Se fuld version : DR
j0ppeman
09-22-2004, 08:47 AM
Digital Retshjælp!
Ville bare opfordre folk til at spytte i kassen og sige at jeg allerede har gjort det selv... Ved selv hvor svært det er at få folk til at bidrage til velgørenhed/gode formål da jeg selv arbejder for folkekirkens nødhjælp som face2face medarbejder :)
Kom så drenge! I kan vel godt undvære en pakke smøger eller en BigMac på McD! Mere drejer det sig jo ikke om
Anonym
09-22-2004, 08:57 AM
En halvtredser er ikke meget så det kan jeg nok lige overkomme
Jowls
09-22-2004, 10:23 AM
Vi skal lige lidt tættere på næste lønningsdag...
Indtil videre har jeg stemt nej. Det kan ikke dog ikke ændres men hvad. Jeg har stemt nej fordi jeg for det første ikke overforer penge pr. Internet. Højst betalingsmetode. For det andet er de, der er blevet "taget" hovedsageligt (så vidt som jeg kan se) nogle der temmelig sikkert selv har været ude om det (åbenlys salg af ulovligt kopieret musik/deling af denne via KaZaA (AKA. DeTagerDigOgSmiderDigISpjældet-ZaA) og andre fildelings programmer.
Jeg kan dog overtales til at donere en smugle.. men argumenterne skal holde :)
Jowls
09-22-2004, 11:46 AM
... de, der er blevet "taget" hovedsageligt (så vidt som jeg kan se) nogle der temmelig sikkert selv har været ude om det...
Dette udsagn vil jo altid gælde, med mindre du får en virus på din PC som downloader musik helt uden dit vidende. Men du mener vel, at de som hidtil er gået i rusen har været for dumme og derfor er blevet taget....
Uden at vide noget reelt, kunne jeg forestille mig, at Piratgruppens intentioner med forsvarsfonden er at gå bevidst efter de forhold hvor APG står bevis-mæssigt svagt og derfor håber at kunne afslutte sagen med et af deres "skræmme-forlig". Dermed vil APG jo blive tvunget til at samle mange flere beviser og bruge mange flere midler på deres sager, idet de må regne med at skulle føre en ægte retssag med fuld bevisbyrde osv. Det vil få dem til at tænke sig lidt mere om før de sender trusselsbreve afsted til gud og hvermand. Indtil nu hat APG jo nærmest haft et tag-selv bord her til lands.
...åbenlys salg af ulovligt kopieret musik...
Hvis du kigger i nogle af de andre diskussionstråde, så er det ret åbentlyst, hvad folk herinde mener om den praksis. Folk som tjener penge på at downloade andres musik/software/film og sælge den videre er ikke værdige til at kalde sig pirater - de er simple tyve og bør straffes som sådanne. Jeg tvivler på, at de kan regne med Piratgruppens hjælp. Det håber jeg i hvert fald ikke...
Vi skal lige lidt tættere på næste lønningsdag...Præcis! :)
Har et lille underskud jeg lige skal have afviklet, og så vil jeg gerne donere til "fonden"...
Arrow
09-22-2004, 12:10 PM
Undertegnede svingede lidt mellem de to nejsvar, men valgte til sidst den med at jeg ikke gider.
Jeg har pt. lavvande i kassen og er også på vej til at miste arbejde inden for den nærmeste fremtid (vi bliver afløst af maskiner, som fildeling kommer fremskridtet jo). Derfor er der ingen udsigter til at jeg kan donere penge i et godt stykke tid, hvilket vil sige at der nok ikke kommer et bidrag for mig (men man skal aldrig sige aldrig).
Havde situationen været anderledes ville jeg med glæde donere en hund eller to :wink:
Arrow
VinZenZo
09-22-2004, 03:51 PM
Står pt. uden de store penge på lommen, dog regner jeg med at søtte fonden via en t-shirt når shoppen kommer op :)
-pirat4ever-
09-22-2004, 04:00 PM
Jeg donere først nå man kan se hvor mange penge de har opdaterende....
ZuCkZ
09-22-2004, 04:09 PM
Jeg donere først nå man kan se hvor mange penge de har opdaterende....
ja, det ville være en god ideé. Der skulle stå en counter på forsiden.
Jowls
09-22-2004, 04:38 PM
Der skulle stå en counter på forsiden
Ja, hvis det med hjælpefonden bliver rigtigt stort - og det kunne det da godt risikere at blive hvis diverse fonde og foreninger med fokus på personlig frihed, teknologisk og forretningsmæssig innovation, fri spredning af kulturen, lighed for loven osv. også springer med på vognen - så kommer Piratgruppen jo nok ikke udenom en eller anden form for uafhængig regnskabskontrol. F.eks. en revisor eller en advokat (som ikke er blevet forført af kraftens mørke side :wink: ). Det ville da under alle omstændigheder være rart nok, for i bund og grund giver vi jo i øjeblikket penge til nogle folk, som vi ikke kender.
Men et problem med at have en counter på hjemmesiden er, at det ikke altid er ønskværdigt at lade modparten vide hvor stærk man er. Antag at APG kigger forbi og ser at der står 10.000,- på forsiden. Så tager de lige 5 minutters pause til at få grinet af, hvorefter de tramper videre på alle de mennesker, de har lyst til i sikker forvisning om at Piratgruppen knapt har penge nok til en god advokatfrokost.
Hvis de på den anden side ikke ved, om Piratgruppen har 10.000,- eller 100,000,- eller 500.000,- i pengekassen, så bliver det pludselig meget sværere for dem at kalkulere deres egen risiko ved en konfrontation. Det kan være til Piratgruppens fordel. Så det med counteren er måske ikke så smart....
-pirat4ever-
09-22-2004, 06:33 PM
Hvis de på den anden side ikke ved, om Piratgruppen har 10.000,- eller 100,000,- eller 500.000,- i pengekassen, så bliver det pludselig meget sværere for dem at kalkulere deres egen risiko ved en konfrontation. Det kan være til Piratgruppens fordel. Så det med counteren er måske ikke så smart....
God pointe, men dvs. vi ikke ved hvor vi brugere står..
ZuCkZ
09-22-2004, 06:40 PM
God pointe, men dvs. vi ikke ved hvor vi brugere står..
Nej og det plejer jo desuden at hjælpe på indsamlingen, hvis man ved at man gør en forskel. Ellers så vil pengene jo bare være et ukendt beløb, som ingen af os ved bliver brugt og ikke brugt til
Klawz
09-22-2004, 08:55 PM
Kære alle
Jeg har fulgt diskussion fra sidelinien, og jeg kan sagtens følge den kritik der rejses i tråden.
Hvordan sikrer vi åbenhed omkring indbetalingerne vs. at holde APG i uvidenhed omkring vores ressourcer (penge)?
Hvordan sikrer vi, at Piraterne (mig og mine venner;-)) ikke stikker af med pengene?
Hvordan skaber vi en følelse af, at hver en indbetaling hjælper?
Jeg har ikke svarene, men jeg har nogle ideer, som I er hjertens velkomne til at kommenterer.
Mht. sikkerheden for at ingen stikker af med pengene:
Digital retshjælp er en "rigtig" forening med en bestyrelse og en tegningsberettiget. Som i alle andre foreninger er der en risiko for at den tegningsberettigede (kasseren) stikker af med pengene, og den risiko kan vi ikke eliminere. Her må piratgruppen som helhed stå som garant for sikkerheden.
Hvordan sikrer vi at Piratgruppen som "gruppe" ikke stikker af med pengene? Åbenhed omkring hvor mange penge som kommer ind, og hvorda nde bruges ville være et skridt på vejen. I så fald ville piratgruppen ikke kunne stikke penge tilside uden at det kunne opdages. Det kræver ikke bare åbenhed omkring indtægterne, men direkte dokumentation for disse (bankudskrifter mv.).
Det er ingen(!) mulighed for at vi vil offentliggøre disse informationer. Jeg opfatter APGs uvidenhed omkring vores økonomiske ressourcer som en betingelse for succes, men der er måske andre muligheder.
Vi har en permanent opfordring til at deltage i udviklingen af piratgruppens hjemmeside. En mulighed kunne være at indvie alle der aktivt bidrager til sitets udvikling i udviklingen i retshjælpen. Hvad siger I til den?
En anden mulighed er, at lade en uafhængig revisor eller en person valgt af brugerne sætte sig ind i regnskaberne, og så lade denne person komme med en årlig eller halvårlig udtalelse om hvorvidt pengene bliver brugt i overensstemmelse med formålet.
Man kan også forstille sig, at vi råber højt om det, hver eneste gang vi give penge til en sag - men det ville vise hvornår vi IKKE bruger penge på en sag...
Mht. udviklingen i indbetalingerne, så kunen man måske vælge at offentliggøre et "forholdtal" hver uge. Jeg tænker på at sætter den første uges indkomst lig 100, og så måle de kommende uger i forhold til dette tal. Det vil sige at man kun kender udviklingen i donationer i forhold til de andre uger, men ikke det samlede beløb. Det ville kunne bibeholde en "konkurrence-mentalitet"?
Det var tankerne - lad os endeligt høre kommentarer og andre konkrete forslag.
Man kunne sørge for at kun brugere der var logget ind kunne se en sådan counter... eller bare gange det med 20000. :)
Dette udsagn vil jo altid gælde, med mindre du får en virus på din PC som downloader musik helt uden dit vidende. Men du mener vel, at de som hidtil er gået i rusen har været for dumme og derfor er blevet taget
Tjaa... Jeg mener at de der deler over f.eks. KaZaA ligger sig selv på et sølvfad til APG... Og i så tilfælde gælder den gamle lov; Den stærkeste overlever, jo... Den stærkeste dog værende den smarteste i dette tilfælde.
Hvis du kigger i nogle af de andre diskussionstråde, så er det ret åbentlyst, hvad folk herinde mener om den praksis
Yep og som du også siger selv, så håber du ikke at pengene vi donerer går til de som gør.. Men lige nu kan jeg ikke se nogen kontrol vi har over det, ej heller garanti, men som sagt kan jeg sagtens overtales.
-pirat4ever-
09-22-2004, 10:34 PM
Jeg er ikke bange for at nogle stikker af med pengende, slet ikke. Det er en risoko som du skriver, MEN.....
Jeg personligt vil ikke donere før:
1) Der er et regelsæt/guidesæt på plads, hvem kan få, og hvem ikke (eks. kazaa bruger .. KUN et eks) Osv osv.
2) Før der offentligøres beløb hver uge.
Dette skriver jeg med grundlag, at vi ikke kan, og ikke skal, gøre som APG, køre med lukket kort.
HVIS vi lukker vores kort nu, mister pressen, offentligheden og brugere interessen for denne organisation.
Dette er skreven ud fra mit synspunkt, og jeg personligt er meget bekymret over den udvikling som "er ved"/kan at ske.
Forstår ikke:
Vi har en permanent opfordring til at deltage i udviklingen af piratgruppens hjemmeside. En mulighed kunne være at indvie alle der aktivt bidrager til sitets udvikling i udviklingen i retshjælpen. Hvad siger I til den?
j0ppeman
09-22-2004, 11:13 PM
Jeg har som Pirat4ever også meget imod at holde SPECIELT økonomiske tal hemmeligt. Det er ikke værdigt for de folk som bidrager med penge. Jeg forstår ikke baggrunden for hvorfor i vil holde det hemlig.
Da jeg selv arbejder hos Folkekirkens Nødhjælp ved jeg hvor vigtigt det er at køre med 100% åbne regnskaber. Dette er fordi man er en organisation der er 100% AFHÆNGIG af TILLID!
Den digitale retshjælp er jo udelukkende på private biddrag, dvs. private folk der ligger deres tillid til at pengene bliver brugt ordentligt. Dette skal man sætte pris på ved at lade dem få indsigt i præcis hvordan pengene bliver brugt... Dette er også et af de bedste redskaber til at forebygge grimme ting som fx. at kasseren stikker af med alle pengene.
For min skyld synes jeg ikke at man skal hemmeligholde kontonumrene på de personer der biddrager. Når vi kæmper for åbenhed og for at få bugt med uhumske metoder, så skal vi dælme også gå forrest selv og spille med åbne kort.
P.s. Kan godt være min argumentation er lidt rodet, men jeg er også meget træt... kan være jeg ryder lidt op i min post imorgen :)
Jowls
09-23-2004, 02:46 AM
Jeg har som Pirat4ever også meget imod at holde SPECIELT økonomiske tal hemmeligt. Det er ikke værdigt for de folk som bidrager med penge. Jeg forstår ikke baggrunden for hvorfor i vil holde det hemlig. Da jeg selv arbejder hos Folkekirkens Nødhjælp ved jeg hvor vigtigt det er at køre med 100% åbne regnskaber.
Folkekirkens Nødhjælp er ikke en kamporganisation. De har ingen glæde af at kunne "overraske" en modtander ved at have flere midler end han troede, eller "bluffe" en modstander til at give op, fordi han tror at man har langt flere penge end man rent faktisk har.
Men disse muligheder vil være af stor betydning for en organisation som Piratgruppen. Specielt fordi modstanderen - APG - har en nærmest u-udtømmelig pengetank bag sig. Det er en stærk modstander og Piratgruppen har brug for alle de strategiske fordele, de kan få.
Jeg personligt vil ikke donere før:
1) Der er et regelsæt/guidesæt på plads, hvem kan få, og hvem ikke (eks. kazaa bruger .. KUN et eks) Osv osv.
Det vil nok være meget svært at lave et sådant regelsæt, for alle sager er jo forskellige. Der bør i hvert fald være et stærkt element af "vurdering af hver enkelt sag" i disse regler. Og at afgrænse det til brugere af specifikke programmer synes jeg ikke er en god ide. F.eks. kan Kazaa da sagtens indstilles så den er mere sikker end både E-Donkey og Bittorrent.
En anden mulighed er, at lade en uafhængig revisor eller en person valgt af brugerne sætte sig ind i regnskaberne, og så lade denne person komme med en årlig eller halvårlig udtalelse om hvorvidt pengene bliver brugt i overensstemmelse med formålet.
Jeg kan godt lide den med revisoren. Det giver også hele operationen et ekstra skud seriøsitet som kan være nyttigt, hvis der skal skaffes tilskud fra andre end bare den hårde kerne. Der må da være organisationer og fonde som kunne tænkes at støtte arbejdet.
Mht. udviklingen i indbetalingerne, så kunen man måske vælge at offentliggøre et "forholdtal" hver uge. Jeg tænker på at sætter den første uges indkomst lig 100, og så måle de kommende uger i forhold til dette tal.
God ide. :)
-pirat4ever-
09-23-2004, 06:49 AM
Kan godt se pointerne Jowls, men min mening er stadig (mere deffineret konkrek)
1) Der skal ligger et regelsæt/guide, hvor der sefølgelig er bla. individuel vurdering.
Denne guide/regelsæt vil blive revideret under vejs, MEN når der er penge i spil skal man have disse guides, ellers løber det af staben
2) Åbne kort.
Vi skal alle køre med åbne kort. Dette er det der kendetegner denne organisation. Vi er ikke nogle frihedskæmper gruppe, endu da, men så vidt jeg forstår skal der laves op på APGs metoder.
Omvendt KAN dette gøre opmærksomheden omkring APG størrere når der nås specielle beløb. 10.000 25.000 50.000 75.000 osv osv.
HVIS APGs mængder af recourser er mange, er de ligeglade med om vi i løbet af et år får skraven 100.000kr sammen, for de har måske en par millioner.
Vi har ikke magten at spille med lukket bluf kort, mener jeg.
Penis
09-23-2004, 11:45 PM
Til alle jer som ikke vil betale pga. <indsæt lam undskyldning>:
I er nogle idioter. I er med til at fylde APG's lommer men i vil ikke give en krone til dem som støtter jeres sag bare pga. <gentag lam undskylning>. I virkelig nogle seje pirater :roll:
Copy/Paste
09-24-2004, 12:28 AM
Hej alle,
Jeg må indrømme at jeg er lidt skuffet over den måde at nogle folk straks anklager os for ikke at ville spille med åbne kort. Vi er en gruppe der har brugt +200 timer hver på at få det her til at løbe rundt. Den tid har vi givet af vores fritid, pjækket fra studier eller ladet være med at tage så meget arbejde - hvis det skulle gøres op i penge=tabt arbejdsfortjeneste, så kan i jo selv regne beløbet ud og se at det er voldsomt højt.
Vi har startet og kører det her projekt fordi vi brænder for sagen og gerne vil gøre noget for alle os fildelere, både så vores politiske sag bliver debatteret i medierne og så repressive organer som APG ikke får lov til at ruinere almindelige mennesker.
Så kort sagt: Tag dog og vis noget tillid - det andet finder jeg faktisk direkte fornærmende... :?
Der er ingen der har sagt at man SKAL give penge - hvis man ikke stoler på os eller føler vi gør det på en dårlig måde, så lad vær!. - Der er mange andre måder at bidrage til siden på - gå ind under projekter og lav noget der, eller send os en mail med hvad du kan og vi siger hvad der er brug for, eller stil SELV forslag.. - men syntes ærligt talt det er lidt tyndt at ikke ville bidrage på nogen måde og så stadigt brokke sig.
Derudover vil jeg sige følgende:
1. Selvfølgelig skal vi ikke offentliggøre vores reele beløb vi har inde på kontoen, der er squ grænser for hvor gode kort vi skal give APG på hånden - der er dog andre måder at vise en slags counter som ikke vil spille et af vores bedste taktiske kort i APG's hænder - og vi efterforsker en god måde at gøre det på.
2. Der skal være mere klarhed over hvilke sager vi vil tage op, ja og vi prøver at danne os et overblik, men før det er sket er det riiimeligt svært at udstikke generelle retningslinier...
For at opsummere: Hvis du ikke syntes at retshjælpen bliver kørt på en ordentlig måde så lad vær at betale - og bidrag istedet med dine skills, eller aktive indsats til at gøre siden bedre, det er der mindst lige så meget brug for...
Hvis du derimod gerne vil bidrage, så gør det og både hjælp til ting der skal gøres og økonomiske bidrag til retshjælpen modtages med kyshånd. Jeg glæder mig selv rigtig meget til vi har fundet en sag hvor vi kan give APG en over nakken!
Sharing is Caring - sammen så vinder vi!
Copypaste / Piratgruppen
-pirat4ever-
09-24-2004, 01:49 PM
Så kort sagt: Tag dog og vis noget tillid - det andet finder jeg faktisk direkte fornærmende...
Der er ikke noget med tillid, men uvhisheden.
Selvfølgelig skal vi ikke offentliggøre vores reele beløb vi har inde på kontoen, der er squ grænser for hvor gode kort vi skal give APG på hånden - der er dog andre måder at vise en slags counter som ikke vil spille et af vores bedste taktiske kort i APG's hænder - og vi efterforsker en god måde at gøre det på.
Jeg havde forstået at vi ville have en mulighed for at påvirke jer, men da dette ikke aligevel ligger til debat siger jeg ikke mere end det.
Hvis du derimod gerne vil bidrage, så gør det og både hjælp til ting der skal gøres og økonomiske bidrag til retshjælpen modtages med kyshånd. Jeg glæder mig selv rigtig meget til vi har fundet en sag hvor vi kan give APG en over nakken!
Vi prøver vel alle at yde noget herinde.
Da der ligger rammer fast, og vi ikke aligevel har noget indflydelse, vil jeg da læne mig tilbage og fortsætte med at skrive herinde. Vi kan jo altid donere. Nu eller om nogle måneder.
Men jeg vil gerne pointere, at jeg (og tror heller ikke de andre) tager denne side forgivet.
Moonfisher
09-24-2004, 03:01 PM
DR er sq et virkelig fedt initativ - men:
Det er for rådent at i ikke er modtagelige overfor kritik.
Jeg kunne vildt godt tænke mig at støtte jer, men kun hvis jeg har en eller anden mulighed for at vide hvilke over resourcer vi råder over,
alt andet er ******* udemokratisk.
og at i prøver at intimidere med bemærkninger som om ens kvaliteter som pirat er direkte rådent.
Med pirat hilsener
Moonfisher
Copy/Paste
09-24-2004, 04:07 PM
Att: Moonfisher og pirat4ever:
Jeg beklager at du mener at mit indlæg virker intimiderende på om man er god eller dårlig pirat - det var ikke min hensigt.
Min hensigt var heller ikke at lukke for al debat vedrørende DR, jeg kommer bare med min holdning angående det.
Så lad os da bare debattere - jeg mener ligesom jeg skrev tidligere at det er en taktisk fejl at oplyse det præcise beløb vi har fået ind, men kan godt se at der er et behov for åbenhed. Vi har nu gjort det at vi har offentliggjort de tre højeste beløb vi har fået ind. - samtidig har Klawz tidligere stillet forslag om en form for statistik hvor man kan se om antallet af indbetalinger er stigende eller faldene, men uden at oplyse det aktuelle beløb - er det åbenhed nok?
Dvs. hvis i syntes at APG skal have adgang til at se hvor mange penge der er i DR, så begrund det.
Hvis i derimod, som jeg, ikke syntes at de skal have den fordel, så kom med forslag til hvordan man kan vise det på en anden måde - vi vil som sagt gerne have åbenhed, men helst uden at APG får en åbenlys fordel serveret.
Derudover er jeg enig med hvad pirat4ever siger tidligere om at der skal ligge nogle retningslinier for hvad man skal give støtte til, vi skal bare først have et lidt bedre overblik over hvilke sager der er før sådan nogle retningslinier er klare - de skal efter min mening, nemlig ikke bare være "hvis det er fordi du bruger kazaa er det din egen skyld at du bliver knaldet" - men derimod rettes mod sager af principiel karakter hvor der er mulighed for at vinde sejre. Som sagt, vi skal have et overblik før ordentlige retningslinier kan etableres..
Jeg glemte forresten også en måde man kan gøre siden bedre - ved at svare på spørgsmål i forummet og hjælpe hinanden.. Det har dog ikke noget med en god pirat at gøre, men om man vil gøre piratgruppen.org til en god side hvor fildelere kan hjælpe hinanden.
Håber jeg gjorde det lidt klarere hvad min holdning er :wink:
Copypaste / PG
Moonfisher
09-24-2004, 04:36 PM
Hej copy/paste
Fedt indlæg
Jeg referede mere til penis kommentar ang. "hvor sej en pirat man var"
Jeg kan personligt godt nøjes med en statestik over antallet af inbetalinger til DR. :)
Håber på at kriterierne for hvem man hjælper kommer til debat her i forummet :wink:
Jowls
09-24-2004, 05:46 PM
Så kort sagt: Tag dog og vis noget tillid - det andet finder jeg faktisk direkte fornærmende...
Du skal nok ikke lægge så meget i den reaktion C/P. I er jo relativt nye og tillid er jo noget som kommer med tiden. Men hvis i kan holde den dedikerede og seriøse linje som i har kørt med indtil nu, så er jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at i vil få stor og bred opbakning i jeres anstrengelser.
For mit vedkommnde ser jeg sådan på det, at der for første gang er en spiller på banen som ser ud til at være i stand til at give APG et kvalificeret modspil. Den mulighed alene er så spændende, at jeg gerne satser et par hunde og ser hvad der sker.
Jeg vil opfordre alle som har råd til at gøre det samme, for hvis APG bare får lov til at fortsætte med at operere uhindret, hvem ved så hvis dør de banker på næste gang? Det kunne være min. Det kunne være... ?
Penis
09-24-2004, 07:15 PM
Moonfisher, jeg er ikke en del af piratgruppen så mit indlæg skal ikke forstås som en afvisning af kritikken.
Måske er piratgruppens måde at samle ind på ikke den bedste. Hvad ved jeg? men at undlade at støtte FORDI man er utilfreds med måden synes jeg bare er totalt lamt. Man kan godt kritisere samtidig med man støtter.
Moonfisher
09-24-2004, 08:39 PM
til penis
Jeg er ærgelig over at det ikke fremgik i tydeligt i midt første indlæg at jeg ikke holdt piratgruppen.org til ansvar for dit indlæg.
Din holdning til at man kræver ændringer før man støtter DR bliver ikke mere rigtig af at blive gentaget flere gange, med forskelige formewr for tilsvining (f.eks: "totalt klamt")...
Venligst
Månefiskeren
-pirat4ever-
09-24-2004, 09:15 PM
Så lad os da bare debattere - jeg mener ligesom jeg skrev tidligere at det er en taktisk fejl at oplyse det præcise beløb vi har fået ind, men kan godt se at der er et behov for åbenhed. Vi har nu gjort det at vi har offentliggjort de tre højeste beløb vi har fået ind. - samtidig har Klawz tidligere stillet forslag om en form for statistik hvor man kan se om antallet af indbetalinger er stigende eller faldene, men uden at oplyse det aktuelle beløb - er det åbenhed nok?
Det da fremgan :D
Jeg vil dog stadig lige vente med at donere.
Men godt indlæg igen copy/paste
AndersAnd
09-25-2004, 10:53 AM
min holding er at vi normale donore ikke skal ha at vide hvor mange penge der er samlet ind, hvis vi får det at vide ved APG og co. det også.
Jeg har stor tiltro til Klaws og bandet at de nok skal styre de penge uden fusk.
med venlig hilsen Anders A
j0ppeman
09-25-2004, 06:58 PM
Jeg stoler på jer :)
Keep up the good work!!!
The Galloping Goose
09-25-2004, 08:00 PM
Sæt prisen på T-shirten op , på den måde støtter alle DR :D
De 50kr er jo ikke meget så der røg 100kr ind :D
Tobias
10-08-2004, 10:54 PM
Mht. udviklingen i indbetalingerne, så kunen man måske vælge at offentliggøre et "forholdtal" hver uge. Jeg tænker på at sætter den første uges indkomst lig 100, og så måle de kommende uger i forhold til dette tal. Det vil sige at man kun kender udviklingen i donationer i forhold til de andre uger, men ikke det samlede beløb. Det ville kunne bibeholde en "konkurrence-mentalitet"?
Du har helt ret. Det er godt at have et konkurrence element. Det motivere og gør det lidt sjovere.
}ice{
10-12-2004, 02:28 PM
og vupti så røg der lige en lille hund afsted...
jeg forstår ikk alle jer der er bange for at pengene ikke bliver brugt på det rigtige.. 50-100 kr er altså ikk ret meget.. hvis bare det kan give APG en lille smule modstand er de sku givet godt ud..
Tobias
10-18-2004, 10:24 PM
Hej.
Her er et forslag til hvordan man kan administrer pengene i "Den Digital Retshjælp":
1. Medlemmerne (Hvordan bliver man det?) vælger 4 personers udvalg. Dette udvælger sager (med mindst 3/4 deles flertal) som fortjener støtte. Sagerne skal vælges udfra følgende vejlende punkter (se pkt. 2.).
2.
- Indeholder sagen nogle principelle aspekter?
- Er der nogle særlige sociale eller økonomiske forhold som er relevante f.eks. er ansøger studernde, på kontanthjælp eller enlig mor til 7 underholdningshungerne børn.
Håber forslagene kan bruges, eller bare skabe lidt debat.
Mvh.
Tobias
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.