Se fuld version : Linux forum på piratgruppen.org ?
-pirat4ever-
09-17-2004, 08:01 AM
Kan der ikke laves et sub-forum for alt linux relateret ?
Piraten (som nu går over til linux)
Arrow
09-17-2004, 10:29 AM
Kan der ikke laves et sub-forum for alt linux relateret ?
Piraten (som nu går over til linux)
Jeg bruger ikke Linux og har aldrig brugt det, men forslaget synes godt ;)
SkintMonkey
09-17-2004, 01:24 PM
jeg bruger linux i ny og næ, lyder som en god ide
-pirat4ever-
09-17-2004, 09:07 PM
Er gladlig ejer af SUSE 9.1 nu.
Nu kunne det være skønt med et forum :D
Favel Windows XP SP 2.
Suse sparker så meget røv i forhold til XP.
WEEEE
ZuCkZ
09-17-2004, 09:33 PM
jeg har kun hørt om problemer med SP2.... jeg klarer mig desuden fint med SP1
NeoDK
09-17-2004, 09:50 PM
jeg har kun hørt om problemer med SP2.... jeg klarer mig desuden fint med SP1
Me to...
Det latterlige ved det her er, at min version xp er 100% lovlig. Men fordi jeg har opgraderet min computer 3 - 4 gange, kan jeg ikke aktivere windows mere. Der er ingen problemer at cracke en sp1 udgave, men der er ikke kommet en crack til sp2 (non-corp) endnu...
-pirat4ever-
09-18-2004, 11:36 AM
du skal bare ringe til Microsoft, så får du en ny aktiveringskode.
Meeen...Linux længe leve hehe
Første gang jeg installerede SP2 der fuckede min computer totalt op, men så ventede jeg til den kom med Windows Update, og det virkede :D
ZuCkZ
09-18-2004, 02:09 PM
hmm... skulle denne topic ikke handle om skabelsen af et Linuz-forum??? selv synes jeg ikke, at den ideé burde realiseres....
-pirat4ever-
09-18-2004, 05:22 PM
hmm... skulle denne topic ikke handle om skabelsen af et Linuz-forum??? selv synes jeg ikke, at den ideé burde realiseres....
Hvorfor ikke ? Fordi du ikke selv bruger det ?
NeoDK
09-18-2004, 05:23 PM
du skal bare ringe til Microsoft, så får du en ny aktiveringskode.
Meeen...Linux længe leve hehe
Det prøver jeg...
Btw. Så er Suse 9.1 Pro på vej ned. :)
Det kunne sgu' være meget sjovt at prøve. Er det til at finde ud af?
ZuCkZ
09-18-2004, 06:07 PM
Hvorfor ikke ? Fordi du ikke selv bruger det ?
hvor quoter du dig selv og ikke mig??? nå men til svaret: Dette er da ikke rigtig et software-relateret forum. Altså bortset fra P2P-progs. Så hvad skulle meningen med at starte sådan et forum være??? hjælpe folk, der vil dele med linux installeret?
[quote="
Btw. Så er Suse 9.1 Pro på vej ned. :)
Det kunne sgu' være meget sjovt at prøve. Er det til at finde ud af?
når vi snakker suse sætter du bare cd 1 i drevet og genstarter computren (din bios skal lige stå til at boote fra cd ;) ) herefter kommer der en guide og og spørger dig "skal jeg bare gøre det hele eller vil du have lov til at bestemme en lille smule?" ala windows install... og så trykker du bare ja, nej eller måske indtil installationen er færdig... sværere er det ik
-pirat4ever-
09-19-2004, 12:32 PM
til svaret: Dette er da ikke rigtig et software-relateret forum. Altså bortset fra P2P-progs. Så hvad skulle meningen med at starte sådan et forum være??? hjælpe folk, der vil dele med linux installeret?
Azesuz er da til linux, edonkey også, der er også MP3 fil afspilning, ripping, kodning, osv osv.
Linux overgår jo Windows med længder, og ikke alle spil og programmer ER lovlige.
Alså, kan man ikke lide linux kunne man evt. lade være med at gå ind i det subforum der kom til at hedde linux.
beklager med quote fejlen, det er lige konqueror jeg skal vende mig til (linux web browser)[/b][/quote]
hent mozilla istedet .. www.mozilla.org
du finder ik mange der bruger K som main browser.. mozilla klare sig lidt bedre. og kan en masse ting som man virkelig kommer til at savne når man går tilbage til K... vil tro den også ligger på dine mandrake cd'er men hvilken version ved jeg ikke... 1.0pre er lige kommet...
NeoDK
09-19-2004, 04:22 PM
Nu har jeg fået installeret det. Det var nemt nok.
Men jeg kan bare ikke komme ind i det. Den spøger efter et brugernavn og et password jeg ikke har hørt noget om før nu.
Nogen forslag?
LOL.. ik det smarteste at smide væk på linux :)
du har på et eller andet tidspunkt under install skrevet et password.. log ind med brugernavnet "root" og det pass.... det første du så gør er at finde stedet hvor du administrere users og laver din egen bruger - som skal høre hjemme i gruppen "users" og denne bruger du så fremover.
du må ALDRIG køre med Root som standart.. først og fremmest får du på denne måde, som ny i linux, en advarsel når du prøver at ændre noget... spørger den om root pass'et så er det fordi de har settings er vigtige.. spørger den ikke.. så er det kun din egen user du smadre :)
hvis du nu ikke kan huske det password.... så er der kun 1 ting at gøre.... forfra :)
NeoDK
09-19-2004, 05:21 PM
Har lige kørt installationen igen, med samme resultat.
Det ser ud til den springe konfigurations delen over.
1. check deres hjemmeside og se om de skriver standart passworded
2. kan du vælge "adv. install" eller sådan noget? fordi så gør det... du kan ik gøre noget uden root passworded så det SKAL være der et eller andet sted
NeoDK
09-19-2004, 09:39 PM
Så lykkes det :)
Brændte en ny cd for at se om det kunne være en brændefejl der var årsagen. Og det var det :D
lyder godt nok mærkeligt.... hvor var passworded så?... hvis det var under inst at den pluselig spurgte dig så burde det ik være en brænder fejl.. fordi så burde inst fejle ret grumt når den pluselig ik ku finde det data den burde..... men hva pokker, når bare det virker =)
NeoDK
09-19-2004, 10:33 PM
Ved den første cd jeg brændte, sprang den hele konfigurations delen over (inkl. password delen) og der kom en fejl med forskellige filer den ikke kunne installere.
Så brændte jeg en ny udgave, hvor det ikke kom nogen installationsfejl, og det hele bare kørte.
Spørg mig ikke hvordan det skete, for jeg absolut ingen idé :D
"og der kom en fejl med forskellige filer den ikke kunne installere. "
lille tip.. næste gang du prøver et OS du aldrig har prøvet før.. og den slags sker.... så stop ;=)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.