Se fuld version : Bare en skrøne??
braarup
09-10-2004, 03:01 PM
Først stor tak til bagmændene bag denne side og deres super guide. :wink:
Og så kommer spørgsmålet: Kan man , hvis fogden dukker op (selv om det ik er smart) nægte dem adgang når de har en kendelse?.....og hvad sker der hvis man gør? (udover panserne måske kommer trippende 45 min efter) :lol:
Og når fogden så kommer med en kendelse hvad er det så: en ransanings-kendelse? eller en kendelse til beslaglægning af it-udstyr?
går ud fra de jo har betydligt mindre *juristik* hvis det kun drejer sig om beslaglæggelse, da de jo så ik må kigge i skabe og sådan
så vidt jeg ved kan du nægte at godkende fogden som værene en fogden (dermed påstå at det bare er en APG gut i pænt tøj) så skal de have en betjent ud for at forklare dig at det er den rigtige fogded og du er på røven... hvis jeg har ret så må de jo ik gå ind på din ejendom indtil politiet er der... og så burde du have mindst 5 min til at smadre harddiske... eller hvis man er kold så pakker man en sportstaske med alt hvad man har, smider det i bilen og sørger for ikke at blive stoppet pga man har kørt for stærkt ;=)
aner dog ikke om det er sandt... men den dag de står uden for min dør forsvare jeg mig med arme og ben om nødvendigt for at holde dem ude indtil der står en uniformeret bejtent.
ZuCkZ
09-10-2004, 06:07 PM
så vidt jeg ved kan du nægte at godkende fogden som værene en fogden (dermed påstå at det bare er en APG gut i pænt tøj) så skal de have en betjent ud for at forklare dig at det er den rigtige fogded og du er på røven... hvis jeg har ret så må de jo ik gå ind på din ejendom indtil politiet er der... og så burde du have mindst 5 min til at smadre harddiske... eller hvis man er kold så pakker man en sportstaske med alt hvad man har, smider det i bilen og sørger for ikke at blive stoppet pga man har kørt for stærkt ;=)
aner dog ikke om det er sandt... men den dag de står uden for min dør forsvare jeg mig med arme og ben om nødvendigt for at holde dem ude indtil der står en uniformeret bejtent.
jeg gør mig bare lille og siger at min far han ikke er hjemme :D hvis det ikke virker, siger jeg, at jeg min far han er en stjerneadvokat, som lever af at nakke APG'er, der ikke går efter bogen....
Khain
09-10-2004, 09:48 PM
smæk døren.
to muligheder:
vent på politiet, lad være med at lukke op. de henter en låsesmed, du er på røven.
men i mellemtiden er der gået en time, og din harddsik er belvet smadret med vand og nen hammer.
mulighednto, du smækker døren, låser og siger du vil ringe til din advokat. du afmontere harddisken, gemmer den i underbukserne, (de må ikke kropsvisitere dig, og ej heller politiet med mindre politiet har mistanke), sig du ikke kan klare det og giv dem fuld adgang. du vil gå en tur.
aflever harrdisken hos en bekendt, eller i postkassen hod gamle enkefrue jensen på den anden side af gaden.
personligt har jeg næsten alt på to harddiske , og et par løbesko i entreen, samt en del bekendte i lokal området, der er tæt bevokset med træer, og fyldt med små stier...
PackedManiac
09-10-2004, 10:04 PM
Køb en pistol :mrgreen:
ZuCkZ
09-10-2004, 10:12 PM
Køb en pistol :mrgreen:
det er ikke USA det her...
Nej, men det kan det hurtigt blive ;)
braarup
09-11-2004, 12:20 AM
Ok og så ville det være fedt med et seriøst svar fra en der ved noget om det!!
Det var sku et seriøst spørgsmål! :evil:
ZuCkZ
09-11-2004, 09:39 AM
har du prøvet at læse advokaten på forsiden??? jeg synes det forklarer det meste...
Khain
09-11-2004, 03:50 PM
jeg synes nu og så mit svar var rimeligt seriøst, det var i hvert fald ment sådan....
Christian
09-11-2004, 03:56 PM
Jeg vil MEGET gerne høre juristernes bud på, hvad man kan gøre i tilfælde af en fogedbesøg. Har man ret til at nægte dem adgang selvom de angiveligt har en dommerkendelse med? Og hvad er konsekvenserne hvis man nægter dem adgang hvis det er ens ret, skader det ens sag set fra lovens side?
Svar ønskes !
Khain
09-11-2004, 08:53 PM
som tidligere nævnt så kan man godt nægte fogden adgang, de ringer efter politiet, der så tiltvinger sig adgang med hjælp fra en låsesmed.
jeg tvivler på at det skader din sag set fra en dommers synspunkt, i hvert fald direkte....
du kan jo altid påstå du troede det var et trick tyveri...
braarup
09-12-2004, 01:41 AM
har du prøvet at læse advokaten på forsiden??? jeg synes det forklarer det meste...
Har du fætter guf!!`?? for den svarer nemlig lige præcis ik på spørgsmålet ang. at nægte dem adgang!
braarup
09-12-2004, 01:43 AM
som tidligere nævnt så kan man godt nægte fogden adgang, de ringer efter politiet, der så tiltvinger sig adgang med hjælp fra en låsesmed.
jeg tvivler på at det skader din sag set fra en dommers synspunkt, i hvert fald direkte....
du kan jo altid påstå du troede det var et trick tyveri...
Hehe ja det er det jo næsten oz ik? de går med din mest værdi-fulde ting...og bagefter står du med en følese af at være blevet røvrendt
Anonymous
09-13-2004, 09:40 AM
Har du fætter guf!!`?? for den svarer nemlig lige præcis ik på spørgsmålet ang. at nægte dem adgang!
Det er svært at skrive noget mere præcist om "mulighederne" for at nægte fogeden adgang.
1. Hvis du ved at det er fogeden må du naturligvis ikke nægte ham adgang
2. Hvis han regner med muligheden af en afvisning tager han formodentlig betjentene med in the first place
3. Og i forlængelse af debatten her i tråden må jeg også bemærke at det kan være strafbart at ødelægge bevismateriale. I skal altså ikke regne med at en jurist udover påpegelsen heraf vejleder Jer på disse punkter, men må stole på Jeres egen dømmekraft.
Så det vi kan anbefale her fra siden er at man insisterer på at få sin advokat til stede. Det er en klar ret, der står i retsplejelovens § 653 a, stk. 5
Vi arbejder på at få lavet en liste over advokater i de forskellige egne af landet, der er gundlæggende enige med os i behovet for at stoppe APGs hetz og villige til at stille op i givet fald. Og det er sikkert en god ide at have kontakttelefonnummeret til den pågældende ved hånden, så fogeden ikke tilkalder en tilfældig.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.