PDA

Se fuld version : Skal man hjælpe APG med at skaffe beviser mod sig selv?

Jowls
09-25-2004, 06:14 PM
Anden72 stillede flg. spørgsmål i et andet forum, men det hører jo nok mere til her. ..
Er der ikke noget med, at man juridisk ikke kan tvinges til at åbne en krypteret disk? Det er noget med, at man ikke kan tvinges til at fremskaffe beviser mod sig selv?

Det er jeg også lidt nysgerrig efter at høre om. Som en almindelig ignorant gennemsnits-dansker, hvis primære juridiske viden stammer fra amerikanske advokat-dramaer, er jeg bekendt med at USA har en lovgivning som giver dig mulighed for at nægte at samarbejde med myndighederne under henvisning til, at man ikke behøver at medvirke til at skaffe beviser mod sig selv. Er det også sådan her i Danmark?

piraz
09-30-2004, 11:55 AM
Det er jeg også lidt nysgerrig efter at høre om. Som en almindelig ignorant gennemsnits-dansker, hvis primære juridiske viden stammer fra amerikanske advokat-dramaer, er jeg bekendt med at USA har en lovgivning som giver dig mulighed for at nægte at samarbejde med myndighederne under henvisning til, at man ikke behøver at medvirke til at skaffe beviser mod sig selv. Er det også sådan her i Danmark?

Ja.

Læs mere her:
http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=86

(fra guiden)

Udtal dig ikke - indgå ikke forlig.

Mange bliver desværre så chokerede over at få besøg fra APG at de er parate til at indrømme hvad som helst. Her er vores råd entydigt: UDTAL DIG ALDRIG til APG eller foged før du har sovet på det og talt med en advokat. Det er din ret ikke at udtale dig.
?