Se fuld version : :-( @ download m. 3kb/sek i Bit Tornado
isthis
09-25-2004, 04:01 PM
I bar frustration over at Bit Tornado kun vil lade mig downloade med 3 (tre!) kb/sek har jeg nu slukket for AL min sikkerhed!!!!
OG DET VIRKER IKKE!?!??
Norton internet security er slukket
IE6 security er sat til LOW
HVAD SKAL JEG GØRE?????
og hvad betyder "share rating"?? den er rød, viser 0,515 og en sur smiley - hvorfor er den sur på mig? :-D
RETTELSE - nu er share rating på +20 - men min download hastighed er STADIG kun meget meget lille. lige nu 1kb.
hvorfor fanden ryger den op og ned hele tiden??? jeg så at den i et kort øjeblik var helt oppe på 16kb, senere på 6-8kb.... mærkeligt stads!
DaPlaya
09-25-2004, 04:33 PM
Bit Torrent har den funktion at du downloader og uploader på samme tid dvs. at jo mere du har uploadet jo hurtigere henter du.. Hvis du lige har installeret programmet går det nok langsomt i starten men med tiden kommer du til at downloade hurtigere og hurtigere.
isthis
09-25-2004, 04:38 PM
ok!? Jeg er jo vant til, fra Kazaa, at download er lige til uanset uploads.
så jeg, her i starten, NØDT til at vente på at min "upload" bliver så stor at der kommer gang i downloaden??
--------
Og hvor vigtigt er det at jeg sætter "port range" til omkring 6880 ??? er det ikke bedre at have et stort "range" som det er default defineret i programmet?
Arrow
09-25-2004, 07:48 PM
det ville være nyttigt hvis du oplyste internethastighed (download/upload) og internetudbyder :wink:
isthis
09-25-2004, 07:57 PM
cybercity, 2MBit ned, 250 ned.
dirtyrøv
09-25-2004, 10:07 PM
Er du på trådløs netværk :?:
Christian
09-25-2004, 10:10 PM
Umiddelbart vil jeg anbefale Bittorrent ++ som klient, der har jeg aldrig har problemer eller gået galt i gaden.
http://sf.net/projects/btplusplus
isthis
09-25-2004, 10:14 PM
efter at den har fået lov til at stå i lidt tid, ER den kommet lidt højere op i hastighed, ved dog ikke om det er NOK: 17kb/sek ned og 52 op.
Tror nok at jeg bruger BitTorrent (uden plusser) - det virker indtil nu upåklageligt, men jeg takker Christian for tippet.
Og nej, ikke trådløst netværk.
devildoesnotexist
09-26-2004, 03:11 PM
Prøv at bruge cablenut til at tweake dit internet.
Hvis du bruger standard Windows indstillinger, så kører Bit torrent a h til.
http://www.cablenut.com/
Anonymous
09-26-2004, 09:05 PM
Vi må ikke glemme at det ganske enkelt også kan skyldes at der ikke er ret mange der uploader den givne fil eller at dem der uploader har dårlig uploadhastighed. Har ofte oplevet at hadtigheden lige i starten af en torrent er omkring 3 kb/s både up/down hvor den så senere kommer op omkring 20 kb/s og måske ender med at veksle mellem 30 og 60 kb/s.
appeldorff
09-26-2004, 10:04 PM
Jeg bruger selv Java-klienten Azureus. Der kan man selv sætte sit upload og download max. Den officielle BT klient har en "regel" der siger at jo mere upload du giver jo mere DL får du. Det koncept kan Azureus se bort fra (Har selv hentet med 180 og kun uploadet med 4 :P). Jeg har prøvet 4-5 forskellige klienter og kan kun give mine varmeste anbefalinger til Azureus.
Anonymous
09-28-2004, 07:20 PM
Jeg bruger selv Java-klienten Azureus. Der kan man selv sætte sit upload og download max. Den officielle BT klient har en "regel" der siger at jo mere upload du giver jo mere DL får du. Det koncept kan Azureus se bort fra (Har selv hentet med 180 og kun uploadet med 4 :P). Jeg har prøvet 4-5 forskellige klienter og kan kun give mine varmeste anbefalinger til Azureus.
Bit Tornado kan faktisk gøre noget nær det samme, dog er den mindste hastighed man kan sætte den til at uploade med 3 kb/s hvilket ikke er så galt igen, den kan så som du nævner sagtens downloade med 20x eller mere det du uploader med.
isthis
09-28-2004, 07:27 PM
jeg brugte kun bittorrent til at downloade en ting - og har nu brugt azureus, med stor tilfredshed.
skal lige sætte mig ind i at definere en mappe at putte torrentsne ned i og deefter få den til at putte det færdige over et andet sted - for mit skrivebord er et sandt mareridt af filer jeg ikke kan finde ud af! :-D
Det der Torrent-ting er faktisk RIGTIGT godt!
kakaomanden
10-15-2004, 02:44 PM
Er du på trådløs netværk :?:
Har det da nogen betydning??
Mine Downloads svinger mellem 0 og 15 kb/s i Azureus.. Normale DL i Internet Explorer ligger på ca. 60 kb/s hvad kan det skyldes??
SuperNeo
10-15-2004, 10:58 PM
Hastigheden kan være langsom hvis du bruger standard-porte !
Mht til porte i BitTornado:
Bruger du standardporte (6881 - 6889) ?
Så vil jeg foreslå at du ændre standardporten i BitTornado til et sted mellem 49152 - 65535 !
Det gøres under "prefs" og så hvor der står noget med "port range" "from" og "to".
Der skal ikke være mere end 10 porte og et eksempel kunne være: "from: 50000" - "to: 50010"
Mht til porte der i Azureus: Bruger du standardporte (6881 - 6889) ?
Så vil jeg foreslå at du ændre standardporten i Azureus til et sted mellem 49152 - 65535 !
(Azureus bruger kun en port..)
Du ændrer det i "Konfiguration"-"Server", og så i feltet hvor der står "Indgående TCP Port"
Og hvis nogen ikke ved det, er hastigheden selvfølgelig også afhængig af hvor mange Seeders og Leechers der er, på det man nu er ved at hente !
PackedManiac
10-16-2004, 12:17 AM
Portene har intet med hastighed at gøre. Om du bruger 82 eller 49001 er ligegyldigt. Der er bare nogen sites der kræver det, som forklaret mange gange her før.
Det du skal gøre for at sikre at du downloader eller uploader optimalt er:
1) Sidder du bag en router? Hvis ja, forward din port ellers forbliver du not connectable. Det vil sige at du kan forbinde til andre, men de har svært ved at forbinde til dig. Altså, din download bliver ikke lige så stor som din upload.
2) Kig på antallet af seeders versus antallet af leechers. Er der flere leechers end seeders? Hvis der er overvejende flere leechers end seeders, skal du ikke forvente hurtige hastigheder.
Det er garanteret #1 der er dit problem.
SuperNeo
10-16-2004, 02:18 AM
Portene har intet med hastighed at gøre. Om du bruger 82 eller 49001 er ligegyldigt. Der er bare nogen sites der kræver det, som forklaret mange gange her før.
Det du skal gøre for at sikre at du downloader eller uploader optimalt er:
1) Sidder du bag en router? Hvis ja, forward din port ellers forbliver du not connectable. Det vil sige at du kan forbinde til andre, men de har svært ved at forbinde til dig. Altså, din download bliver ikke lige så stor som din upload.
2) Kig på antallet af seeders versus antallet af leechers. Er der flere leechers end seeders? Hvis der er overvejende flere leechers end seeders, skal du ikke forvente hurtige hastigheder.
Det er garanteret #1 der er dit problem.
Der går nogle rygter om at det ikke er godt at bruge standard portene.. Citat:
We do not allow clients to use ports commonly associated with p2p protocols. The reason for this is that it is a common practice for ISPs to throttle those ports (that is, limit the bandwidth, hence the speed).
Jeg ved ikke om det passer, men det skader jo ikke at ændre dem :wink:
Men ja, det med routeren og portforwarding glemte jeg, sorry. Det er jo absolut en vigtig detajle !
kakaomanden
10-16-2004, 11:40 AM
Nu har jeg prøvet og slå noget til i min router der hedder DMZ som hvist skulle åbne op for alt taffik mellem min computer og internettet.. Efter det er hastigheden steget og har en overgang været oppe på 35 kb/s, men jeg synes stadig at den svinger helt vildt meget. Skal det bare være sådan?
Jeg kører på port 50159 nu og over et trådløst netværk hvor jeg er 1 af 3 computere.. Mine torrents lyser grønt i Azureus før var de gule.
PackedManiac
10-16-2004, 01:55 PM
Ja, enkelte P2P sites har bandlyst standard portene på grund af dette, men det vidst kun de amerikanske ISPs der trottler disse porte.
Det skader bestemt ikke at ændre dem, det har du 110% ret i. Især hvis man benytter sig at de bedste sites, som kræver dette :wink:
kakaomanden
Ved sgu ikke rigtig hvad DMZ er for noget. Jeg har åbnet portene gennem NAT (Network Address Translation). Azereus giver i de tilfælde, hvor man IKKE har sine porte åbnet en NAT error. Måske skulle du prøve Azereus (hvis du ikke allerede gør det). Du kan også teste din forbindelse med eMULE. Når du starter enten Azereus eller eMULE op, skal du først konfigurer dem. I Azereus' konfigurationen kan du teste om den port du har tænkt dig at bruge, om den er åben. Hvis den er, vil du få en OK. eMULE fungerer nogenlunde på samme måde. Der kan du også teste at dine porte er åben.
Prøv at teste om de er åben ved enten at bruge Azereus eller eMULE.
Hvis din porte er åbne, find dig en torrent med et overvældende flertal af seeders og få leechers. Prøv den i en 20 minutter og se så hvor hurtig din download bliver.
Du kan eventuelt også prøve forskellige klienter, såsom BitTornado, ABC, G3 og BitComet. Jeg kan især anbefale den sidste.
At den svinger, det er ikke unormalt. Måske fordi du bruger en klient der opdaterer hurtigere. Det kan måske også bare være klientens skyld. Prøv, prøv, prøv.
PS: Anbefaler også at du skifter til et privat site, hvor der kræves login og hvor de kører med ratio. På sådanne sites er der altid flere seeders på en enkelt torrent end på dem som er åben for enhver.
PPS: Du bruger Azereus kan jeg se. Når Azereus giver dig et grønt lys, så burde din porte være åbne, så det er jo godt. Prøv at finde en torrent, liggyldig hvilken, men hvor der er mange flere seeders end leechers.
kakaomanden
10-16-2004, 02:04 PM
Ok tak for svarene..
Jeg bruger Azureus.
Jeg har prøvet at teste portene nu og de skulle være ok. Jeg har også et grønt ansigt i min torrent liste. Så det er nok bare fordi det er nogen af de populære torrents jeg er igang med hvor der er flere der henter...
Kan du anbefale nogen login sites?? gerne hvor der er spil og programmer...
kakaomanden
10-16-2004, 02:19 PM
Så prøvede jeg lige at hente en fil hvor der var mange seeds og hold da helt fast det gav noget effekt. Denne fil kunne den hente med almindelig hastighed...
Cheeky Goat
10-16-2004, 03:16 PM
jeg brugte kun bittorrent til at downloade en ting - og har nu brugt azureus, med stor tilfredshed.
skal lige sætte mig ind i at definere en mappe at putte torrentsne ned i og deefter få den til at putte det færdige over et andet sted - for mit skrivebord er et sandt mareridt af filer jeg ikke kan finde ud af! :-D
Det der Torrent-ting er faktisk RIGTIGT godt!
Det er så ikke Bittorrent han snakker om men Bit Tornado :roll:
Cheeky Goat
10-16-2004, 03:18 PM
Kan du anbefale nogen login sites?? gerne hvor der er spil og programmer...
Det har vi vist allerede oppe i en tråd herinde, prøv at kigge der.
Cheeky Goat
10-16-2004, 03:20 PM
Nu har jeg prøvet og slå noget til i min router der hedder DMZ som hvist skulle åbne op for alt taffik mellem min computer og internettet.. Efter det er hastigheden steget og har en overgang været oppe på 35 kb/s, men jeg synes stadig at den svinger helt vildt meget. Skal det bare være sådan?
Jeg kører på port 50159 nu og over et trådløst netværk hvor jeg er 1 af 3 computere.. Mine torrents lyser grønt i Azureus før var de gule.
Det er altså meget normalt med 35 kb/s ved ikke om detr er normalt for nogen at opleve en torrent på 100-500 KB/S men det er det i hvert fald ikke for mig.
PackedManiac
10-16-2004, 03:35 PM
At få max download hastighed ved at bruge BitTorrent for mig er ikke unormalt. Jeg bruger stort set kun private ratio sites.
Ja, der er masser jeg kan anbefale, men en står ud fra mængden må jeg dog indrømme:
www.torrentbits.org
Check eventuelt den anden tråd, som Checky Goat nævnte. Der vil du finde masser af links. Prøv, prøv, prøv :wink:
SuperNeo
10-16-2004, 07:46 PM
At få max download hastighed ved at bruge BitTorrent for mig er ikke unormalt. Jeg bruger stort set kun private ratio sites.
Meget enig !
Har ofte en max hastighed på download = <200Kb/s :D
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.