Se fuld version : Pirater i P1 - Apropos
Klawz
09-16-2004, 09:10 AM
Kære alle
Hør undertegnede hidse sig op og skælde ud på Torben Steffensen (advokat, APG) i P1-programmet "Apropos". Udsendelsen var onsdag d.15.september, og kan findes på http://www.dr.dk/apropos/
Det direkte link til udsendelsen er http://www.dr.dk/p1/aspinclude/PlayMedia.asp?ClipID=33624
Det er en udsendelsen om "pæn kriminalitet" - hvor vi naturligvis skulle diskutere APGs motoder;-) Vores del af udsendelsen er til sidst - dvs. efter 19 minutter af udsendelsen
j0ppeman
09-16-2004, 09:41 AM
Jeg lytter allerede! :D
j0ppeman
09-16-2004, 10:16 AM
Mange tak for det.
Men jeg ærger mig squ lidt over at du ikke havde længere tid til at komme med eksempler på fx. hvorfor det fremmer kulturen at fildele.
Men dejlig at gøre dig gi ham APGadvokaten et par på trynen når han sidder og lyver :D
komas
10-11-2004, 02:29 AM
Respekt herfra
tagfat
10-18-2004, 03:28 PM
Godt indslag!
Jeg synes desuden at Torben Steffensen kom til at fremstå meget "advokat-agtig", dvs. mere som paragraf-rytter end som en der havde en retfærdig sag at forfølge.
M.h.t. salg af CD'ere så synes jeg at man kan slå mere på at musik-branchen må til at tilpasse sig virkeligheden anno 2004: Hvis de tilbyder rimelige produkter så har de glimrende muligheder for at have en indbringende virksomhed. De kunne f.eks. lave noget a la Starbucks "brænd en CD mens du drikker din kaffe"-tilbud. Man kan ikke forvente at lovgivningen skal indrettes for at en bestemt branche kan opretholde nogle bestemte favorable markedsbetingelser.
Det bør i øvrigt pointeres at der er mange virksomheder som overhovedet ikke ser noget problem i fil-deling, men som nok ville opleve det som hæmmende hvis fil-deling over internettet blev forhindret gennem en form for DRM. Faktisk er dens slags hindringer ofte en stopklods for teknologisk kreativitet og bremser den økonomiske udvikling. Et godt eksempel er dengang AT&T havde monopol på at levere apperater til telefon-nettet. Det hindrede effektivt i mange år enhver creativitet. Da monopolet blev ophævet fik vi billige telefonsvarerer, fax'er og en strøm af nye produkter. Fri fildeling må sikres for at sikre almindelig teknisk kreativitet og musik-brancens sær-interesser må ikke hindre dette.
Tobias
10-20-2004, 04:10 PM
Hej,
Hvis det var din første tur gennem mediemaskineriet, så tillykke :!: Det klarede du rigtig flot :!:
mvh.
Tobias
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.