, 12:00 AM
Hvis vi nu forstiller sig at man får besøg fra fogeden, som skal samle bevis for at du har hentet/delt X Y Z med resten af verden.
Kan man nægte fogeden adgang ved blank at erkende at man har hentet/delt X Y Z.
Så har han jo egentlig ikke nogen grund til at komme ind ... der er jo ikke nogen beviser som han skal sikre ...... :wink:
Eller hvad ?
Tjek denne (http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=86) guide i vores guidesektion. Der kan du måske finde svar på nogen af dine spørgsmål.
Klawz
10-10-2004, 09:19 AM
@Arne-Bjarne
Du bliver ikke erstatningspligtig for at have filer på din computer. Det afgørende spørgsmål er, om du deler dem.
Hvis du deler din egne CD'er via computeren, så vil det komme på regnskabet.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.