Se fuld version : Jeg forstår jer ikke !!! Afstemning !
patrick
09-21-2004, 01:46 PM
Jeg må sige at jeg forstår simpelthen ikke at mange af jer kan retfærdiggøre det at stjæle andres ting!
Vi har igennem 2 år arbejdet hårdt på at udgive vores første musik cd, og jeg synes det er krænkende at høre mange af jeres udtalelser og foreslag til at vi, komponister, musikere, tekstforfattere, producenter osv. osv bare skal finde på en mere kreativ måde at tjene penge på.
Men venner det er jo jer der skider på om det er min sang i downloader, eller en anden mands film, eller programmer i stjæler.
Jeg er helt enig i, som musiker, at Anti Pirat Gruppen lyncher folk og at deres metoder er krænkende og overskrider all fornuft.
De skulle hellere beskæftige sig med at arbejde med nye ideer for fremtidens salgs metoder.
De er en flok lovløse fanatikere som kun er ude på at score profit på noget så populært som fildeling.
Jeg, som kunstner, synes at det er helt ok, når vores album kommer på gaden, at i(som privat personer)downloader det og nyder det.
Men jeg er dybt imod at det bliver downloadet og solgt videre !!!!
Arrow
09-21-2004, 02:02 PM
At stjæle er at tage noget, så en person ikke har det mere (stjæler jeg din cykel har du den ikke mere). Det er dog lidt sværere med digital musik, da de kan kopieres ubegrænset.
Piratgruppen.org, fildelerne (foretrækker ikke at kalde dem pirater) og alle os andre der bare er her går faktisk ikke ind for videresalg af musik. Tror du vil finde meget meget få personer (måske ingen) herinde som vil støtte at man sælger ulovligt kopieret musik videre, slevom vi måske støtter at downloade det gratis. Det at sælge det er faktisk tyveri, for hvis en person køber en CD til 100 kr. (eksempel) hos en pirat, når han kunne have købt den for 100 kr. hos en forhandler offentligt, så er det jo at stjæle, ved at donere penge til en bedrager (sælger man andres kunst er man i mine øjne en bedrager), selv de kunne have gået til musikeren bag (ja eller ihvertfald de 10 % af dem).
Tror du finder meget få personer herinde der vil støtte ulovligt salg af musik :wink:
Arrow
PackedManiac
09-21-2004, 02:02 PM
Jeg kunne aldrig i hele mit liv finde på at købe musik, der var hentet ulovligt ned fra nettet. Hvis jeg vil have den originale vare, så går jeg ned i en pladebutik eller bestiller over nettet.
Jeg vil dog tilføje, at jeg langt hellere vil foretrække at pladeindustrien, det mellemled der er imellem os og jer, vil gå over til at distribure musikken digitalt, istedet for CDer. I, som kunstnere er fanget i midten. Desværre.
Ligeså vil jeg også tilføje at det - efter min mening - er de færeste "pirater", som KØBER ulovlig musik - eller warez, som det hedder på internettet. Det går nemlig imod hele begrebet om fildeling, som du også selv er inde på, kan jeg se.
Christian
09-21-2004, 02:45 PM
At sælge musik eller andet medie som man selv har hentet via. nettet, er forkasteligt!
Jowls
09-21-2004, 03:27 PM
Hvis din CD sælges i en pladebutik til 130,- så får du og dit band sikkert ca. 10,- af de penge. Jeg ville da meget hellere skære mellemmanden væk og give dig 10,- i hånden for at downloade hele CD'en. Der er mange af os som ikke har spor imod at betale kunstnerne, men vi gider altså ikke længere at financiere en kæmpe industri som i bund og grund nasser på både dig som kunstner og mig som kunde.
Jeg mener at P2P udelukkende er kriminelt fordi lovgivningen og underholdningsbranchen er blevet kørt bagud af den teknologiske udvikling. Forhåbentlig falder tingene på plads med tiden. Men at downloade din musik og prøve at tjene penge på at sælge den videre vil altid være kriminelt. Det har intet med fri kultur at gøre - det er simpelt tyveri.
:!:
ZuCkZ
09-21-2004, 04:05 PM
Jeg synes det er meget uetisk at tjene penge på noget andre har lavet uden at give dem noget for det. Det kan overhovedet ikke sammenlignes med fildeling.
Share_Khan
09-21-2004, 04:36 PM
Jeg synes det er nederen at der konstant kommer denne type indlæg fra folk der tydeligvis ikke har læst et eneste af de andre indlæg på boardet, og derfor tror at de bringer noget nyt på bane...
Alle de lade one-liners du kommer med ER blevet skudt i sænk andre steder på dette forum, så kig lidt rundt, hva' sir du?
Christian
09-21-2004, 04:40 PM
Det er meget vigtigt at skelne at fildelere ikke nødvendigvis er folk, som sælger materialet videre og tjener penge. Selvfølgelig er der nogen som gør det, og det er for lavt !
-pirat4ever-
09-21-2004, 04:43 PM
Det betegner jeg som hælervare.
Note til din afstemning, den kan ikke bruges. Du påvirker folk til at stemme det du gerne vil have (vil skam stemme det aligevel).
Det skulle være JA eller NEJ.
patrick
09-21-2004, 04:49 PM
Det betegner jeg som hælervare.
Note til din afstemning, den kan ikke bruges. Du påvirker folk til at stemme det du gerne vil have (vil skam stemme det aligevel).
Det skulle være JA eller NEJ.
Ja du har ret - men jeg prøvede nu bare at være lidt sjov. :oops:
Hvis jeg kunne rette det(men det kan jeg ikke) - ville jeg gøre det !
ZuCkZ
09-21-2004, 04:55 PM
godt se at 100% er enige. Det er virkelig positivt meget overraskende.....
-pirat4ever-
09-21-2004, 09:35 PM
Ja du har ret - men jeg prøvede nu bare at være lidt sjov
Ok. Tog det nok for alvorligt :lol: :lol:
Jeg, som kunstner, synes at det er helt ok, når vores album kommer på gaden, at i(som privat personer)downloader det og nyder det.
Men jeg er dybt imod at det bliver downloadet og solgt videre !!!!
Jeg kan ikke være mere enig i det synspunkt, Fildeling er ikke en hælercentral, der er en verden til forskel. Tak for dit indlæg.
Er meget enig i problemstillingen. Det er forkert at downloade og sælge videre, hvis man tjener penge på det (for så vidt også hvis man ikke gør.. Deling er OK, fordi jeg mener at HDD'er er det nye medie i stedet for CD'en - selvom jeg måske har sagt eller antydet anderledes i mit indlæg - "hvorfor APG eksisterer" -.
Benno
10-02-2004, 03:11 PM
Faktisk er det da først i det tilfælde hvor man tjener penge på at videresælge noget, man kan kaldes noget så værdiladet som f.eks. "pirat". Og det er der ingen, der kan gå ind for! Kodeordet i fildeling er DELING. Det er en solidarisk handling som kun kan være i uoverensstemmelse med en ekstremt autoritær samfundsorden.
Kære musiker: Hvis jeg køber din CD, er det så i orden eller ej hvis jeg låner den ud til min nabo, så vedkommende kan høre dit musik også? Ja, ikke!
Download filen "Michael_Moore_about_filesharing.avi" og quit bitching.
Jowls
10-02-2004, 06:22 PM
Faktisk er det da først i det tilfælde hvor man tjener penge på at videresælge noget, man kan kaldes noget så værdiladet som f.eks. "pirat".
Jeg kunne aldrig drømme om at sælge downloadede filer videre, men jeg kan nu alligevel godt li' betegnelsen "pirat". Man sidder jo og føler sig som Johnny Depp eller Burt Lancaster, når man downloader..... :wink:
T-shirten er forøvrigt også ret cool.
Arne-bjarne
10-02-2004, 10:25 PM
Jeg kunne aldrig drømme om at sælge downloadede filer videre, men jeg kan nu alligevel godt li' betegnelsen "pirat". Man sidder jo og føler sig som Johnny Depp eller Burt Lancaster, når man downloader..... :wink:
T-shirten er forøvrigt også ret cool.
Yay, Jonny depp!!!:wink:
Jeg vil gerne sige en hel masse, men det vil kun resultere i at jeg gentager hvad der allerede er blevet sagt, så det lader jeg være med.
Men alligevel: Salg af downloadet musik er ganske enkelt hæleri, og så er den ikke længere.
flatline
10-03-2004, 01:28 PM
Hvis din CD sælges i en pladebutik til 130,- så får du og dit band sikkert ca. 10,- af de penge. Jeg ville da meget hellere skære mellemmanden væk og give dig 10,- i hånden for at downloade hele CD'en. Der er mange af os som ikke har spor imod at betale kunstnerne, men vi gider altså ikke længere at financiere en kæmpe industri som i bund og grund nasser på både dig som kunstner og mig som kunde.
Det er præcis det argument jeg har brugt igennem de seneste år. Jeg har bare aldrig fundet nogen der kunne forklare mig hvad de resterende penge går til. Folk brokker sig altid over at: pladebranchen skal jo bruge penge på studier og udstyr, de skal bruge penge på reklame og koncerter.
Hvad er den reelle udgift til et pladestudie. Og argumentet med reklamer har jeg heller ikke helt forstået. Hvis musikerne fik distribueret deres musik vi gængse fildelingstjenester eller i-tunes lignende tjenester, så er "reklamen" jo gratis. Og med hensyn til koncerter, har jeg altid troet at de var til for at tjene penge.
En sidste lille ting man kunne tænke tilbage på. Kan i alle huske dat afgiften fosvandt på cd'er? Da det skete faldt prisen til 100-110 kr. pr. cd. Der gik ikke lang tid før de priserne var oppe på det gamle niveau - 140-150 kr. --- hmmm, hvem mon fik pengene :-)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.