Se fuld version : Manual til at få Amiga spil til at virke med Amiga Forever
Dr. Mengele
09-21-2004, 05:26 PM
Er der nogen der kender en dansk instruktion til ovenstående Amiga emulator med henblik på adf/adz filer, det er en del mere kryptisk at finde rundt i end Raine eller MAME...
Icecone
09-21-2004, 06:16 PM
Er der nogen der kender en dansk instruktion til ovenstående Amiga emulator med henblik på adf/adz filer, det er en del mere kryptisk at finde rundt i end Raine eller MAME...
Vil du bare have spil til at køre, eller vil du noget mere advanceret som at have desktoppen til at køre med picasso etc.
ADF-filer er bare disk-images som skal indsættes i det virtuelle drev. Hvis du har et specifikt problem kan jeg sikert godt hjælpe, men jeg gider ikke lige at skrive en guide - jeg skal lige have genopfrisket hukommelsen lidt da det nok er et år siden jeg har kørt WinUAE sidst.
Dr. Mengele
09-23-2004, 10:25 AM
Vil du bare have spil til at køre, eller vil du noget mere advanceret som at have desktoppen til at køre med picasso etc.
ADF-filer er bare disk-images som skal indsættes i det virtuelle drev. Hvis du har et specifikt problem kan jeg sikert godt hjælpe, men jeg gider ikke lige at skrive en guide - jeg skal lige have genopfrisket hukommelsen lidt da det nok er et år siden jeg har kørt WinUAE sidst.
Ok, jeg skal bare have en instruktion i hvordan jeg får spillene til at køre, da jeg ikke har fået et eneste af dem til at fungere, jeg kan godt starte spillene, men skærmen fryser eller også loader de bare ikke videre, det må være nogle indstillinger jeg har i WINUAE der ikke er korrekte.
Gizmoduck
09-23-2004, 12:08 PM
Ok, jeg skal bare have en instruktion i hvordan jeg får spillene til at køre, da jeg ikke har fået et eneste af dem til at fungere, jeg kan godt starte spillene, men skærmen fryser eller også loader de bare ikke videre, det må være nogle indstillinger jeg har i WINUAE der ikke er korrekte.
Det lyde lidt sært at den der Amiga Forever ikke skulle have fungerende parametre med?? Det er min erfarring, at mange spil virker i UAE, men for det meste er det nødvendigt at skrue lidt på indstillingerne for hvert spil..
De fleste af de spil jeg gerne vil spille virkede til en A500, så jeg har forsøgt at indstille UAE til at minde mest mulig om en. Hvis du selv har haft Amiga kan du måske huske nogen af indstillingerne:
* Kickstart de fleste ældre spil kører med en A500 kickstart 1.3
* Chip/fast mem: prøv forskellige indstillnger fra ikke andet end 512k chip og kom mere på derfra
* Grafik chipset: prøv dig frem. De fleste ældre spil virker med "osc"
* CPU: En A500 er født med 68000 - prøv den
Hvis du er ude efter lidt nyere spil så prøv at gå efter en A1200 (Kickstart: 3.1, CPU: 68020, Chipset: AGA)
Der er nu ikke noget som at spille SuperFrog på vej hjem i toget =]
Icecone
09-23-2004, 12:59 PM
Hvilken Kickstart ROM fil bruger du? Jeg vil anbefalle version 1.3 til A500 spil. Ellers burde standard indstillingerne i WinUAE virke.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.