PDA

Se fuld version : Pirater angriber Anti-piratgruppen

PackedManiac
09-15-2004, 10:54 AM
Jeg må sige at jeg blev positivt overrasket, da jeg læste denne nyhed!

Bravo, APG (var jeg lige ved at skrive LOL), bravo Piratgruppen.org!! Det er flot at i tør tage dette skridt, og det beviser at i ikke er en flok unge mennesker med trang til "bare at få noget gratis". Godt at i kæmper sådan, og jeg håber det bliver dækket af medierne. Jeg tror ikke på at APG vil ændre deres praksis, snarere vil i blive ignoreret, desværre, men forhåbentlig vil medierne kigge på dette!

Tak!

Klawz
09-15-2004, 11:31 AM
Se forsiden på pol.dk

eller artiklen på: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=336085

Vi håber også at der kommer mere opmærksomhed end dette, men... lad os nu se.

Faidros
09-15-2004, 11:51 AM
Interessant historie, rart at APG bliver modsagt af en seriøs part.
Det der forkommer mig mest grotesk ved denne sag er at kunstneren forhindres i at distribuerer sin egen musik via nettet. Her krakelerer APGs facade som beskytter at de trængte kunstneres økonomi, deres sande ansigt er en lejesvend for store selskabers monopol og som en bekæmper af ny teknologi der kan true dette monopol.

Jeg håber i for medhold i jeres klage, for det er næppe sandsyneligt at AGP vil undskylde deres metoder.

:)

j0ppeman
09-15-2004, 12:52 PM
Er 100% enig med de andre, DEJLIGT endelig at se nogen gøre en 'ordentlig' modstand. Ikke bare alt det der "buhu-tud" fis men en oprigtig klage :)

P.s. Pol.dk skriver at de snart kommer med svar fra APGs side! :)

VinZenZo
09-15-2004, 02:11 PM
P.s. Pol.dk skriver at de snart kommer med svar fra APGs side! :)

Kan jeg ikke vente med at se :)

Det er 100% APG's advokatfirma der har kludret i det denne gang, og hvem ved hvor mange andre gange?

Snoozer
09-15-2004, 03:12 PM
Keld Bach (KB) har klaget over APG for brug på god advokatskik.

http://multigraphic.dk/lounge/weblog/weblog.php?id=C0_33_1

Kort rssumé:
KB omtaler "The Gray Album" i sin weblog og linker til nogle sites, han modtager senere et "trusselsbrev"/forligstilbud fra APG som er meget uklar mht. det ulovlige KB skulle have gjort og som i øvrigt stiller KB i en meget dårlig situation, hvis han skulle havne i en konflikt med APGs medlemsorganisationer. KB får ikke nogen afklaring og får ikke tilsendt kopi af APGs beviser før længe efter tidsfristens udløb og adskille rykkerbreve, samt at han og en repræsentant for APG har medvirket i en radioudsendelse (her beklagede APG og gentog senere beklagelsen telefonisk).

KB klager til advokatnævnet over APGs opførsel og fremgangsmåde, da han mener de hat tilsidesat god advokatskik. APG forsvarer sig ved at give urigtige oplysninger til Advokatrådet. KB gør Advokatrådet opmærksom på de urigtige oplysninger

Nu venter vi på at høre mere om sagen, samt Advokatrådets afgørelse.

PS. Måske det var en idé for Piratgruppen at kontakte KB, hvis der skulle være ligheder i sagerne. Det kunne være en fordel at kunne henvise til at der måske er et mønster i APGs metoder som tilsidesætter god advokatskik.