Se fuld version : Bittorrent Porte?
Zhico
09-24-2004, 07:54 PM
Hej :wink:
Der er så mange der skriver at standart portene (6881/6889) er blacklistet, men hvilke porte skal man bruge i stedet for.
er der nogen der er bedre end andre? eller er det lige meget?
hvilke bruger i?
clawhammer
09-26-2004, 02:58 AM
nej porte er ikke ligemeget, men jeg bruger Azureus og der kan du konfiguere programmet som hjertet ønsker
Panzer
09-30-2004, 05:51 PM
kan det virkeligt være rigtigt det koster penge på azureus. jeg kan ikke tysk med jeg forstår det koster 1.5 pund i timen
Jowls
09-30-2004, 06:23 PM
kan det virkeligt være rigtigt det koster penge på azureus. jeg kan ikke tysk med jeg forstår det koster 1.5 pund i timen...
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Azureus er et program som du kan hente gratis her http://azureus.sourceforge.net
Og så kan du ellers bruge det til at hente de filer som du har bittorrents til. De eneste som kunne finde på at forlange penge for dette er APG, hvis du er uheldig....
:?:
Panzer
10-01-2004, 04:34 PM
ok sorry det er nok bare mit tyske. hvilke porte skal jeg åbne for at bruge det eller det måske det samme.
Jowls
10-01-2004, 05:48 PM
...hvilke porte skal jeg åbne for at bruge det eller det måske det samme
Default-porten er jo 6881 - virker det ikke med den? Jeg har godt nok hørt en del rygter om, at visse ISP'er blacklister default-porte for forskellige P2P programmer, men jeg har ikke selv prøvet det. Måske er det kun i udlandet man har den ubehagelige praksis.
Jeg har CyberCity og de har i hvert fald ikke blokeret for noget....
PackedManiac
10-03-2004, 02:49 PM
Portene er ikke blacklistet... visse ISP "trottler" dem, dvs. at man aldrig igennem dem kan opnå et optimal down eller upload stream. Det er for at forhindre folk i at downloade "warez" og andet igennem dem og for at spare på bandwidth. Det er dog vidst nok kun udenlandske ISPs der gør det.
Når nogen siger at 6881-6889 er blacklistet, så er de kun blacklistet på en bestemt tracker. Og grunden til de porte er blevet blacklistet på trackeren er som jeg lige har nævnt før, at nogle ISPs trottler disse porte. Derfor vil man gøre det retfærdigt for alle, så alle kan dele optimalt.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.