Se fuld version : Playstation2 - HD backup og DVD.
Jeg har lige købt mig en PS2 (ikke modded) og en række spil til den. Og er generelt tilfreds med den, der er bare et par ting.
(Maskinen er en PS2 silver, scph-50004)
1. Mildest talt så stinker DVD-afspilleren. Jeg har film for flere tusinde kr, som ikke er Region-2 og finder der meget fornærmende når et apparat ikke vil afspille dem for jeg har fandeme betalt for dem.
Er det muligt, uden vel og mærke fysisk ændre maskine, at afspille disse film?
edit:
Glem DVD delen. Bruger bare min rigtigt DVD-afspiller
2. Jeg har set et produkt der hedder HDAdvance http://www.mm-vision.dk/distribution/default.asp?action=vis&varenr=1035&gruppe=ps2bootchip (ny udgave af HDLoader), men der er visse ting jeg ikke forstår.
Man skal bruge en Sony Network Adapter for at kunne installere en harddisk, men jeg har kigget på den og kan ikke se der skulle være plads til en 3.5" harddisk. Så hvor skal man installere harddisken?
Når man endelig har fået en harddisk installeret, hvordan sætter man så en FTP-server op?
Alt dette UDEN at sætte en chip i eller på anden måde åbne maskinen og lodde i den. ;-)
Arne-bjarne
09-30-2004, 08:41 PM
der sidder usb-stik på sådan en satan, ikke?
måske kan man på en eller anden smart måde bruge det program der til at tilslutte en ekstern harddisk? ja, jeg ved det godt nok ikke.. :?
Desværre som jeg læser det, skal man bruge Sony Network Adapter til at montere en harddisk :-(
Anonymous
10-01-2004, 01:07 PM
Hvorfor købte du også en PS2 så, hvis det er helt umuligt at få harddisk i er det da et enormt dårligt køb, nogle gange tager de den retur (ex. i Elgiganten), hvor har du købt den henne?
Jowls
10-01-2004, 03:58 PM
Mildest talt så stinker DVD-afspilleren. Jeg har film for flere tusinde kr, som ikke er Region-2 og finder der meget fornærmende når et apparat ikke vil afspille dem for jeg har fandeme betalt for dem.
Er det muligt, uden vel og mærke fysisk ændre maskine, at afspille disse film?
Ja DVD regions-lås får også mig til at se rødt. Det er et typisk eksempel på en unfair kontrol af den måde hvorpå man bruger noget, som man HAR betalt for. Filosofien skulle angiveligt være, at forhindre DVD'erne i at blive brugt i lande hvor den pågældende film stadig går i biografen, men så kunne de da for pokker bare have ventet med at sende DVD'en ud før den har været i biografer verden over... :evil:
Nu er jeg ikke PS2 ekspert, men hvis regionslåsen sidder i selve drevets firmware er det ofte muligt at flashe den til regions-fri. Det har jeg i gjort med alle mine PC-drev. Men det skulle nu ikke undre mig, om låsen sidder i selve PS2-systemet i dit tilfælde. Sony er jo en af de største medie-koncerner, så de har sikkert gjort sig ekstra umage.
Jeg har prøvet at google lidt, men det eneste jeg kunne finde var et produkt som hedder RegionX - et indstikskort og en opstarts CD. Det fjernet ikke låsen permanent, men skal bruges hver gang man vil se en film.
Der må findes nogle undergrunds PS2 hacker sites.... måske skulle du prøve at spørge sådan et sted....
@Cheeky Goat:
Rolig nu, det er skam ikke noget helt dårligt køb. Og det er nok ikke umuligt at få den harddisk i, eftersom det (hd advance) sælges. Jeg har bare ikke kunne finde nogen forklaring på hvordan man gør, og det vil jeg gerne vide før jeg invistere flere/mange penge i det. Plus at jeg vil vide om det forlanges at jeg åbner min maskine for det kan virke, hvilket jeg ikke vil.
Hele pointen er at kunne bruge mine ret så dyre original spil uden at ridse mine kostbare skiver.
Hvorfor købe en PS2.... hmm GTA San Andreas?? (kommer i slutningen af okt. kan ikke vente); Der hvor jeg handler kan jeg købe langt flere brugte (og gode) PS2-spil end jeg kan til X-Box. Mange fede spil. Og jeg kan bedre lide firmaet der står bag den. (Hvorfor er jeg ikke interesseret i en større diskution om ;-)
@Jowls
"Ja DVD regions-lås får også mig til at se rødt. Det er et typisk eksempel på en unfair kontrol af den måde hvorpå man bruger noget, som man HAR betalt for. ...."
Godt, jeg ikke er ene om det ;-)
"....Filosofien skulle angiveligt være, at forhindre DVD'erne i at blive brugt i lande hvor den pågældende film stadig går i biografen, men så kunne de da for pokker bare have ventet med at sende DVD'en ud før den har været i biografer verden over..."
Eller sende dem i biograffen verden over på samme tid, hader virkelig at høre om en fed film jeg skal vente op til 6 mdr. for at kunne se lovligt.
Arrow
10-02-2004, 09:23 AM
Mit råd løber på at du bør (hvis du kan selvfølgelig) returnere den og købe en moddet Xbox i stedet. Der er der sku garanti for at DVDen virker! Og spillene på Harddisken kan jeg garantere ikke skuffer (taler af erfaring :wink: ).
Anbefalet af Arrow :D
Arrow
Anonymous
10-02-2004, 09:17 PM
Og spillene på Harddisken kan jeg garantere ikke skuffer (taler af erfaring :wink: )
Arrow
Øhh, hvad mener du, det kommer vel helt an på hvilke spil der er tale om eller...?
@Arrow:
Mit råd løber på at du bør (hvis du kan selvfølgelig) returnere den og købe en moddet Xbox i stedet....
Selv hvis jeg kunne, ville jeg ikke. Hvis jeg var intresseret i en x-box, så havde jeg nok købt en. ;-)
Jeg er som jeg skrev i min oprindelige post, godt tilfreds med maskinen.
Jeg vil bare gerne installere den harddisk, som det skulle være muligt, jeg vil bare gerne vide hvordan, før jeg bruger penge på det, jeg vil nemmelig helst ikke fysisk åbne maskinen.
Hvad angår DVD-afspilleren, så tror jeg bare jeg holder mig til min rigtige DVD-afspiller som er kode-fri, det var ikke derfor jeg valgte PS2.
Anonymous
10-03-2004, 02:27 PM
@Arrow:
Mit råd løber på at du bør (hvis du kan selvfølgelig) returnere den og købe en moddet Xbox i stedet....
Selv hvis jeg kunne, ville jeg ikke. Hvis jeg var intresseret i en x-box, så havde jeg nok købt en. ;-)
Jeg er som jeg skrev i min oprindelige post, godt tilfreds med maskinen.
Jeg vil bare gerne installere den harddisk, som det skulle være muligt, jeg vil bare gerne vide hvordan, før jeg bruger penge på det, jeg vil nemmelig helst ikke fysisk åbne maskinen.
Hvad angår DVD-afspilleren, så tror jeg bare jeg holder mig til min rigtige DVD-afspiller som er kode-fri, det var ikke derfor jeg valgte PS2.
Jamen så må du sgu få hjælp af nogle andre, jeg aner ikke om det er muligt, hvad det koster og hvordan det gøres men jeg ved tilsvarende for Xbox, måske andre kan hjælpe dig.
Fandt det...
Her er en lille guide til det jeg ledte efter.
http://www.pcv.dk/pcv/ps2-hd/installing_hd_ps2.htm
Ser nemt nok ud.
@Cheeky Goat:
Det var jo det jeg gjorde.
Anonymous
10-03-2004, 09:12 PM
Fandt det...
Her er en lille guide til det jeg ledte efter.
http://www.pcv.dk/pcv/ps2-hd/installing_hd_ps2.htm
Ser nemt nok ud.
@Cheeky Goat:
Det var jo det jeg gjorde.
Tillykke, synes nu stadig det hele er noget mere fikst med Xbox, både hvad angår installation og de mulighder der er bagefter for selv at tilpasse diverse programmer og lægge ekstra homebrew software ind som XBMC etc.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.