Se fuld version : Vedrørende Kryptering
Hey,
Har et par spørgsmål omkring kryptering og sådan, da jeg (efter at have læst guiden på siden her) havde downloaded PGP freeware versionen og lavet mig en go', stor disk til at have alle mine private småting på :-)
Desværre skal bemeldte disk formatteres før den kan tages i brug, og hver gang jeg prøver nægter comp'en at gøre det (siger specifict: "Formateringen kunne ikke fuldføres")... Lidt smågenerende. Ved godt jeg ikke er specielt specific omkring problemet, men desværre er computere ikke min stærkeste side i verden :) Hvis nogen er stødt ind i det samme og/eller eventuelt har en løsning, ville jeg gerne lige høre fra dem..
2, omkring wiping... Findes der et eksternt (helst freeware) program der kan wipe din ledige plads på harddisken for at slette evt. spor? Og er de i givet fald noget værd etc, eller ska' man bare holde sig til PGP's wiping?
På forhånd tak,
Kiwi
SuperNeo
09-12-2004, 08:20 PM
Nu har jeg ikke prøvet PGP men bruger istedet et program der hedder BestCrypt fra www.jetico.com og med i det program får man også et program der BCWipe som netop et til at "wipe" data fra harddisken så eventuelle spor fjernes.
Programmet er ikke freeware, men kan måske findes i en cracked version.
Mht formatering: Hvis du har en disk på 120GB kan du lave en krypteret "container" på eksempelvis 20GB og når den er oprettet bliver "containeren" monteret som en ekstra harddisk, som så skal formateres første gang du montere den. Derefter kan du så lægge filer på disken og når du så de-mounter den, kan ingen få adgang til de krypteret data.
Det er både nemt og brugervenligt.
Link: www.jetico.com
Christian
09-12-2004, 08:30 PM
Mht formatering: Hvis du har en disk på 120GB kan du lave en krypteret "container" på eksempelvis 20GB og når den er oprettet bliver "containeren" monteret som en ekstra harddisk, som så skal formateres første gang du montere den. Derefter kan du så lægge filer på disken og når du så de-mounter den, kan ingen få adgang til de krypteret data.
Det er præcist det samme som PGP Disk, bortset fra, at PGP Disk's kryptering er stærkere end BestCrypt (jeg har testet begge og kende til deres specs). Desuden er PGP Disk vel over 6 år gammelt nu, dvs. at BestCrypt er en slags kopi af denne, ripoff i mine øjne!
Christian
09-12-2004, 08:32 PM
Hey,
Har et par spørgsmål omkring kryptering og sådan, da jeg (efter at have læst guiden på siden her) havde downloaded PGP freeware versionen og lavet mig en go', stor disk til at have alle mine private småting på :-)
Desværre skal bemeldte disk formatteres før den kan tages i brug, og hver gang jeg prøver nægter comp'en at gøre det (siger specifict: "Formateringen kunne ikke fuldføres")... Lidt smågenerende.
Kiwi
Det problem kan forkomme, så derfor slet den disk du har oprettet, og lav en ny. Det plejer som regel at løse problemet, efter min hukommelse. Forresten, hvilken type filsystem bruger du? Fat32 eller NFTS ?
Har prøvet et par gange nu, det virker ikke som om det hjælper det store, men jeg fortsætter ufortrødent :) Virker lidt underligt at den nægter pure at formatere, men der må vel være noget jeg overser...
Skulle mene det var FAT.
Tak til jer :)
/Kiwi
(/Edit skrev NFTS i stedet for FAT, tanketorsk)
Gondor_2k
10-08-2004, 05:22 PM
Nu har jeg ikke prøvet PGP men bruger istedet et program der hedder BestCrypt fra www.jetico.com og med i det program får man også et program der BCWipe som netop et til at "wipe" data fra harddisken så eventuelle spor fjernes.
Programmet er ikke freeware, men kan måske findes i en cracked version.
Link: www.jetico.com
hvadså vis jeg har en disk på 120gb med 100gb data jeg vil krypter
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.