Se fuld version : Se PiratGruppen vs. AntiPiratGruppen LIVE!
Så har man mulighed for at se og deltage i en debat mellem bl.a PiratGruppen og AntiPiratGruppen.
Det sker i Svendborg d. 2.-3. oktober i forbindelse med PROSA/STUDs træf og generalforsamling.
Man skal være medlem af PROSA/STUD og gå på en it-uddannelse, såsom datafagtekniker, datamatiker, datalog m.m. Man får hele turen inkl. forplejning betalt og det er gratis at blive medlem.
Træf og generalforsamling i PROSA/STUD, tilmelding og information (http://www.prosa.dk/stud/aktiviteter_gf.shtml)
Paneldebat om it-rettigheder
Sætter ophavsret og patenter begrænsninger for kreativitet og udvikling?
Er intellektuelle rettigheder på nettet en hæmsko eller en nødvendighed?
Anders K. Christensen, tidl journalist på harddisken
Arne Würgler fra DJBFA/KODA– (KODA indgår i antipiratgruppen)
Claus Pedersen- piratgruppen.dk
Ole Tange - www.softwarepatenter.dk
Sebastian Büttrich fra wire.less.dk fortæller om Creative Commons
VinZenZo
09-18-2004, 04:19 PM
Svendborg, nice, ikke langt væk fra hvor jeg bor :)
clawhammer
09-18-2004, 04:32 PM
jeg kommer med det er helt sikkert :D
Blaze-dk
09-18-2004, 06:47 PM
Får man osse transporten betalt ??
ZuCkZ
09-18-2004, 06:51 PM
er det ikke ligegyldigt??? jeg synes det lyder meget fair i forvejen....
Ja, det gør man da. PROSA kan jo sagtens forstå at studerende er fattige, når priserne på CDere og film er så høje.
Det er ikke meningen man skal have penge op af lommen i forbindelse med træffet.
Tilmelding: Senest torsdag 23. september på www.prosa.dk/stud. Bemærk at der vil være et
begrænset antal pladser til træffet, dog vil alle medlemmer naturligvis kunne deltage på generalforsamlingen.
Hvem kan deltage: Studerende medlemmer af PROSA.
Det er gratis at deltage, PROSA/STUD dækker rejseudgifter(billigste rejseform) og søger for
mad, overnatning samt oplæg.
Bemærk. Forslag, som ønskes behandlet af generalforsamlingen, skal være indsendt til bestyrelsen
senest 14 dage før generalforsamlingen. Sendes til:
PROSA/STUD, Overgade 54, 5000 Odense C eller mail til stud-best@prosa.dk
kiafa thyea
09-21-2004, 02:10 PM
kommer det på tv så vil jeg sku se det jeg bor jo i nrodvestjylland og vil ikke betale for at tage derned
Christian
09-21-2004, 02:46 PM
kommer det på tv så vil jeg sku se det jeg bor jo i nrodvestjylland og vil ikke betale for at tage derned
Uhada, helt fra det sorte Nord Jylland, hvad med os andre fra Sjælland? Du har det bedre transportmæssigt, hvorfor så klynke og whine over det?
Camilo
09-22-2004, 02:15 PM
Der er et lignende møde i København dagen efter Søndag d. 3. oktober kl. 13.00. Se her:
Søndag d. 3. oktober 13.00-15. 00 – Christianshavns Gymn. - Rum 5
Magt og modstand i Informationssamfundet 3: Fildeling – Tyveri eller omfordeling
Millioner af mennekser verden over deler musik, film, software og andre informationsgoder gennem internettets fildelingsnetværker. Kulturindustrien kalder det tyveri og har sat millioner ind på at bekæmpe fænomenet. Andre mener at fildelingen er en velsignelse der sikrer enhver adgang til kulturprodukter – uanset indkomst. I Danmark fører den berygtede Antipiratgruppen, støttet af flere af kunstnernes organisationer en hårdhændet kampagne mod fildelerne. Vi vil i en paneldebat sætte fildelingen, ophavsretten og kulturindustriens metoder til debat. Paneldeltagere:
Arne Würgler (KODA – Medlem af Antipiratgruppen)
Claus Pedersen (Piratgruppen.org)
Arr. Netværk for informationsfrihed
Snoozer
09-22-2004, 03:00 PM
Jeg håber virkeligt at PiratGruppen.org har planer om at optage disse debatter på video og gøre dem tilgængelige online.
For at spare båndbredde kunne de måske spredes via div. p2p-netværk så der blot placeres links på siden.
Zordrack
09-22-2004, 10:05 PM
helt enig. vi bør ha et medie bibliotek her på PG med relevante mediaklip
måske en ide til en ny tråd ?
techie
10-02-2004, 12:54 AM
Jeg håber virkeligt at PiratGruppen.org har planer om at optage disse debatter på video og gøre dem tilgængelige online.
For at spare båndbredde kunne de måske spredes via div. p2p-netværk så der blot placeres links på siden.
Det er mig bekendt planlagt at optage debatten og lægge den online.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.