Se fuld version : LOVLIGT musik på nettet - udenlandsk side (65 kr for 666 Mb)
Thajaphio
09-25-2004, 02:43 AM
Kulturministeriet har endnu ikke taget stilling til om det skal være ulovligt at downloade musik på udenlandske betalings sites.... og hvis det bliver det er det fandeme for meget!
Anyways....
På flg. site kan du for 10 USD (Ca 65-70 kr der bliver trukket UDEN sære gebyrer (Visa eller bankoverførsel))
Kan downloade 666 MB (7-9 albums) Musik i rigtig god kvalitet hos et "firma" kaldet Media Club... Jeg gør det selv fordi det er MØGBILLIGT og fordi de har rigtig mange ting du ikke kan finde andre steder... hverken på fildelingsnetværk eller i butikker... Et rigtigt godt alternativ til at downloade ulovligt, fordi det er så billigt at det ikke kan betale sige andet... Du slipper for at stå i kø hos en eller anden for alligevel at finde ud af at det nummer du hentede var fyldt med fejl...
Jeg har lavet en side der beskriver Media Club.... snup et kig!
http://outbacken.homepage.dk/
[/b]
Thajaphio
09-25-2004, 02:45 AM
Hmm... Håber ikke det var forvirrende?
Geeko
09-25-2004, 03:50 AM
Det kommer an på så meget.
Hvis det var et site med meget bredt udvalg af musik, dvs ikke bare pop bs Britney osv, mp3er i 256 kbit og mindst 200 kb/s download hastighed så ville jeg formentlig. Hvis de så også lavede 20 sekunders preview af hver sang er jeg næsten 100% sikker på at jeg ville købe alt min musik der. Desværre er dette imo ikke realistisk :(
Thajaphio
09-25-2004, 04:19 AM
Til Geeko
Det lyder som om det ER noget for dig...
Du KAN få 200 kb's preview af musikken på siden... og tro mig! Der er MEGET indenfor undergrundsmusik, bootlegs etc... Altså ikke kun pop bullshit, men noget for alle!
Ca 20 nye albums HVER DAG
Se den fulde liste her...
http://outbacken.homepage.dk/files/artists.html
Eller gå "uden om" MIN hjemmeside og direkte ind hos Media Club her (http://mclub.te.net.ua/catalog.phtml?inaff=thajaphio)
Eksemplerne på min side er udelukkende baseret på mine formodninger om hvad "populære" downloads er!
Yderligere kan jeg fortælle at jeg har 1 Mbit's opkobling OG downloader med 110-120 Kb/s... og at meget af musikken er på 256 Kb/s...
Endnu engang vil jeg pointere at linket er til MIN private hjemmeside, der omhandler den omtalte "media Club" hjemmeside...
ZuCkZ
09-25-2004, 09:49 AM
problemet med at købe lovlig musik for ingen penge, er for mig at hvad så med alt det ulovlige??? man kan jo ikke få sig selv til at slette det.
AndersAnd
09-25-2004, 10:20 AM
hej hoejmus
sagde du bootleg.
skal man vide hva nr. man vil ha, eller har de en hel sektion med det.
med venlig hilsen Anders A
Thajaphio
09-25-2004, 03:46 PM
Hvis du fx er interesseret i Nirvana bootleg... så trykker du N for nirvana... Finder dem på listen og kører derefter ned på siden indtil der kommer en liste med Bootlegs... Jeg har selv hentet 5 Nirvana bootlegs og 1 Alanis bootleg... Det er hele albums med titel, tid osv... Meget nemt sat op :) Var selv enormt overrasket over at man kunne finde lige netop den type albums...
Thajaphio
09-25-2004, 03:49 PM
problemet med at købe lovlig musik for ingen penge, er for mig at hvad så med alt det ulovlige??? man kan jo ikke få sig selv til at slette det.
Nej du har ret... har selv studset over det... Men den musik du har hentet "ulovligt" kunne vel i princippet ligeså godt har været hentet på en lovlig side... Problemet kommer jo først når du begynder at dele den ud til andre... Så er det ligemeget om du har betalt eller ej.
VinZenZo
09-26-2004, 12:43 PM
Tjah, hvis der kunne komme et dansk alternativ ville jeg da helt klart være frisk på at bruge et par kroner :)
Geeko
09-26-2004, 06:21 PM
Ok det lyder sq godt, men er det 100% lovligt ATM?
Thajaphio
09-26-2004, 07:26 PM
Jeg ved i hvert fald ikke af andet! For at det skal være lovligt skal der være en aftale mellem musikere og hjemmesiden ang. deres ret til at distribuerer musiken videre... Og på Media Club (http://mclub.te.net.ua/catalog.phtml?inaff=thajaphio) er der en helt klar beskrivelse af lovgivninger og aftaler mellem dem og musikerne... plus en beskrivelse af hvorledes musikerne får deres del af "indtægten"... Yderligere har jeg læst mig til (kan ikke på stående fod huske url) at det danske kulturministerie endnu ikke har taget stilling til om det skal være lovligt at købe musik på udenlandske sider og SÅ LÆNGE de ikke har lavet lovgivninger om emnet er det IKKE forbudt at bruge denne service... Deres problem er jo selvfølgelig at de danske afgifter er skyhøje og at de mister disse hvis man køber i udenlandet... Fuldstændig ligesom når hr & fru Danmark tager til Tyskland for at købe billig sprut.
Sååå....
De eneste lovgivninger jeg kan forestille mig de kunne finde på, skulle være en udvidelse af grænselovene (toldregler), men det ville da være for åndsvagt... Så skulle begrebet "smugling" også blive en del af internet hverdagen. Det vigtigste er vel at kunstnerne får deres del af kagen og IKKE at danmark får penge i skattekisten!?!
Fugazi
11-17-2004, 04:03 PM
Davs!
På: infokiosk.dk (side under Kulturministeriet)
- kan man få alt at vide om ophavsret på mp3 downloadin osv. Jeg havde en snak med en mand fra Kulturministeriet, der har med ophavsret at gøre
(jeg kan desværre ikke huske hans mail adresse...)
Men fuck det...Han sagde at man selvfølgelig kun må downloade filer hvor musikkunstners representanter (bla: IFPI.com/dk), har gevet tilladelse dertil. Man har INGEN pligt til at undersøge om download sitet nu også er lovligt! MEN hvis det via enten pressen, eller det bliver offentliggjort på anden måde,
eventuelt på et site over lovlige(og det site skal selvfølgelig også representere ægtheden/sandheden)
viser sig at sitet er ulovligt, ja så kan du godt blive retsforfulgt! også selvom du har været i go´
tro!!!. Jeg siger så til ham: Hvad så hvis jeg ikke lige får den offentliggørelse med, om at det site som jeg betaler til er ulovligt, -jeg kan jo evt. være på ferie. Syyynd, svarer Kulturministeriet.
... - Han svarer at det er sådan loven er.
Hvis du vil være helt sikker på at betalings-downloade lovlige mp3´er, så gå ind på:
www.pro-music.org Der under " Music online Here/
Download music from these sites, - er der en liste over Europæiske lovlige site´s. På den side, er der et link over lovlige sider udenfor Europa.
(link´sne er forøvrigt aktive...Ellers hedder det vel ikke link´s...What the fuck do i know! ; )
Ja jeg ved ihvertfald alt det øvrige jeg har skrevet. Jeg har ringet til IFPI(Danmark) og fulgt op på om man nu kan regne med at den liste nu er god nok, det svarer de at den er(de har forøvrigt et links til pro-music.org, på deres hjemmeside. Man må som tommelfinger regel, gå ud fra at der ofte er en sammenhæng med hvad det koster at downloade på et site og lovligheden deraf. Jeg bruger et program der, -som mange af jer kender og bruger- hedder
"StattionRipper" (stationripper.com) - 100% lovligt i øvrigt.... da jeg havde instaleret programmet og kørte det - og det virker perfekt hos mig!, bortset fra nogle mp3´er der ikke virker ordentligt(de lyder som kører de med 1/4 hastighed...eller sådan noget)
men dem sletter man bare, der rodede jeg lidt rundt med lindt indstillinger osv, og fandt et link til et site(kan ikke huske adressen), Hvor man betaler ca 16$ om året (100kr ca)- og kan så "vold-downloade" i den periode. Hmmm.... i bunden af sitet er der link´s til, jeg mener det var gnutella, edonkey bla.
igen, Hmmmm. Den er nok ik´ lovlig. Igen det med sammenhængen mellem lovligt og prisen...Man kan købe EN`(1) sang hos TDC, for 15 kr(jeg mener det var TDC)
og Vold-downloade ET´ (1) år, hos det der site.
Igen igen, Hmmmmmmm X 1000, jeg tror nok jeg ville vælge(Læs: Det ville jeg!) det andet site frem for TDC, hvis de begge var lovlige. ....Jeg har hørt meget godt om "weblisten.com" (osse´ pænt billig), og da jeg ikke kunne finde den på "pro-music.org" ´s
godkendt liste, ringede jeg til IFPI(Danmark) og spurgte jeg om de har godkendt den?. Det har de til min store overraskelse IKKE! Som han sagde(har også selv været inde at tjekke) "Ikke nok med at de erklærer sig lovlige, men de skriver også at IFPI (Int.Dk) har godkent dem. Så....
Nogen vil måske kalde mig paranoid og overforsigtig, det kan da også godt være jeg er det, men jeg vil sgu´ hellere være "safe than sorry" - Og sidst men ikke mindst vil jeg gerne give Facts´ne videre til dem der ikke gidder fil-dele. Også fordi at det er sgu ærgeligt at hvis man gerne vil betalings downloade, for ikke at have Antipiratgruppen rendende, at man så tror at sitet er lovligt og det så viser sig at det ikke er.
Fugazi (Kasper)
P.S, Jeg har ikke noget kreditkort(endnu), så jeg går og hygger mig med
StationRipper og behøver derfor ikke at betale for en skid, da du kan streame
nogen af radiostationerne i en pænt høj bitrate. Nogen af dem pænt over
de traditionelle 128kbit...som lyder af helvede til på mit hifi anlæg og
derfor kun er til at lukke op og sk..... i (måske er der nogen der sidder
og spiser ; )
Over and out!
Chron
12-26-2004, 05:14 PM
Jeg kan anbefale Konto på mp3.rin.ru (http://cash.rin.ru/cgi-bin/reg.pl?kod=cnl7u0aumc7csykcluehq9ixj5tcbunx&l=2)
Man kan registrere en bruger på ovenstående link, og man kan se hvad de har af musik osv på http://mp3.rin.ru/
De har også tonsvis af musik til utroligt billige penge, og er dækket ind af russisk licens til videredistribution af musik.
Kig på det, se om det er noget for jer. Kig evt i deres FAQ omkring spørgsmål.
Forskellen her, er at man betaler for eksempel 12 dollars (65kr cirka) for 3 måneder, og så henter du al den musik du lyster. De har tonsvis af musik added hver eneste dag.
Fugazi
12-28-2004, 12:26 AM
Fordi de skriver at de er dækket ind af Russisk licens, er ingen garanti for at de er legale. Kan man hente alt det musik man vil for 12$ i 3 måneder, vil jeg klart mene at der er noget lusk i foretagenet. Hvis man feks downloader måske 5000 numre til 12$ ialt, så er det vist ikke ret meget musikerne/pladeselskaberne får ud af den deal :?
så deeet. Jeg har skrevet en del om de billige download sites, som ikke har været i deres favør og jeg ønsker ikke at fremstå som en engel og fortaler for sund og korrekt download moral, det må man selv om, men jeg vil gerne advare folk der tror de handler i overensstemmelse med loven, men så alligevel får et ordentligt hak i tuden af AGP, fordi stedet på trods af at hjemmesiden ser meget professionel og troværdig ud og endda dokumenterer at de betaler licenser, er fulde af pis. Der er en stor forskel på om du er, eller ikke er bevist om at du foretager dig noget ulovligt. feks weblisten.com, erklærer sig legale og fremviser endda dokumentation deraf, men IFPI.dk har erklæret dem ulovlig.
For lige at bringe en sammenligning:
Hos de nu lovlige Napster, koster en sang ca. 6 kr. Du kan hos napster få ca. 11 sange for det det koster at vold downloade i 3 måneder hos mp3.rin.ru :? hmmm
Fugazi
P.s, Napster er endnu ikke tilgængelig for Europæere...Jeg glæder mig til at se om det der nye og lovlige Peer-Peer betalings site bliver realiseret, det skulle blive væsentligt billigere end Napster :)
Altså bare fordi man skal betale for musikken, behøver den jo ikke at være lovlig !!!
Hvis man skal betale for musikken, så skal pengene i det mindste også gå til de rigtige folk (den der har lavet det..)
Fugazi
12-28-2004, 11:29 PM
Hvis det der kommende peer to peer betalings system bliver til noget, så er det i hvertfald legalt hvis systemet bliver godkendt af plade/musiker branchen.
Det kan godt være det er lovligt uden at systemet nødvendigvis bliver offenligjort på plade branchens godkendtliste, da de nok ikke er helt vilde for at anbefale det, hvis det viser sig at det bliver en billigere måde at downloade musik(ect), end hos de eksisterende download tilbud.
Fugazi
Hydromann
12-28-2004, 11:40 PM
Så længe der hersker tvivl om det er lovligt eller Ulovlig at købe musik gennem disse hjemmesider vil jeg ikke give en kr men hvis det så bliver godkendt så ville jeg overveje det men på nuværende tidspunkt vil jeg svare nej.
Fugazi
12-29-2004, 10:29 AM
Nyheden om det kommende peer-peer tiltag har før været diskuteret på forummet, men jeg har ikke søgt på det, da jeg stadig er på jule ferie og sidder med en ISDN opkobling, så det tager jo en krig at søge :( .Jeg mener at der i trådene om det, fremgik at plade branchen worldwide, har indgået aftaler om licens betalinger og hvad der ellers kræves, for at "alle" parter får noget ud af dealen. Det kører, eller vil snart køre som en beta test.
Fugazi
Chron
12-30-2004, 02:44 AM
Nu kan jeg så godt garantere for at det i henhold til europæiske love ikke er lovligt, men nu bliver siden hosted i Rusland, og er dækket ind under Russiske love.
Om man vil tage chancen, er selvfølgelig op til en selv, men det er slet ikke dårligt, har brugt siden i nogle år efterhånden.
Fugazi
12-30-2004, 09:23 AM
Weblisten i Spanien, erklærer sig også legale og fremviser endda dokumentian der på, Men IFPI, AGP og sikkert også andre organitioner, erklærer dem for illegale. Jeg tror også at der er en sammenhæng mellem prisen og lovligheden. Måske er der en grund til at feks Napster tar´ 6 kr for et nummer og hos det Russiske firma 12$ for uhæmmet at downloade i 3 måneder...At man så muligvis vil kunne sælge de enkelte numre for mindre end 6 kr og så samtidig gøre alle parter tilfredse(især musikkerne og kunderne :D ), det skal jeg ikke kunne sige.
Jeg har det bare sådan, at jeg vil kun handle med et legalt firma og det kan måske i sidste ende blive en dyr "fornøjelse" at stole blindt på alle websider, bare fordi de erklærer sig legale...Hvis man er illegal, har man nok heller ingen problemer med at give usande garantier. Btw, det er jo også i Rusland! og vi ved jo alle sammen godt at alle Russere er nogen lovløse anarkister :)
Men lidt ret føler jeg alligevel jeg har. Måske fordi at mange Russere og andre østlande under den kolde krig, ikke havde en skid luksus og efter de har fået noget og har fået smag for det, vil mange gå meget langt for at få en bid af kapitalist kagen.
Fugazi
P.s, Jeg vil nødig anbefale et billigt(meget billigt) downloade site´, før jeg er sikker på at de er legale og så være indirekte skyld i at andre kommer i problemer hvis sitet ikke er...I din første tråd anbefaler du sitet med link og begejstrede ord. Men i en senere tråd skriver du dog:
Nu kan jeg så godt garantere for at det i henhold til europæiske love ikke er lovligt, men nu bliver siden hosted i Rusland, og er dækket ind under Russiske love.
Om man vil tage chancen, er selvfølgelig op til en selv, men det er slet ikke dårligt, har brugt siden i nogle år efterhånden.
- Og det´ er båre dejle :)
Men som du selv skriver:
Om man vil tage chancen, er selvfølgelig op til en selv. - Det mener jeg også, men derfor vil jeg nu alligevel advare andre ultra paranoide, især´ hvis de tror at de handler på et legalt site
Fugazi
Chron
12-31-2004, 12:48 AM
Nu er vi på -Piratgruppen.org- så allerede dér antager jeg at folk tager nogle chancer idet at de starter DC++, Kazaa, BitTorrent, eller hvad de nu kan lide op.
Derudover anbefaler jeg det ikke på baggrund af om det er lovligt eller ej, men på baggrund af at det fungerer godt og jeg har været kunde hos dem i lang, lang tid.
Nu skal du ikke komme for godt i gang med at overfalde mig - jeg gav 'begejstrede' ord fordi at jeg ved det er godt - og da den første post i tråden ikke indbød til at dette var en snak om sider hvor man lovligt og dyrt kunne downloade numre så jeg ingen grund til ikke at nævne en side jeg havde erfaring med.
At du gerne vil handle med et lovligt firma, betyder ikke at alle andre også gerne vil. Nu stoler jeg ikke blind på nogensomhelst, jeg anbefaler som ovenstående en side jeg har flere års erfaring med, og netop da det ligger i Rusland ser jeg ingen chance for at der bliver grebet ind overfor emnet da de ikke har de samme love om copyright som vi har - som du hævder, "de er lovløse anarkister"..
Tag en pille og slap af :shock: :roll: - Du er vel en del af et fildelings community.
Fugazi
01-04-2005, 08:35 PM
Til Chronazin:
Det var nu ikke min mening at overfalde dig :roll: . Undskyld hvis min tråd var lidt respektløs...pillen er´ indtaget :shock:
Fugazi
Chron
01-14-2005, 07:38 PM
Fordi de skriver at de er dækket ind af Russisk licens, er ingen garanti for at de er legale. Kan man hente alt det musik man vil for 12$ i 3 måneder, vil jeg klart mene at der er noget lusk i foretagenet.
Det viste sig så, at det er lovligt at hente fra den side jeg henviste til, Musik siden mp3.rin.ru (http://mp3.rin.ru/)
Kulturministeriet har netop underkendt APG.
Link til PG's artilkel. (http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=294)
berzerk
01-14-2005, 08:10 PM
Prøv engang at tænke på at, når man henter et mp3 nr. er kvaliteten meget forringet i forhold til et rigtigt nummer på en cd-ikke nok med det er 666 mb som du beskriver kun omkring 90 % (ca har ikke regnet det helt ud) af hvad det er muligt at have på en cd.-derudover skal man hvis man ønsker at lytte til musikken på sit anlæg ud at købe en brændbar cd-ca 10 kr.
Det vil altså sige at man har givet 75-80 kroner for en cd(som man sikkert kunne finde på tilbud i en forretning med original cover og bedre lyd for ikke ret meget mere)
Syntes sgu at det lyder lidt dyrt det "tilbud".
Berzerk jeg må ærligt indrømme at jeg ikke kan høre forskel på mp3 og cda.
Måske er det ikke mit anlæg der er dyrt nok.
Men jeg ved til gengæld at jeg ikke har lyst til at hente cda over nettet. Ville ikke fungere.
Mp3 arbejder jo ud fra det princip at du knap nok mærker at lyden ændres.
Lyde i samme tone, der overdøves af en anden fjernes.
Stereo bliver til mono, hvor der istedet gemmes oplysninger om hvad forskellen på højre og venstre lydspor er, osv osv. Jeg er klar over at der må være en forskel på kvaliteten, men jeg kan nu ikke mærke den, så det er godt nok til mig.
Fugazi
01-14-2005, 11:16 PM
Til Chronazin:
Wow! :shock: Ja så vil jeg sgu´ til at handle med Russerne. De HERLIGE lovløse anarkister? :wink:
Mange tak for nyheden :D
Til bezerk:
På: www.allofmp3.com
- kan du hente filerne fra 128kbit til CD quality, måske 320 kbit.
De har også andre filformater:
Wma, Ogg, Mpc, FLAC, Monkey Audio,
Mpeg -4 AAC(iTunes compatible)
Fugazi
Fugazi
01-15-2005, 01:03 PM
Jeg har måske på Søndag mulighed for at låne min søsters kreditkort og har været inde på:
www.allofmp3.com
- for at undersøge hvad det koster at være medlem og downloade, men kan ikke finde noget info derom :?
...da det er et site der er meget billigere end feks de fleste Europæiske, plejer der normalt på startsiden klart og tydeligt(og næsten bøjet i neon), at fremgå hvad det koster :?:
Hvis der er nogen af jer der handler der,
gidder du/i fortælle lidt om priserne :?:
og måske lidt om hvordan det ellers foregår derinde.
Fugazi
P.s, er der nogen der har god eller dårlig erfaring med:
http://mp3.rin.ru/ ?
Chron
01-15-2005, 01:06 PM
Jeg har god erfaring med dem, og det er ret simpelt, man betaler et beløb for en måned og du henter så frit i den måned.
I starten da de kom ud, for nogle år siden efterhånden, var det gratis at hente musikken men de har sat et beskedent beløb på nu.
Prøv bare Allofmp3.com - Jeg vil sige at jeg ikke står inde for mp3.rin.ru men at jeg blot har gode erfaringer med dem. Altså påtager jeg mig intet ansvar for eventuelle ting der kunne ske ved køb af musik på sitet (logisk nok).
Fugazi
01-15-2005, 01:40 PM
Til Chronazin:
Du skrev: man betaler et beløb for en md...
- Ja det var dog dejligt nemt og overskueligt :)
Jeg vil lige se om jeg har fattet det korrekt?
Du bruger ikke www.allofmp3.com (den side der bliver omtalt på www.infokiosk.dk ), men du bruger kun:
http://mp3.rin.ru/ ?
...hvis begge firmaer betaler fulde licenser/afgifter, burde de vel begge være legale :? :?:
Jeg har lidt problemer med mp3.rin´s hjemmeside.
Når jeg er inde på et band eller et album og vil gå tilbage, kommer "kan ikke finde siden" ?
Bare lige for at være helt opdateret.
- Musikken ligger vel på deres servere ik´?, det er vel ikke p-p?(med fare for alskens virus utøj)
Fugazi
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.