Se fuld version : Protowall = Langsom maskine og sider der ikke kan vises.
XimmolatusX
09-15-2004, 09:20 PM
Jeg kører selv med Protowall på min WinXP maskine. Dog vil jeg lige tilføje at mange siden med f.eks java ikke kan vises hvis protowall er aktivt. Også ens download / upload hastighed bliver 10 kb/sec langsommer end normalt.
Ved ikke om det kun er mig men jeg har lavet et par test på 2 forskellige maskine og der sker det samme.
jeg ved self at det vil tage på båndbreden at alle pakker der kommer ind og ud tjekkes inden. Men så meget ? Syntes det liiiige i overkanten til man gider bruge det når man ikke har en motherfucker linje.
Christian
09-15-2004, 09:54 PM
Jeg kører selv med Protowall på min WinXP maskine. Dog vil jeg lige tilføje at mange siden med f.eks java ikke kan vises hvis protowall er aktivt. Også ens download / upload hastighed bliver 10 kb/sec langsommer end normalt.
Ved ikke om det kun er mig men jeg har lavet et par test på 2 forskellige maskine og der sker det samme.
jeg ved self at det vil tage på båndbreden at alle pakker der kommer ind og ud tjekkes inden. Men så meget ? Syntes det liiiige i overkanten til man gider bruge det når man ikke har en motherfucker linje.
Overvej at bruge PeerGuardian som er det samme som ProtoWall, blot meget nemmere at håndtere (i min mening). Dog er der en enkelt hage, og det er at programmet i sig selv bruger 20 MB ram.
Programmet ser således ud, og det bedste er, at du IKKE skal sætte nogle indstillinger op, som i ProtoWall. Det hele loades når programmet eksekveres, og voila, alle IP'er defineret i den meget store liste bliver blocket i alle porte på din computer som der prøves fra en blocked IP.
Der synes heller ikke at være en hastighedsforringelse med PG som du nævner med ProtoWall.
http://www.ghosty.dk/billeder/peerguardian.PNG
Programmet kan hentes her: http://methlabs.org/methlabs.htm
NeoDK
09-15-2004, 10:16 PM
Tror også jeg kaster mig over PeerGuardian. Har tidligere brugt Protowall, men ikke det var ikke den store succes. (Af selv samme grunde, som XimmolatusX beskriver).
XimmolatusX
09-16-2004, 08:15 AM
Ok har bare hørt omvendt at Protowall er langt bedre end PG. Det vel et smags spørgsmål :) Men jeg tror jeg vil prøve PG for at se om det vil hjælpe på min båndbrede.
j0ppeman
09-16-2004, 08:30 AM
Jeg har selv installeret PeerGuardian for nylig. Igår fik jeg besked om at jeg ikke måtte gå ind på www.ea.com :D
l0l
NeoDK
09-16-2004, 01:25 PM
Jeg har selv installeret PeerGuardian for nylig. Igår fik jeg besked om at jeg ikke måtte gå ind på www.ea.com :D
l0l
Sådan havde jeg det også med ProtoWall.
Der må være nogen i de der sikkerhedsgrupper, der mener EA er meget farlig :)
j0ppeman
09-16-2004, 03:06 PM
Ja. Det er de jo egentlig også hvis de lige pludselig sidder og kigger på ens comp. Men synes det er ret trist at man ikke kan komme ind på nogen store sider mens man bruger PG eller PW... microsoft.com virker heller ikke ordentligt osv...
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.