PDA

Se fuld version : Kan man bryde macrovision CDS-200 ??

eskimopirat
09-28-2004, 02:22 AM
Jeg har købt en CD, og vil gerne ellers kopier musikken til min minidisk, men ak, hvilken skuffelse, da jeg erfarerede at CD'en er lavet i Macrovision's CDS-200 kopi-sikret. Kan man bryde koden ??

CODAY
09-28-2004, 01:54 PM
hvad for nogen programmer har du prøvet?

tek
09-28-2004, 02:46 PM
Jeg har købt en CD, og vil gerne ellers kopier musikken til min minidisk, men ak, hvilken skuffelse, da jeg erfarerede at CD'en er lavet i Macrovision's CDS-200 kopi-sikret. Kan man bryde koden ??

De par cd'ere jeg har haft problemer med at afspille pga afspilnings (undskyld kopisikring) har Nero altid kunnet rippe uden problemer, så det kan du jo prøve med. Evt. rip i en langsom hastig (4x oder so).

Når jeg bliver udsat for den slags miskmask produkt plejer jeg at rippe skidtet og gå ned i forretningen og få pengene tilbage. Det har der sjovt nok aldrig været problemer med - forretningerne ved udmærket godt at der er problemer.

Alternativt kan du jo downloade sangene via p2p e.l. Det er vel lovligt nok når man har købt cd'en.

Men jeg synes under alle omstændigheder, at du skulle ringe/maile/skrive til pladeselvskabet og forretningen hvor du har købt skiven og brokke dig over, at det ikke virker. Kun når tilstrækkeligt mange forbrugere har brokket sig opdager de, at de har lavet et selvmål. Hvis vi blot undlader at købe skidtet så de får et lavere salg kan de jo altid sige at det er pga piratkopiering, selvom piratkopiering i disse tilfælde skyldes deres elendige kundepolitik.

Just my $0.02

//michael

piraz
09-30-2004, 11:22 AM
Alternativt kan du jo downloade sangene via p2p e.l. Det er vel lovligt nok når man har købt cd'en.

Nej det tror jeg ikke det er, man skal vist lave kopien selv, dog kan APG eller lign. nok få svært ved at bevise det...

j0ppeman
09-30-2004, 12:03 PM
Prøv med CloneCD - det har ry for at kunne kopiere alt, lige meget hvor beskyttet det er. :D