PDA

Se fuld version : DVD-R film duer ikke.. Hvorfor???

skunk
09-09-2004, 07:42 PM
Jeg har hentet 2 film " Van Helsing " og " Fahrenheit.911.DVDR-AURA " som jeg har brændt ned med nero uden problemmer der.. Problemmet kommer først når jeg skal afspille den så skriver min DVD melder den Error..

Hvad skal jeg brænde dem med før de virker ??

skunk
09-09-2004, 07:51 PM
Glemte at sige jeg har filmene fra Thepiratebay.

SuperNeo
09-09-2004, 10:46 PM
Det kan være din DVD afspiller den er gal med..

Det kan skyldes noget med at de film du har hentet er uden region kode og nogle DVD afspillere kan ikke spille film uden region kode.. Tror det er sådan det hænger sammen, men ret mig hvis jeg tager fejl :?

Men det du kan gøre er at bruge DaemonTools til at montere .img filen i det virtuelle drev som DaemonTools laver og så prøve at afspille den med Windows Mediaplayer, PowerDVD eller lign. og hvis det ikke virker er det måske .img filen den er gal med.
Link: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/portal.php

sikos
09-10-2004, 12:57 PM
Husker du at brænde på den rigtige måde i Nero? Altså DVD-Video og ikke fx. DVD-iso?

skunk
09-11-2004, 09:21 PM
jeg har prøvet at med media player og deamon tools, og prøvet at brænde som DVD-Video i Nero... men intet virker

Hvad er der Galt ???

migmigmig
09-11-2004, 10:46 PM
jeg har prøvet at med media player og deamon tools, og prøvet at brænde som DVD-Video i Nero... men intet virker

Hvad er der Galt ???

Kan du afspille dem v.h.a. VLC media player, http://www.videolan.org/vlc/ ?

Den indeholder codecs m.v. Den kan endda afspille .bin filer.

skunk
09-12-2004, 10:55 AM
Videolan hvil godt afspille den.. den viser nogen "Warnings ang. copyright osv" og derefter bliver billede sort med noget baggrunds musik...

Men jeg ville gerne vide hvordan man lagde filmen ned på en skive og ser den på den stationere dvd afspiller??

migmigmig
09-12-2004, 09:54 PM
Videolan hvil godt afspille den.. den viser nogen "Warnings ang. copyright osv" og derefter bliver billede sort med noget baggrunds musik...

Men jeg ville gerne vide hvordan man lagde filmen ned på en skive og ser den på den stationere dvd afspiller??

Sort med baggrundsmusik...måske lidt kedeligt efter 1½ time :)

Jeg er ikke ekspert på dette her, men måske er det en god ide at læse lidt guides, f.eks. http://www.videohelp.com (engelsk) eller http://www.dvdrip.dk

SuperNeo
09-12-2004, 11:30 PM
Må jeg lige spørge: Hvilke filer havde du, da du havde hentet "Fahrenheit.911.DVDR-AURA" ?

En masse .rar filer ?
Hvis, hvad pakkede du dem ud med ?
Hvad kom der ud af det ?
En .img fil ?
Hvad gjorde du med .img filen ?

Hvis du sad tilbage med en .img fil, kunne du brænde den ned på en DVD med DVD Decrypter www.dvddecrypter.com

Hvis ikke du vil bruge DVD Decrypter, kan man ændre .img filen til en .iso fil bare ved at omdøbe den og så brænde den med Nero 6.
Efter omdøbning, starter du Nero Express og vælger "Disk Image or Saved Project"
derefter vælger du "Image Files (*.nrg;*.iso;*.cue)" på listen under Filtype og så finder du .iso filen som du skal brænde og brænder skiven.

zub
09-13-2004, 06:02 PM

Hvad er der Galt ???

1. hvis du bruger guiden så dræb den...
2. luk det der vindue der spørger hva slags fil du vil brænde (dvd-iso, dvd-video, dvd-picture osv)
3. oppe i menuerne (filer, rediger og hvad de nu elllers hedder) finder du "recorder" (eng version) og der "burn image" så bladre du til mappen hvor .img filen ligger, vælger "all files" (nero godtager nemlig ik som standart .img filer men hvis man bare tvinger den kan den sagtens)

så kommer den gode gamle brænder menu frem, her vælger du din speed, og at færdigøre dvd'en (no multi-session) og så brænder du... og så kaser du den ellers over på dvd'en.

efter hvad jeg forstår af hvad du skriver har du prøvet at brænde .img filen og ikke dens indhold (og din dvd afspiller kan med garanti ik finde ud af det når den får en .img fil)

held og lykke. (btw, hvis du ik får den til at virke så blir 9/11 snart sendt på US tv ;) (2 dage før stemmedag mener jeg det er.. altså starten af nov.))

skunk
09-17-2004, 08:29 PM
Tag for det dejlige tip.. fik filmen til at virke med DVDDECRYPTER :D