Se fuld version : Grammofon Plader ?!
BombeNissen
09-29-2004, 08:53 AM
Er kommet i tvivl, og nu vil jeg så gerne have det bekræftet.
Min far har ca 1000 grammofon plader ( Lak plader ) og vi har udstyret til at indspille dem digitalt, dog kender jeg ikke lovgivningen for dette.
Pladerne er til privat brug, men er der særlige regler for "lak plader" og konvatering af disse til et digitalt medie ? Grunden til at jeg spørger er at Lak plader "forsvinder" med årene, og det vil jo være trist at miste en samling der er bygget op over de sidste 40 År.
piraz
09-30-2004, 11:18 AM
Pladerne er til privat brug, men er der særlige regler for "lak plader" og konvatering af disse til et digitalt medie ?
Juridiske spørgsmål kan stilles i:
http://www.piratgruppen.org/forum/viewforum.php?f=31 :lol:
Derudover tror jeg ikke der er juridisk forskel på lak-plader og vinyl, altså det er tilladt for en ejer at lave kopier til en selv...
Klawz
09-30-2004, 11:41 AM
Du skal bare gå igang med at kopiere dine plader til CD!
Arne-bjarne
09-30-2004, 06:46 PM
Er kommet i tvivl, og nu vil jeg så gerne have det bekræftet.
Min far har ca 1000 grammofon plader ( Lak plader ) og vi har udstyret til at indspille dem digitalt, dog kender jeg ikke lovgivningen for dette.
Pladerne er til privat brug, men er der særlige regler for "lak plader" og konvatering af disse til et digitalt medie ? Grunden til at jeg spørger er at Lak plader "forsvinder" med årene, og det vil jo være trist at miste en samling der er bygget op over de sidste 40 År.
Det er vigtigt at huske at hjemmebrændte cd'ere OGSÅ forsvinder, men hvis i er uheldige, kan de være væk efter et år! det kommer bl.a. an på cd'ernes kvalitet.
vinylplader kan holde i ca. 100 år, så vidt jeg ved
Jowls
09-30-2004, 07:01 PM
Det er vigtigt at huske at hjemmebrændte cd'ere OGSÅ forsvinder, men hvis i er uheldige, kan de være væk efter et år! det kommer bl.a. an på cd'ernes kvalitet.
vinylplader kan holde i ca. 100 år, så vidt jeg ved
Men hvis man deler dem på nettet, vil de eksistere for evigt i cyberspace... :wink:
Arne-bjarne
09-30-2004, 08:23 PM
lige præcis! :wink:
IWillRipYou
11-01-2004, 09:48 AM
Godt or igen...
IWillRipYou
11-01-2004, 09:48 AM
Godt ORD igen var hvad jeg ville skrive....
Sorry
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.