Se fuld version : Hvad er der så godt ved DC?
Anonymous
09-17-2004, 11:54 AM
Det er bare et P2P program ligesom Kazaa ikke? Der er en delt danskere som er blevet knaldet for det men er det bedre af den grund?
det er langt fra som kazaa..
DC køre med en central server på mindre hubs (hub = svare til en irc chan nærmest)
Du chatter med folk (eller har ihvertfald muligheden) og på den måde kan man møde ret mange folk... har selv mødt rigtig mange.
der er ik ret mange falske filer på DC som på kazaa.. dette er fordi at der på dine hub er ops (ligesom der er på IRC) og disse sørger for at få fjernet folk med falsk share.
nu har jeg ikke fulgt vildt meget med omkring APG og DC.. men dem jeg kender som er blevet bustet (3 tror jeg det er) blev alle bustet fordi de var på en public hub (en hub du bare kan joine sådan uden videre).. har ikke hørt om nogen der er blevet bustet på en private hub (hub som kræver username og password, og du skal så kende en der allerede er på denne hub for at komme ind)
Anonymous
09-19-2004, 09:48 PM
Findes der en guide til hvordan man bruger det hele, altså finder disse hubs og forbinder til dem osv.? Er det kun dem der deler materiale på en hub der bliver taget eller er det også dem der downloader materialet? Hvordan er hastigheden generelt på DC sammenlignet med Kazaa og ex. div. Torrents?
guides: det er så brugervenligt at svaret er nej... du skal lige lære hvor 4-5 ting er og så er det det...
du skal dele for at komme på private (lukkede hubs) for det meste skal du opsøge hubsne (der står ofte i folks beskrivelse af dem selv at de er op på en eller anden hub og så spørger du bare)
men hvis du har en god share (fx har et spil i din share som ingen andre har fået endnu) så blir du ofte spurgt.
hastighed variere... men vil sige at du mindst får 10kb/s som gennemsnit.. men da der efterhånden er ret mange 10mbit folk på DC får du ofte meget mere
Der findes guides, jeg har selv lavet en... jeg gider ikke til at kaste om mig med links, men jeg har en. Skriv en PM eller noget hvis du/i vil have den.
Hastigheder på DC varierer ekstremt meget, bl.a. fordi du uploader, og så sparker duplex'en ind... download har effekt på upload og omvendt. Men tålmodighed er en dyd når man bruger DC.
Iøvrigt er sikkerheden langt højere, man skal bare kun være på hubs med share minimum, og gerne en specifik share (film, serier, etc.) fordi så skal der deles dette og hvis der ikke deles dette bliver personen sparket ud (i det tilfælde ville en evt. APG'er ikke komme ind fordi han/hun skal dele).
BruuN
09-22-2004, 12:01 PM
Problemet er så bare at man kan hente et hacked program, som gør at du kan fakeshare, hvilket er et stort problem på de offentlige hubs, også er det ligemeget om minimum sharen er 15 gb, eller 300 gb....
det gode er så at disse hacked clients for det meste bliver opdaget ret hurtigt og man finder så en måde at blokere mod dem...
BruuN
09-22-2004, 01:21 PM
Yea, men det er ikke alle hubs der blokerer dem, har selv prøvet: dc++ stealth, og det var ganske nemt at gå ind på en hub.... Men det er selvfølgelig også noget tid siden, er på private nu :lol:
public hubs arbejder stort set aldrig på at finde cheaters... de installere bare lidt "bots" når der er nogen der laver dem... på privates blir der tilgengæld gjort et stykke arbejdet for det...
BruuN
09-22-2004, 01:49 PM
Præcis. Der er mere "styr" på tingene på private hubs, og man kender folk der er der, så det er en helt klar bonus ved dc at der er private hubs 8)
kender folk er måske så meget sagt... men opsne kender dem som kender dem som kender dem som kender dem som kender dem som kender som bliver regget på hubben :)
"kender" i det niv. som man nu gøre over en gang i-net chat...
BruuN
09-22-2004, 06:07 PM
Jaja.. Så længe du ved hvad jeg mener er det vel fint :P
Som i selv siger ja, findes der mange (RIGTIG mange) fake-clients, men som i selv også siger, findes der OP-clients som kan finde ud af hvilken client du bruger, og denne bliver meget ofte opdateret. Ydermere skal man vide hvor man kan få fat i disse clients og hvad de hedder (for at google dem) og de bedste, som ikke kan detectes, er slet ikke på google eller andre søge maskiner, dette kræver insider-knowlegde... Jeg tvivler på at APG har tid til at skaffe sig denne, blot for at fange nogle skide danskere i at dele ulovligt.
prøv at regn lidt på det... at hyre 2 programmøre til at lave apg++ client i forhold til at sende 5x 100.000krs bøders ud... tror apg har maaaaaaser af tid... hvis de altså gider.... hmm.. ku være man sku lave et post om hvorvidt vi bare hjælper dem.. fordi der kommer godt nok mange gode råd til dem herinde =)
zub, hvor lang tid tror du det tager at modde en klient, som ikke skal kunne findes, og som skal kunne opsnappe transfers fra en bruger til en anden (som ikke engang går igennem hubben og derfor er meget ulovligt), og skal kunne fake share, uden at OPsne finder ud af det?
ca. 4 måneder. på fuld tid. Hvis vi siger at en programmør sælger sin krop (tjeneste) til APG for 120kr/timen 37 timer om ugen så tjener han 4440 kr om ugen. dvs. ca. 17760kr om måneden. i fire måneder bliver det til 71040kr. For to programmører er det så lidt over 140 000 kr. For at lave en klient der måske ikke kan detectes (der er endnu ikke lavet en klient der ikke kan detectes), som kan gå ind i DANSKE hubs og finde DANSKE pirater. Lidt fattigt. Jeg tvivler på at det kan lade sig gøre. (Husk, at hvis du modificerer DC++ koden skal du frigive den lavede kode, fordi den er under GPL, dvs. for at den ikke skal kunne genkendes på et eller andet hack af danske OPs, så skal de SELV lave en klient HELT fra bunden. Og for at kunne gøre det skal de kende DC++ og hvordan det virker mm.)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.