Se fuld version : noget ala kazomm til edonkey´?+ ´nyt spg
XxX-Thomas-XxX
09-28-2004, 04:41 PM
kan man få noget ligesom kazoom til edonkey??
migmigmig
09-28-2004, 09:50 PM
Er det Kazaa, du mener? Og hvad mener du så i givet fald med det?
Hvis det er sikkerhed for ikke at blive taget, så er Overnet et godt alternativ til eDonkey-netværket.
XxX-Thomas-XxX
09-28-2004, 09:52 PM
Er det Kazaa, du mener? Og hvad mener du så i givet fald med det?
Hvis det er sikkerhed for ikke at blive taget, så er Overnet et godt alternativ til eDonkey-netværket.
Hvis du kender kazaa kender du sikker kazoom.. det finder hele tiden flere "source" (staveplade) og tænkte på om man kunne få det til edonkey
Uden at kende det program du snakker om lyder det som om noget med konstant at sprøge efter flere kilder fra klienter eller servere, hvilket ville betegnes som enten en leecher feature eller netværksskadelige adfærd.
migmigmig
09-29-2004, 10:35 PM
Hvis du kender kazaa kender du sikker kazoom.. det finder hele tiden flere "source" (staveplade) og tænkte på om man kunne få det til edonkey
Jeg kender hverken kazaa eller kazoom. Forklar venligst nærmere.
Umiddelbart synes jeg ikke, det giver mening at tvinge flere sources frem i eDonkey/Overnet.
XxX-Thomas-XxX
09-30-2004, 07:12 AM
Jeg kender hverken kazaa eller kazoom. Forklar venligst nærmere.
Umiddelbart synes jeg ikke, det giver mening at tvinge flere sources frem i eDonkey/Overnet.
Som der bliver sagt er det et program der går ind og leder efter nye kilder hele tiden... og så spørg jeg om man kan få sådan et program til edonkedy2k
Uden at kende det program du snakker om lyder det som om noget med konstant at sprøge efter flere kilder fra klienter eller servere, hvilket ville betegnes som enten en leecher feature eller netværksskadelige adfærd.
Jeg gentager min tekst fra sidste post. Hvis et sådant program findes vil jeg stærkt anbefale ikke at poste det her og slette skidtet. eDonkey og eMule som er do to største klienter på ed2k netværket har nogle fornuftige grænser for at lave forskellige forespørgelser til servere og klienter og hvis alle satte disse grænser ned eller fik programmer til at efterspørge hurtigere, vil netværket ikke kunne holde til det. Det var bla det som skete med eDonkey Bot i sin tid, som var ved at tvinge netværket i knæ da det blev bombarderet med forespørgsler hele tiden. Bruger man et sådant feature skal man i in mening holde sig langt væk fra ed2k netværket. Det er skidt for netværket og i værste fald et leecher feature. :!:
XxX-Thomas-XxX
09-30-2004, 03:09 PM
[quote="birk"][quote="birk"]en massequote]
ok så.. vidste jo ikk det belastede netværket..
det var bare fordi når jeg prøvet at hente noget. så går der flere timer (måske lidt overdrevet men lang tid) før den overhoved begynder at hente.. og når den endelugt hende henter den med noget ala
0,3-1,5 kb/s syntes selv det er langsomt...
men er jeres også sådan??
migmigmig
09-30-2004, 07:29 PM
Jeg synes fortsat ikke det giver meget mening hele tiden at søge nye kilder. Man står jo i kø hos de enkelte klienter. Hvis man hele tiden springer til nye kilder, så mister man jo sin optjente plads, og kan begynde forfra hos de nye kilder.
...det var bare fordi når jeg prøvet at hente noget. så går der flere timer (måske lidt overdrevet men lang tid) før den overhoved begynder at hente.. og når den endelugt hende henter den med noget ala
0,3-1,5 kb/s syntes selv det er langsomt...
men er jeres også sådan??
Hos eMule-klienterne skal man optjene credits i form af uploadede MB's, før man kan få noget igen i form af download. For en ny-installeret eMule kan der mange timer før, der er optjent så mange credits, at der begynder at komme noget download af betydning.
I eDonkey-klienten fra MetaMachine er det den øjeblikkelige indstilling af max. upload-hastighed, der bestemmer den mulige download. Ved indstillinger over 20 kB upload er der ingen indbygget begrænsning i max download. Dette giver som regle er hurtige downloads ved ny-installeringer.
Kø-systemet er man dog altid underlagt.
Hvor hurtigt man så får noget ned er i sidste ende bestemt af hvor mange kilder der er på nettet.
En download på 0,3-1,5 kB/s tyder på meget få kilder, eller at man har lavt id (eMule) eller er 'Unreachable' (eDonkey-klienten). Begge dele er typisk fordi man ikke har fået lukket op for den rette port i PCens firewall.
Bonux
09-30-2004, 11:16 PM
Ed2k netværket er også typisk langsommere end mange af de andre netværk. Grunden til dette er at der bliver sendt info frem og tilbage mellem klienter for at checke at filerene ikke er kurrupte. Dertil kommer det unikke hash system (nej ikke noget man ryger :wink: )
Men hvis man vil læse mere om dette, så gå ind på www.edonkey2000.com
Mange nye brugere har svært ved at forstå dette og bliver tit irreteret over den langsomme fart..
Til gengæld er der næsten aldrig fakes og det er det sikreste netværk
8)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.