PDA

Se fuld version : Gå i retten?

oele
09-22-2004, 09:55 PM
Jeg har kigget lidt på, om det er en god ide at gå i retten!

Jeg tror ikke der er mange mennesker som tør at gå i retten, fordi :!:

Lad os nu sige at en person har ca. 27000 filer med mp3, film, spil osv. på sin computer!

Det finder APG så ud af, og de kontakter personen og siger: "Vi har fundet 27000 mp3, film, spil på din computer. Vi har kigget på vores takster, og du skal betale 400.000 kr til os!
MEN, hvis du betaler nu så slipper du med 200.000 kr! Så slipper du for retten, og alle sagomkostninger"

Og indtil vidre har alle betalt den pris som er blevet sat af APG, fordi folk ikke tør at gå i retten. MEN, hvorfor? Som sagt mener mange advokater at APG ikke har mange beviser når de anklager en!

Fordi
Personen står nu med valget at betale 200.000 kr og så glemmer vi alt!
Eller gå i retten!

Lad os nu sige at personen vægler at gå i retten. Hvis personen taber sagen skal han betale 400.000 kr + måske 50.000 kr til sin sagføre!
Hvis han vinder, så slipper han for at betale!

Men hvis personen taber sagen, står han lige pludselig unden penge, fordi han måtte gå fra hus og hjem. Det er jo ikke særlig fedt :-(

Men hvis han nu bare betaler de 200.000 unden at gå i retten, så kan han i det mindste låne 200.000 kr i banken, og vægle ikke at tage på ferie de næste 10 år!

- Hvorfor kun 400.000 kr? Fordi: "APG ved godt at hvis de sagsøger for 1 million kr, så går en vær personen i retten! Fordi hvis han ikke gør det, ryger han på gaden anyway!"

Det er derfor jeg mener at mange mennesker ikke tør at gå i retten!
Men hvis en nu får frie sagomkostninger fordi "Sagen aldrig har været prøvet før" og han så vinder, så tør mange mennesker nok godt, men indtil da så tror jeg ikke nogen gør det!

Jeg håber i har forstået mit budskab, jeg ønsker at høre jeres mening om det!

Hvis nogen har lavet noget research omkring det skriv endelig! :D

Hilsen "Tak for i aften"[/i]

-pirat4ever-
09-22-2004, 10:49 PM
Bøde priserne er:
1 Mp3 fil 40kr
Et aæbum 100kr (jo jo, rabbat du)
(resten ved jeg ikke)

Så 27000*40 = 1.520.000kr (hvis ingen albums)

HVIS Apg sagsøger for dette beløb, og der skal betales af over 50 år bliver dette 30.040kr pr. år (UDEN renter).

Inten levende menneske KAN betale dette. (HVIS de kan skulle de nok have overvejet at købe cderne)

Ja selc en bøde på 200.000 kr til en studerende, er jo helt tåbeligt. (koster samfundet milliarder hvis en studerende går psykisk ned pga. det. Så egentlig skylder APG danskerne noget)

Så ja, hvis du får denne bøde går du i retten, og de kunne jo tabe.

Med dette "tabe retsagen" i baghovedet, og et fiktiv belød med en "betal nu rabbat" på 60%, er valget ret sikkert.

Valget : En studerende. med gravid kæreste, kæresten er gravid, lige købt lejlighed, har begge 2 år tilbage, får denne bøde.
Valgmuligheder ? Ikke tid til retsag.....

Så, jeg håber at nogle fornuftige mennesker tager kampen op med piratgruppen i hånden.

Arrow
09-22-2004, 10:55 PM
Så, jeg håber at nogle fornuftige mennesker tager kampen op med piratgruppen i hånden.

Ja, eller George Bush. Jeg ville ikke klage hvis Torben Steffensen fik en a-bombe i hovedet på sin dyre pirat-betalte ferie til Hawaii :wink:

For mange kan vel blive enige om at APG nærmest terroriserer befolkningen (og internetudbyderne med hvis de sætter sig imod, vel at mærke).

Arrow

Gwaz
09-22-2004, 11:12 PM
Ja selc en bøde på 200.000 kr til en studerende, er jo helt tåbeligt. (koster samfundet milliarder hvis en studerende går psykisk ned pga. det. Så egentlig skylder APG danskerne noget)
Tja, man kan da kun sige du nu har taget førertrøjen, foran APG, hvad angår prissættelse af skadevirkninger. Hvis du sender dem et krav bør du dog, i al fairness, også tilbyde dem et nedslag til 500 millioner hvis de er indstillet på at betale inden 10 dage.

oele
09-23-2004, 04:46 PM
Okay tak for svaret!

Skal lige sige jeg ikke lige vidste en skid om hvad de tog for mp3 film osv :)