PDA

Se fuld version : Hente musik fra en cd.

El_Comandante
10-01-2004, 03:45 PM
Har købt en cd (Jokeren's Alpha Han)

Mit spørgsmål er om det er lovigt for mig at "downloade" musik fra cd'en til min hdd. :?

Jowls
10-01-2004, 04:10 PM
Det kan APG få lov til at svare på....

Uddrag fra FAQ på www.antipirat.dk:

Må jeg kopiere en original musik-cd eller film, som jeg selv har købt?

Du må gerne kopiere en original musik-cd eller film, som du selv har købt, men du må alene bruge kopien inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus

... men så skriver de samtidigt.....

Må jeg bryde en kopispærring på en musik-cd eller film?

Du må gerne bryde en kopispærring på en musik-cd eller film, hvis det er nødvendigt for, at du kan lytte til musikken eller se filmen.
Du må ikke bryde en kopispærring på en musik-cd eller film for at lave en kopi - heller ikke selvom kopien kun er beregnet til brug inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.

Så vidt jeg kan bedømme, så må du gerne kopiere den til din HDD så længe du kun bruger den til dit eget private brug indenfor din husstand, men hvis den er kopi-beskyttet på en eller anden måde, så må du KUN gøre det, hvis din afspiller ikke kan spille den som den er. F.eks. hvis du kører Linux på din PC og der kræves et Windows-program for at kunne afspille den.

Arrow
10-01-2004, 05:12 PM
For at gøre det Jowls sagde lidt simplere:

Kopier lortet ned, der er ingen der ved du gør det, og siden det er noget musik du har købt behøves du ikke have dårlig samvittighed.

Hvis du ikke allerede har et program til ripping (Windows Media Player kan også gøre det), så download CDex (http://www.cdex.n3.net/) og brug det.

Arrow

The Galloping Goose
10-01-2004, 06:14 PM
Du kan også bruge dBpoweramp.

http://www.download.com/dBpowerAmp-Music-Converter/3000-2140-10249519.html?tag=lst-0-1

Jowls
10-01-2004, 06:49 PM
For at gøre det Jowls sagde lidt simplere:

Kopier lortet ned, der er ingen der ved du gør det, og siden det er noget musik du har købt behøves du ikke have dårlig samvittighed.

Han spurgte hvad der er lovligt - ikke hvad jeg syntes :wink:

El_Comandante
10-02-2004, 04:25 PM
Takker