PDA

Se fuld version : standard download

Panzer
09-12-2004, 08:23 PM
hvor hurtigt downloader man ca på bt

SuperNeo
09-12-2004, 08:27 PM

Det kommer altsammen an på hvor mange der uploader/henter og hvor hurtigt deres upload er..

Men hvis du eksempelvis henter en fil hvor der kun er 20 seeders og ingen leechers og de 20 seeders har en god upload, skulle du gerne hente med din maksimale download (hvis vi går ud fra du har en alm. ADSL forbindelse)

migmigmig
09-18-2004, 09:16 AM

Det kommer altsammen an på hvor mange der uploader/henter og hvor hurtigt deres upload er..

Men hvis du eksempelvis henter en fil hvor der kun er 20 seeders og ingen leechers og de 20 seeders har en god upload, skulle du gerne hente med din maksimale download (hvis vi går ud fra du har en alm. ADSL forbindelse)

Er det ikke nogen påtvunget maximum upload/maximum download forhold, forstået på den måde, at hvis ens max. upload er sat til 16 KBit i BT-klienten, så kan man max downloade f.eks. 5 gang så meget, d.v.s. 64 KBit?

I givet fald er det vel afhængigt af hvilken BT-klient man bruger?

SuperNeo
09-18-2004, 04:57 PM
Hvis der er rigtig mange leechers, er det dem med størst upload der får den største download.
Men hvis man er det eneste leecher og der 800 seeders med god upload, kan man sagtens hente med max hastighed og uploade med 0Kb/s

migmigmig
09-19-2004, 12:46 PM
Hvis der er rigtig mange leechers, er det dem med størst upload der får den største download.
Men hvis man er det eneste leecher og der 800 seeders med god upload, kan man sagtens hente med max hastighed og uploade med 0Kb/s

Bær med mig:

I ed2k-verdenen, som jeg kender bedst, benytter eMule-klienten, sig af et credit score system, hvor man skal optjene credits ved upload, før man kan få noget download (kan være meget fustrerende ved ny installationer).

I eDonkey-klienten bestemmer den øjeblikkelige indstilling af max. upload, hvor meget man kan få i max download. Ved en indstilling på eller over 20 KByte upload er der frit download.

Er der på samme måde forskel fra BT-klient til BT-klient?

PackedManiac
09-19-2004, 06:53 PM

Bær med mig:

I ed2k-verdenen, som jeg kender bedst, benytter eMule-klienten, sig af et credit score system, hvor man skal optjene credits ved upload, før man kan få noget download (kan være meget fustrerende ved ny installationer).

I eDonkey-klienten bestemmer den øjeblikkelige indstilling af max. upload, hvor meget man kan få i max download. Ved en indstilling på eller over 20 KByte upload er der frit download.

Er der på samme måde forskel fra BT-klient til BT-klient?

Nej. En BitTorrent klient er sådan set bare en klient der formidler data fra trackeren og andre brugere til dig. Teoretisk set kan du sagtens indbygge et slags ratio system i klienten, men hvis andre ikke bruger det, hvad nytter det så?!

Der findes trackere, som har et slags ratio system indbygget i sig, og det er sådan set også trackeren man skal pille ved, hvis man vil have et effektivt ratio-system.

Forskellen mellem de mange BitTorrent klienter er sådan set ikke særlige store. Det eneste der rigtig skiller dem ad er de features de kommer med, og hvilken platform de kan eller ikke kan køre på.

migmigmig
09-19-2004, 10:50 PM
Der findes trackere, som har et slags ratio system indbygget i sig...

Hvis man, som bruger, har en rimmelig upload-forbindelse er sådanne trackere så ikke at foretrække?

I givet fald hvordan finder man dem så?

PackedManiac
09-20-2004, 12:04 AM
Jo, det er de.

Jeg har ikke tænkt mig at give links, for de sites fortjener ikke unødvendig opmærksomhed.

Men... hvis du nu kigger grundigt rundt i de andre indlæg finder du nok et par links eller to til disse "ratio-sites" :wink:

appeldorff
09-24-2004, 07:09 AM
ang. Alt det her med upload/download forhold er det kun den officielle klient og nogle andre der bruger det. Selv bruger jeg Azureus okg har hentet med 180 og uploadet med 2.. Rimelig godt udbytte ik ;)