Se fuld version : Kan man godt skrive at man Downloader?
barca
09-27-2004, 09:22 PM
Hej
¨
Som overskriften siger så, er jeg bange for at sige at man downloader for hvis AGP en dag kommer hen til PG og siger at de vil se ip'erne på alle brugerne så kan de se at nogle har sagt at de downloader og så holder de øje med en hele tiden om man gør?
Kan dette ske?
Klawz
09-27-2004, 09:34 PM
Nej!
barca
09-27-2004, 09:52 PM
Hmm man kan jo aldrig være sikker
Og hvordan kan vi stole på at sådan noget ik sker?
Og vi ved jo ik om i er APG, siden man kan finde så meget af det Ulovlige på siden (aldså vejledniing om det) og siden bliver ik lukket af APG??
Jowls
09-28-2004, 01:07 AM
Hmm man kan jo aldrig være sikker
Og hvordan kan vi stole på at sådan noget ik sker?
Du kan aldrig være 100% sikker med mindre du helt lader være med at bruge fildeling eller kun bruger Freenet. For selv om vi er nogle stykker som mener, at det burde være tilladt, så ER det ulovligt.
Hvis du er bange for at crew'et her på Piragruppen.dk i virkeligheden er agenter for APG, så tror jeg godt, at du kan være helt rolig. I øvrigt ville det da ikke betyde noget alligevel, for uanset hvad du skriver her i forummet, så kan du jo bare sige senere, at du overdrev for at falde til hos de rå pirater og få respekt. 8)
Khain
09-28-2004, 01:11 AM
apg kan ikke få en dommer kendelse på baggrund af hvad folk skriver i et anonymt forum....
jeg kunne også skrive at det var mig der stjal "skriget", men fogden/politiet/säpo kommer næppe på besøg af den grund....
piraz
09-28-2004, 10:54 AM
apg kan ikke få en dommer kendelse på baggrund af hvad folk skriver i et anonymt forum....
Det kan du ikke sige med sikkerhed, hvis en dommer mener de(APG) har sansynliggjort at at du har gjort noget ulovligt, så kan de godt.
jeg kunne også skrive at det var mig der stjal "skriget", men fogden/politiet/säpo kommer næppe på besøg af den grund....
Med mindre de har andre grunde til at tro det var dig der gjorde det :roll: Desuden er Säpo svensk....
Jeg er dog helt sikker på at PG vil gøre alt hvad de kan for ikke at skulle udlevere IP'er på deres brugere!
1. Skriget er et grimt maleri. Det hænger på min væg jeg burde vide hvad jeg taler om.
2. De kan ikke opsnappe IP'en med mindre den ligger et eller andet sted, og så vidt jeg ved fra programmering, gemmer forums databasen kun bruger navn og password til brug af identifikation og ikke IP'en (ellers ville man ikke kunne logge ind fra andre PC'ere), så SELVOM de kunne læse en gut der sagde at han havde stjålet Skriget (selvom det ikke var ham men mig), så kan de ikke få fat i IP'en, med mindre self. at brugeren er ONLINE på det tidspunkt... (Det kan også være at forumet har en oversigt over hvilke IP'er brugeren forbinder fra, det skal jeg ikke gøre mig klog på ;))
Btw: Jeg stjal VIRKELIG det maleri!! DET ER HÆSLIGT! xD Fortryder det lidt. xD
P.S: Hvis du købte den, så skriv med en tusch i panden på den gut der sidder bag spejlet: IDIOT :D
Christian
10-02-2004, 09:55 PM
og så vidt jeg ved fra programmering, gemmer forums databasen kun bruger navn og password til brug af identifikation og ikke IP'en (ellers ville man ikke kunne logge ind fra andre PC'ere)'
Dette forumsystem gemmer en log over alle IP'er. En bruger ses i databasen (eller den interne log fra administratorens panel) og en tilsvarende IP ud fra denne bruger, så det er forkert det du siger. Jeg har selv brugt dette system i flere år, så jeg ved hvad jeg snakker om.
(Det kan også være at forumet har en oversigt over hvilke IP'er brugeren forbinder fra, det skal jeg ikke gøre mig klog på ;))
Det er korrekt.
Khain
10-03-2004, 03:39 PM
selvfølgelig er säpo svenskere.. vores nordiske brødre tiltror da ikke den danske politimyndighed at rekvirerer en nationalskat... så er det da nemmere bare at sende säpo og hentet skidtet til nabo landet...
Khain
10-03-2004, 03:46 PM
Jeg er dog helt sikker på at PG vil gøre alt hvad de kan for ikke at skulle udlevere IP'er på deres brugere!
helt enig, er der nogle der vil sponsorer lidt termitplasma/C4 og nogle elektroniske tændsatser?
Hvad tror du de har oprette Donationer for?
Btw. Hvis i er så bekymrede, så brug dog en online proxy.
Christian
10-03-2004, 05:33 PM
Hvad tror du de har oprette Donationer for?
Btw. Hvis i er så bekymrede, så brug dog en online proxy.
LOL, de færreste herinde kan knap håndtere Peer Guardian og Proto Wall, og du vil have folk til at bruge proxyer LMFAO ! Det er som at gå fra Himmelbjerget til Mount Everest.
For det første kan proxyer ikke beskytte dig helt, medmindre det er en anonym proxy server, da disse ikke holder logfiler over ind- eller udegående forbindelser. For det andet er proxyer ENORMT langsomme og der er ingen garanti for, at de holder mere end et par timer.
Derfor skal man holde sig langt væk fra proxyer, tro mig. Jeg har selv anvendt proxyer i stor til, da jeg i sin tid var medlem af en FXP forum hvor jeg fandt og scannede pubs til senere brug. Det eneste jeg fik ud af det, var hovedpine og langsomt internet, velbekommen.
piraz
10-04-2004, 11:52 PM
(Det kan også være at forumet har en oversigt over hvilke IP'er brugeren forbinder fra, det skal jeg ikke gøre mig klog på ;))
Så vidt jeg husker, logger dette forum IP hver gang du poster. Hvis APG eller lign. får en dommerkændelse til at kigge i forumets log, kan de med oplysningerne IP+tidspunkt for en posting, gå til udbyderen som ejer IP-adressen(med endnu en dommerkændelse) og få udleveret dit navn og adresse. :shock:
Det hele forudsætter dog stadig at de kan overbevise en dommer om at det er rigtigt at du har stjålet skriget. :roll:
ps. hvis du ikke kan lide maleriet så sælg det til mig...
Jazzy
10-05-2004, 12:04 AM
Men det ville da være lidt for paranoidt !?? at tro det... hvorfor skulle apg (som ikke er nogen politmyndighed) have interesse i alle vores ip adresser ? i bund og grund foregår der vel ikke noget ulovligt her... ihvertfald ikke i alle forummene... tager jeg fejl?
piraz
10-05-2004, 10:53 AM
Men det ville da være lidt for paranoidt !?? at tro det...
Måske, men bare fordi man er paranoid, betyder det ikke man ikke er overvåget... :wink:
hvorfor skulle apg (som ikke er nogen politmyndighed) have interesse i alle vores ip adresser ?
Fordi en meget stor andel af brugerne er pirater (med stort P)
i bund og grund foregår der vel ikke noget ulovligt her... ihvertfald ikke i alle forummene... tager jeg fejl?
Både og... diskutionen er jo på et teoretisk plan og jeg kunne godt forestille mig et scenarie hvor APG ville ønske at kigge i logfilerne for dette forum. Kunne du ikke det?
Onslow
10-15-2004, 12:38 AM
Men jeg tror altså ikke APG interessere sig for det skide maleri!
Med mindre du deler kopier af det!!!
The Galloping Goose
10-15-2004, 10:38 AM
Men jeg tror altså ikke APG interessere sig for det skide maleri!
Med mindre du deler kopier af det!!!
LMFAO
Infant Prodigy
10-15-2004, 07:00 PM
Se mit svar om samme spm her:
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=794
Infant Prodigy / Piratgruppen.org
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.