PDA

Se fuld version : APG's E-mail?

Pest
09-16-2004, 04:59 PM
Jeg skriver i det her forum, fordi jeg ikke var helt sikker på hvor denne post skulle placeres.

Jeg har fornyligt skrevet et langt brev til APG, som jeg nu kunne tænke mig at sende til dem.
Jeg har ikke rigtig lyst til at sende med post, men via e-mail. Jeg kan bare ikke finde ud af hvilken e-mail jeg skal adresse mit brev til.
Kan nogen hjælpe?

Med hensyn til brevet, kan nysgerrige finde det på http://privat.wyren.dk/apg.doc
Jeg vil dog helst ikke modtage kommentare om mit brev, men bare en mail jeg kan sende det til.

Mvh. Kaspar.

Khain
09-16-2004, 05:18 PM
de har ikke nogen officiel, af ret åbenlyse årsager....

men prøv at sende den via johan schlüter's hjemmeside.

VinZenZo
09-16-2004, 07:18 PM
Tror nu godt jeg kan besvare et af dine spørgsmål, grunden til de skriver at det er ulovligt at hente film/musik ned via P2P-programmer er at 99,9% af alle de filer der bliver hentet der er der ophavsret på...

Christian
09-16-2004, 07:19 PM
Tror nu godt jeg kan besvare et af dine spørgsmål, grunden til de skriver at det er ulovligt at hente film/musik ned via P2P-programmer er at 99,9% af alle de filer der bliver hentet der er der ophavsret på...
Det er der ingen som ved med sikkerhed.

ZuCkZ
09-16-2004, 07:39 PM

nej, og jeg mener desuden, at det er en ret stor overdrivelse...

VinZenZo
09-16-2004, 08:59 PM

Næppe, næsten alt der bliver hentet via fildeling er copyrightet.

SuperNeo
09-16-2004, 09:49 PM

Det gør ikke P2P ulovligt.. ! 8)
Du må også godt ha en internet forbindelse, du må bare ikke bruge den ulovligt ! :arrow: :!:

Pest
09-17-2004, 01:10 PM

Det er sku meget muligt. Men P2P kan også bruges til mange andre mere lovlige filer, hvilket det også bliver brugt til.

Vinzezo, jeg er udemærket klar over at det nok ikke er det der bliver ment, og at de mener materiale med copyright på.
Min bekymring skyldes at det er ikke alle der ved det.
Mange forældre, eller Edb-"tumper", er ikke klar over det, og bliver det heller ikke fra deres guide.
Jeg mener at de gennem guiden, når jeg ser den fra en uerfaren bekymret forældres synspunkt, får det til at fremstå at P²P er ulovligt hvilket jo langt fra er tilfældet. Dertil mener jeg også bestemt at jeg gjorde opmærksom på at jeg ikke var interesseret i at diskutere brevet.

Men det ser ud til at jeg må invistere i en konvolut og et frimærke.

Anonymous
09-17-2004, 02:07 PM
APGs informationer er grundlæggende misvisende på en måde som I skal passe på ikke at viderebringe

-og det er da rigtigt. Men det er ikke i sig selv rettighedkrænkende at fildele ophavsretligt beskyttet materiale. Det er kun ulovligt hvis det sker
-til ikke-personlig brug og
-uden rettighedshavernes samtykke

De blotte procentsatser for mængden af ophavsretligt beskyttet materiale kan derfor (udover at være usikre) ikke alene danne udgangspunkt for en vurdering af hvor megen rettighedskrænkende fildeling der foregår.

Derfor er det selvfølgelig stadig rigtigt at det meste fildeling sikkert er rettighedskrænkende, men det er kun indtil vi får industrien i knæ og musikerne begynder at holde med os! Og det vigtigste for den udvikling er at modarbejde pengemændenes forsøg på at gøre forældre og andre der ikke ved en skid om computere og jura bange for at surfe på nettet og gøre ikke-paranoid brug af dets mange muligheder.

Klawz
09-17-2004, 02:24 PM
Hej Kasper

Det er et super fedt initiativ!!! Mere af den slags fra alle brugere. De skal sgu stilles til ansvar for hvad de lægger ud på deres side. Jeg vil samme åndedrag opfordre til at sende en kopi til KODA (info@koda.dk), DMF (dmf@dmf.dk) og artister i DAF (artisten@artisten.dk) - de burde være vores venner i denne krig imod musikindustrien, og bør vide det, når APG går over stregen!

Mht en mail til APG, så prøv bare at sende et udsnit til diverse mails med ".antipirat" som efternavn.

info@antipirat.dk osv. Eller direkte til advokaterne info@jschluter.dk

Jeg har lige en enkelt kommentar:
Man må så vidt jeg ved, IKKE kopiere fra en kopi - heller ikke selvom kopien er "lovlig". Det gælder naturligvis kun ophavsretligstbeskyttet materiale og uden ophavsretsindehaverens samtykke.

Ellers er det et RIGTIGT fedt brev!!! JEg håber, at du holder infomeret om udviklingen i sagen - og jeg synes faktisk at du skal skrive at du forventer et svar inden en bestemt dato (14 dage?) - så kan du nemlig tillade dig at gå videre med sagen.

Piratgruppen arbejder med en tilsvarende problemstilling mht. kulturministeriet, så hvis du har samme planer, så kontakt os lige først;-)

ZuCkZ
09-17-2004, 02:32 PM
APG mener jo at alt P2P er ulovligt.... f.eks. den gang hvor de lavede et program, der kunne søge efter ulovlige filer. Den gjorde bare meget andet. Den fandt alle .avi filer og sagde de var ulovlige selvom nogen ikke var. Den lavede desuden en ynkelig block af P2P-programmer....

Pest
09-18-2004, 01:18 AM
Jeg har netop nu afsendt e-mails til
apg@antipirat.dk, info@antipirat.dk, support@antipirat.dk, admin@antipirat.dk, dmf@dmf.dk, info@koda.dk, artisten@artisten.dk

Så må vi se hvad der sker..

VinZenZo
09-18-2004, 09:36 AM
Jeg ved godt det ikke er ulovligt at have et p2p-program etc., men jeg tror grunden til de skriver det er at 99,9% af alt der bliver delt der er copyrightet, at det så ikke er ulovligt i sig selv at have et p2p-program er jeg godt klar over, prøvede bare at give et fornuftigt svar :)

Pest
09-18-2004, 12:33 PM
Derfor giver deres FAQ stadig indtrykket af at det er ulovligt, og hvor får du tallet 99,9 % fra? Det vil jeg frygtelig gerne se en undersøgelse på.

*UPDATE*
Har lige fundet ud af at de mails *@antipirat.dk ikke blev leveret, så jeg har istedet tænkt mig at sende det via post.
Så er det bare surt at ens far tror man gør noget ulovligt, ved at engagere til lidt i den her sag.
Men skal nok få det sendt. Med eller uden hans tilladelse.

clawhammer
09-18-2004, 03:57 PM
nice nok plauge

ZuCkZ
09-18-2004, 04:33 PM
Derfor giver deres FAQ stadig indtrykket af at det er ulovligt, og hvor får du tallet 99,9 % fra? Det vil jeg frygtelig gerne se en undersøgelse på.

*UPDATE*
Har lige fundet ud af at de mails *@antipirat.dk ikke blev leveret, så jeg har istedet tænkt mig at sende det via post.
Så er det bare surt at ens far tror man gør noget ulovligt, ved at engagere til lidt i den her sag.
Men skal nok få det sendt. Med eller uden hans tilladelse.

that's the spirit!!!

VinZenZo
09-18-2004, 04:39 PM

Kan ikke huske hvor jeg så/hørte det

Pest
09-19-2004, 01:01 AM

Kan ikke huske hvor jeg så/hørte det

Ind til du har fundet en reference vil jeg så betragte din påstand som ligegyldig :)

Pest
09-21-2004, 11:17 PM
Nu har jeg invisteret i 2 stk. dronninger og slikket dem begge i nakken, og bagefter probbet dem. inkl de papirer, hvis holder de var pålimet ned i en rød kasse, der senere skal tømmes af en mand/kvinder klædt i rødt.
Og nej. Det er ikke julemanden.

Med andre ord. Brevet er sendt.

Anonymous
09-22-2004, 11:01 AM
Fedt - hold os underrettet hvis der kommer et svar.

Share_Khan
10-02-2004, 08:36 AM
Ja da! Go' stil Plague!!!!

Jeg har disse to adresser til APG:

apg@antipirat.dk

warez@antipirat.dk

De burde begge virke... Har dog aldrig brugt dem.

Morten
10-03-2004, 12:40 AM
Noget nyt? :)

Pest
10-03-2004, 03:01 PM
så havde jeg skrevet det.

nοa
10-08-2004, 12:48 AM
smukt tænkt.. P!

og btw.. hey clawhammer :D verden er nu engang lille.. hæhæ