PDA

Se fuld version : 11 anholdt i hidtil største piratsag

Bobo
09-20-2004, 09:00 PM
Sikke dog en redelighed:

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=336803&TemplateID=192

15 - 75 år, det er godt nok noget der river tænder ud.
Ved ikke lige om det var det rette forum, men det er jo ikke APG der er årsag til denne anholdelse, men deres store storebror og FBI...

Dogbert
09-20-2004, 09:15 PM
Det er da velfortjent...

At tjene penge på andres arbejde er at gå laaaangt over stregen.

Havde de bare downloadet det, og haft det, tror jeg at jeg vil skrige op at det var noget svineri, og fandme en lang straf.

Men de har jo forhelvede soldt, og tilmed trykt falske manualer...
Ærligtalt, det har de fortjent.

ZuCkZ
09-20-2004, 09:26 PM
ja ærlig talt. Det er meget forkert at profitere på noget andre har lavet.

clawhammer
09-20-2004, 09:29 PM
75 års wanking i fængsel av av

VinZenZo
09-20-2004, 09:38 PM
Har på ingen måde ondt af dem da de tjente penge på den måde...

zub
09-20-2004, 09:41 PM

kan godt se der er forskel.. men ikke at det er bedre skide på folkene der laver et stykke arbejdet ved ikke at betale for varen eller at kopiere den og sælge den videre... hvis de har fortjent har du også efter min mening (med forbehold for at du downloader pirat kopier, ved jeg jo intet om)

PackedManiac
09-20-2004, 09:47 PM
Selvom de skulle få 75 år, så er de nok ude om 10, hvis de opfører sig pænt. Jeg tror ikke man kan bliver nægtet prøveløsladelse bare ved at sælge warez fra et gadehjørne, eller hvor det nu var de solgte det fra.

Share_Khan
09-20-2004, 09:54 PM

kan godt se der er forskel.. men ikke at det er bedre skide på folkene der laver et stykke arbejdet ved ikke at betale for varen eller at kopiere den og sælge den videre... hvis de har fortjent har du også efter min mening (med forbehold for at du downloader pirat kopier, ved jeg jo intet om)

Hvad mener du med det? Jeg er enig i at der er = mellem folk der downloader og folk der køber piratkopier, hvis kvaliteten af disse er svingende fra enormt dårlig til ret god og prisen ultra lav. ...hvis det altså er det du mener.

...men når jeg læser dit indlæg virker set som om du mener, at der osse er = mellem folk der downloader fra nettet & folk der vælger at leve af at sælge piratkopier. Korrekt opfattet?

Bobo
09-20-2004, 10:06 PM
Det er da velfortjent...

At tjene penge på andres arbejde er at gå laaaangt over stregen.

Havde de bare downloadet det, og haft det, tror jeg at jeg vil skrige op at det var noget svineri, og fandme en lang straf.

Men de har jo forhelvede soldt, og tilmed trykt falske manualer...
Ærligtalt, det har de fortjent.Siger skam heller ikke, at jeg vil starte en underskriftsindsamling, men derfor er det da stadig en straf, der får en til at tænke lidt.

Vildt at tænke på, at intet af det der er sket, er noget fysisk, andet end den cd det ligger på. Får i hvert fald mig til at tænke...

-pirat4ever-
09-20-2004, 10:09 PM
Nu får de da lært JAILROCK sangen og hvad det vil sige at være homo hehe.

Ingen melidenhed til dem, men til deres pårørende.

Nostradamus
09-20-2004, 10:31 PM
Packed, de solgte det nok mere endfra et gadehjørne :D
Jeg kan da huske den måde hvorved jeg blev introduceret til warez på var at jeg kendte en som kendte en osv. SÅ købt jeg måske 4-5 cd'er fyldt med rips for 250 kr.
De fik ale deres cd'er lavet i polen eller noget og tjente sikkert stort på det.

PackedManiac
09-20-2004, 10:36 PM
Packed, de solgte det nok mere endfra et gadehjørne :D
Jeg kan da huske den måde hvorved jeg blev introduceret til warez på var at jeg kendte en som kendte en osv. SÅ købt jeg måske 4-5 cd'er fyldt med rips for 250 kr.
De fik ale deres cd'er lavet i polen eller noget og tjente sikkert stort på det.

Ja, man skal være ualmindelig fiks for at kunne tjene ½ millard kroner (som FBI har estimeret det til i hver fald) ved at stå på et gadehjørne, LOL :wink:

Arrow
09-21-2004, 11:02 AM
IMO er straffen for hård.

Selvfølgelig er det noget pis at tjene penge på andres arbejde, men 75 år (værste fald) er lidt mere. Du har kun et liv, og fordi Microsoft og andre producenter har mistet penge, sætter man sku ikke folk i fængsel på livstid (regner med at de fleste dør i fængsel på sådan en straf).

Btw, er der nogen der nogen der har læst det nye brev fra EA på The Pirate Bay (www.thepiratebay.org), og set deres svar? Genial underholdning :D

Arrow

Camilo
09-21-2004, 11:49 AM
Det kan da godt være at dem der er blevet bustet tjente penge på andres arbejde. Men det er de jo ikke ene om - hvad fanden er det ellers Microsoft, EMI, Disney og alle de andre gør. Det er sgu´da ikke direktørerne og aktionærerne der sidder og laver de produkter som de lever fedt på.

Jeg må indrømme jeg ikke kan se den store forskel. I begge tilfælde er der nogen der tjnere penge på at sælge produkter som andre har lavet.

Til gengæld kan jeg ikke se sammenligningen med ikke kommerciel fildeling.
Der tjener man jo ikke noget, og det er kuin skadeligt for producenten hvis downloadingen havde været erstattet af et køb, hvilket det i de fleste tilfælde ikke ville være.

USAs kulturindustri blev iøvrigt bygget på piratkopiering af engelske udgivelser i forrige århundrede...

Så lad os lige styre moralprædikerne og 70 år - det er sgu da absurd.

Camilo/ Piratgruppen

----------------------------------
”Den privatejede distribution af kultur – det system hvor retten til at distribuere bliver købt og solgt – er det 21. århundredes Trabantfabrik. Den er håbløst ineffektiv, den er resultatet af en samfundsfilosofi, der er fuldstændig død, den kan ikke modstå eksistensen af en robust og overlegen konkurrent: Den er færdig”. Eben Moglen

Faidros
09-21-2004, 12:55 PM
:? Ja straffens længde er absurd, men det er jo også USA der har størst %-del af sin befolkning i fængsel i verden og hvor de har ekstreme love som "3 strikes and youre out".
Det er også straffrit at skyde folk der er ved at bryde ind i dit hus eller din bil i hvisse stater.

FlyingJay
09-21-2004, 03:45 PM
Ved ikke lige om det var det rette forum, men det er jo ikke APG der er årsag til denne anholdelse, men deres store storebror og FBI...

Godt observeret... Det er faktisk næsten aldrig APG som står bag noget som helst, når der fanges større og store fisk.

Thajaphio
09-25-2004, 03:52 AM
Det er de fandeme selv ude om...

Geeko
09-25-2004, 03:59 AM
Enig i at de selv er ude om det - Dog syntes jeg at straffen er HELT ude af proportion. Hurra for USA :?

barca
09-25-2004, 09:51 AM
med de penge de har tjent kan de sikker købe sig fri af nogle år!

Khain
09-26-2004, 10:29 AM
vi snakker også om at det bl.a. er foregået i Texas, en stat hvor den private ejendomsret betyder, som tidligere nævnt, at du må skyde på alt og alle der befinder sig på din private grund, og hvor simpelt tyveri hurtigt kan give 10-15 år, alt efter hvad humør dommeren er i.....

HFT
04-23-2005, 04:28 PM
OKEY... her skal man ikke være ret meget idiot for at kunne se at det er tæmmelig mange penge :shock: de kommer til at spille meget mundharmonika før de kommer ud :D