PDA

Se fuld version : Guide til XDCC/IRC - Os for newbies =)

oele
09-23-2004, 05:49 PM
Jeg er selv en stor bruger af det, da jeg mener det er der, det nyeste kommer først, og det hurtigste sted (Min egen mening!)

Step 1

Det første du skal gøre er at hente mirc! Det kan gøres på: http://www.mirc.com/get.html
Når du har installert mirc, så skal du igang med det sjove! :)
Jeg har selv anskaffet mig en XDCC Manager, som holder styr på downloads, og søger for dig! Ja, det er simpelhen et must for en xdcc bruger!

Den kan du hente her: http://xdccklipper.sourceforge.net/
*Bemærk den bliver kaldt: Xdccklipper!
Du skal bare unzip alt i din mirc mappe, og så skrive /load -rs xdccklipper.mrc inde i din chat linie (Også kaldt Partyline), inde i mirc!
Hvis du stadig ikke kan finde ud af at installer den, så læs deres hjemmeside, eller xdcc.nfo filen! Du skal bare ændre xdcc.nfo til .txt så virker den!

Step 2

Men før du skal igang med at download. Så skal du huske noget vigtigt! At slå dcc download til!
Det er nemlig ikke altid den er slået til!
Du kan slå den til sådan her:

Options -> DCC : Her slår du Ignore all fra! Og sætter bolle ved Show get dialog eller Auto get! Bemærk med Auto-get får du ikke en lille meddelse om at nogen sender dig noget! Her begynde den bare at download! Det er jo en risiko da andre bare kan sende dig: "Troja heste, Virus, Backdoors osv!"

Nu Har du så sat Show get dialog til! Nu mangler du kun at gøre en ting mere!
Options -> Folders : Her slår du DCC Get folders til: default
Og så går du ned til DCC Ignore. Her sætter du den til: Disable
Lidt længere nede er der måske et kryds i Turn Ignore back on in - Her skal du fjerne krydset, hvis det er sat!

Step 3

Så er vi klar til at logge på networket! Du starter dit mirc op, og lader det stå! Så går du ind på en xdcc central:

www.ircspy.com eller www.packetnews.com ! Jeg fortrækker disse to! Mest Ircspy, da den finder offline bots også! Fordi nogen gange er offline bots, faktisk online!

Det hele forgår sådan her: Du logge på network -> Du logger på Channel -> Du spørger en bot om en fil -> Den svare nogle gange med: "All slots full" eller os så sender den dig filen!

Men nu du er inde på ircspy.com så søger du fx. efter Sims 2
Så finder den dig en masse bots som er offline og online! Nu skal du gå ud i højre side, af siden og slå Sort By til Slots ! Så får du automatisk de bots, hvor der er plads! Så trykker du på Bot navnet! Så går den ind i dit mirc og spørger om den skal joine networket! Så sætter du cirkel i den hvor der står Change servers and join channel !
Bemærk, at den altid står på denne, når du har trykket på en bot!

Nu er du inde på en channel med en masse bruger! Der normalt mellem 100-4000 bruger på disse channels! Det eneste du nu skal gøre er at trykke Ctrl+v ! Hvorfor? Tænker du nok!
Fordi da du trykkede på botten, kopirede den automatisk det du skal skrive til botten, for at få det du vil havde!

Så gør du altså det, og nu skulle der gerne stå noget med /Ctcp botnavn xdcc send #x og så trykker du bare på enter! Så venter du, til botten svare dig! Når den så sender dig filen så får du dialog box op, hvis du satte den til Show get dialog! Her trykker du bare på OK og så skulle den gerne sende dig filen!

Step 4

For at få den hurtigste bot, skal du som sagt sætte Sort by efter slots! Men husk at du os kan kigge på Max KB og Gets Jo flere KB og jo flere gets, Jo bedre er botten! Men der er for det meste altid en masse hurtige bots!

Noget med smart ved xdcc er os at, hvis ens download dør! Så kan du automatisk starte hvor du kom fra!

Hvis du kommer til at downloade en korupt rar fil, så findes der hjælp til at skaffe de manglene filer inde på /Server -m irc.efnet.net -j incomplete Du kan læse inde på deres channel hvordan man får sendt de manglene filer!

Out!

Skrevet af eole!

Håber i har forstået det, og i kan bruge det! Tænkte at der nok var nogen som ikke helt havde fattet det med xdcc endnu! :D

zub
09-23-2004, 07:19 PM
en xdcc download manager... ej.. det fede ved xdcc var netop at man var nød til at arbejdet for at få tingene :)... kan da huske hvordan jeg skrev linje lange cmd'er bare for at få avide om der var en ledig plads på serveren =)... men okay det var ik ret nybegynder venligt... og din metode er nok vejen frem...

oele
09-23-2004, 09:20 PM
hehe ja det rigtigt nok! Men folk som ikke fatter en hat af remote og tcl skulle gerne kunne følge med her :)

zub
09-23-2004, 09:56 PM
lige før jeg sku udgive min gamle guide til hvordan man gør det manualt :)... er bare så gammel at den nok ik er aktuel længere... kan huske den allerede var lidt rusten da jeg stoppede

VinZenZo
09-26-2004, 12:26 PM
God guide for begyndere, bruger selv et script der hedder MaxScript til at hente der fra.

jefutte
10-05-2004, 11:05 AM
nu er jeg rimlig newbie hvad angår mIRC så i må lige hjælpe mig...

når jeg får sendt en pakke så står der bare: file type ignored.

hvad gør jeg?

thephantom
10-09-2004, 09:59 PM
Vil da også lige skrive et par ord.

Følgende sider kan bruges til at finde xdcc links.

www.ircspy.com
www.xdccspy.com (www.mydownloader.com)
www.packetnews.com
http://www.incomplete.me.uk/ (link til hjemmesiden som omhandler den channel som oele skrev om)

Følgende plugin til xdcc kan anbefaldes.

Xdcc browser 3.22 http://www.mirc.net/projects.php?go=1063381627&get_desc=1

Den har en god manual med til omkring opsætning og brugen af det

Phyxsius
10-20-2004, 11:54 AM
Jeg har kæmpet i meget lang tid med at downloade fra mIRC... og nu lykkedes det sq.... tak for hjælpen! :D

Infant Prodigy
10-20-2004, 01:25 PM
Hej!

http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=40
og
http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=159
indeholder det meste af det du har skrevet om i din guide. Det er fedt du har skrevet den, men jeg må opfordre folk til at tjekke vores guidesektion før de stiller spørgsmål og svarer på dem. Rigtig mange spørgsmål er besvaret der!

Chron
10-27-2004, 07:47 PM
nu er jeg rimlig newbie hvad angår mIRC så i må lige hjælpe mig...

når jeg får sendt en pakke så står der bare: file type ignored.

hvad gør jeg?

Så først denne post nu. Hvis du stadig kigger aktivt, så er dit problem opsætningen af mIRC.
Mere specifikt opsætningen af ignore, som oele ellers beskrev fint.

Jeg skriver en seperat tråd til dette, og linker her.

mia
10-31-2004, 11:42 AM
hej jeg bruger selv xdcc catcher, men er lidt i tvivl om hvordan man loader en file til at fortsætte med at downloade hvis man lukker programmet og så starter dagen efter, eller om det overhovet er muligt.
HVH Mia

Chron
11-01-2004, 10:33 AM
Er desværre ikke inde i hvordan XDCC Catcher fungerer, så på det punkt kan jeg ikke hjælpe dig, men jeg vil antage at det har en funktion som indebærer at man kan fortsætte downloads.

oele
11-11-2004, 07:42 PM
hej jeg bruger selv xdcc catcher, men er lidt i tvivl om hvordan man loader en file til at fortsætte med at downloade hvis man lukker programmet og så starter dagen efter, eller om det overhovet er muligt.
HVH Mia

Jo det er muligt, men så skal du gøre det manuelt. Ved ikke hvordan man gør i xdcc catcher, da mange networks blocker alle med det. Fordi man "hammer" deres bots. Det er ulovligt på mange networks. Derfor jeg ikke bruger det :) Hvis du bruger det så husk at fjerne //Ctcp Version <- Den fjerne du inde i selve xdcc catcher scriptet

Guffe
11-20-2004, 10:17 AM
Er det ikke lettere bare at bruge XDCC Catcher som der er en guide til på forsiden?

Chron
11-21-2004, 12:52 PM
Er det ikke lettere bare at bruge XDCC Catcher som der er en guide til på forsiden?
Det er ikke altid det letteste som er det bedste ^.^

oele
11-24-2004, 12:34 AM
som sagt banner mange networks, folk med XDCC Catcher!

Achilleos
01-01-2005, 08:51 AM
Hej!

http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=40
og
http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=159
indeholder det meste af det du har skrevet om i din guide. Det er fedt du har skrevet den, men jeg må opfordre folk til at tjekke vores guidesektion før de stiller spørgsmål og svarer på dem. Rigtig mange spørgsmål er besvaret der!

i har mange gode guides jeg fatter dog bedre denne her end den anden i har og det skader vel ikke med flere forskellige guides på samme emne?