Se fuld version : Bibliotekernes Netmusik i Winamp?
KrejleR
09-16-2004, 01:05 PM
Jeg har læst den ellers gode guide om at rippe de berømte wma filer med DRM beskyttelse, der opstod et problem da jeg prøvede. Problemet består i at jeg ikke kan få afspillet filerne i winamp, jeg har hentet det plugin der skulle kunne rippe sangen, men når jeg så trykker play kommer der et popup der fortæller mig noget om licensen, og at jeg ikke kan få lov at spille sangen.
I guiden lyder det ikke rigtig som om han har haft de store problemer, derfor ville jeg lige høre om der er andre end mig der står med det her problem, og om der er nogen der har en løsning?
Plz HELP ME!
Klawz
09-16-2004, 01:56 PM
Hejsa
Jeg har præcis samme problem som dig:-(
Vi diskuterede i piratgruppen om vi skulle lægge guiden ud alligevel, og besluttede at høre hvilke erfaringer folk gjorde sig.
Jeg er altså lige så nysgerrig som dig efter, om der findes en person med løsningen på problemet?
Arrow
09-16-2004, 05:40 PM
Nu har jeg ikke prøvet deres netmusiktjeneste, og jeg aner heller ikke hvordan den fungerer. Men jeg ved de bruger Microsofts DRM teknik, hvilket leder mig hen på at mediet afspilles i Windows Media Player.
Jeg er 100 % på at jeg læste i Komputer for Alle, at der findes en plugin til Windows Media Player der kan optage til MP3, unanset hvad det er. Ud og lade google (http://www.google.dk) arbejde for dig :wink:
Admin slet første af mine indlæg (det med stavefejlene). Trykkede stop da jeg havde sagt udfør, og rettede dem lige. Det ville være nice, hvis du lige kunne klare dette ;)
Klawz
09-17-2004, 09:04 AM
Hej Arrow
Dit første indlæg med stavefejlene er slettet:-)
Mht. din gode råd, så er det netop dette plugin som har givet os begge problemer. Vi har plugin'et, men vi kan ikke afspille musikken alligevel:-(
sybil
09-17-2004, 01:35 PM
...
Mht. din gode råd, så er det netop dette plugin som har givet os begge problemer. Vi har plugin'et, men vi kan ikke afspille musikken alligevel:-(
Øh er det bare mig der er lidt dum, man jeg kan faktisk ikke spille DRM WMA filerne i Winamp, jeg har prøvet på en helt blank maskine, med winamp instaleret, uden yderligere plugins. Dette var for at undersøge om jeg kunne spille filerne overhovedet.
Gadvide om fejlen ikke er relateret afspilning mere end til det der plugin?
clone the shit
09-19-2004, 08:35 PM
:D
Prøv at tjekke dette link hvis i vil kopiere musik fra biblioteket's net.
Jeg har ikke prøvet linket, men det ser meget lovende ud.
Ha Ha det har de godt af :evil:
http://www.totse.com/en/technology/computer_technology/bypassingmicro172192.html
sybil
09-20-2004, 01:56 PM
Hej igen
Tja... der er altid noget som er godt.
Programmet som du her linker til virker på den måde at det optager det du afspiller.
Hermed er der ikke tale om en direkte konvertering,
Der er sikkert et størrer tab end hvis man hade lavet en direkte konvertering fra WMA til MP3.
men det virker...
:D <- Min første smilie
Man kan da bare rippe lyden fra lydkortet
brug Total Recorder (skal crackes for mere end 30 sek. record)
og så afspil den drm beskyttede fil og optag :)
gem som wave og converter med dbpoweramp music converter
sybil
09-24-2004, 09:58 AM
I artiklen
http://www.cultur.com/2004/0905.html
skrives der en god artikel om netmusik, bla. følgende:
Man kan dog kopiere filerne ved hjælp af almindeligt tilgængeligt optage-software, som man almindeligvis bruger til f.eks. at overføre lyden fra en LP til digitalt format. Kopieringen sker så gennem optagelse fra PCens lydkort og minder for brugeren om optagelse fra LP til kassettebånd. Der er en beskeden lydforringelse - især i de finere nuancer i musikken. Da der ikke er tale om digital kopiering (fra 1:1) er denne form for kopiering ikke omfattet af ophavsretslovens forbud mod digital kopiering.
Er dette rigtigt? det lyder lidt vildt!!
Total Recorder:
jeg har også prøvet Total Recorder, og hvis man har instaleret Lame encoder DLL filen, så kan den gemme som MP3 direkte. Et rigtig godt program, også fordi den Starter/Stopper automatisk med at optage.
Påstand:
Det eneste program man kan anvedne til at afspille NetMusik filerne med er Windows Media Player. Derfor vil den guide der er lagt på nettet af piratgruppen aldrig kunne virke!!!
Det enkleste er at skrive en ny guide baseret på:
http://www.totse.com/en/technology/computer_technology/bypassingmicro172192.html
Anvendelsen af Total Recorder er stort set den samme...
Save this town
Camilo
09-24-2004, 10:58 AM
Ville være fedt hvis du gad oversætte guiden. Så smækker vi den på.... Og du bliver selvfølgelig krediteret....
Klawz
09-24-2004, 11:05 AM
@ Sybil
Din påstand er heldigvis 8) ikke korrekt. Vi kender til flere tilfælde, hvor bibliotekernes netmusik er afspillet i winamp, og også konverteret til mp3 via winamp.
Problemet er, at det ikke virker for alle, og vi ved endnu ikke hvorfor :x
Men skriv endeligt den pågældende guide - vi skal benytte alle metoder....
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.