PDA

Se fuld version : Hvorledes kan en lov instans som APG få lov til dette?

FlyingJay
09-09-2004, 12:48 PM
CITAT fra www.antipiratgruppen.dk:
Baggrund og strategi

Ulovlig kopiering af musik og film vurderes til at betyde et tab på mellem 500 mio. kr. og 1 mia. kr. hvert år alene for den danske underholdningsindustri. Det har store økonomiske, menneskelige og udviklingsmæssige konsekvenser for både danske producenter, distributører, kunstnere og detailhandel.
CITAT SLUT.

Ovenstående er en løgn! Hvorledes kan de få lov til at have sådan noget sludder stående på deres hjemmeside?

Athas
09-09-2004, 01:02 PM
Hvorledes kan de få lov til at have sådan noget sludder stående på deres hjemmeside?

Vi har noget der kaldes 'ytringsfrihed,' jeg ved ikke om du har hørt om det. :)

ZuCkZ
09-09-2004, 03:01 PM
Hvorledes kan de få lov til at have sådan noget sludder stående på deres hjemmeside?

ja, det vil sige, at man må lyve og overdrive....

Athas
09-09-2004, 03:25 PM

ja, det vil sige, at man må lyve og overdrive....

Det er naturligvis en ulempe, men har folk ikke ret til at skabe sig som idioter og råbe op om ting de ikke ved noget om? Hvis ikke, så ville Internettet hurtigt dø ud. ;) Det man kan gøre er at modargumentere APG, hvis deres argumenter er så dårlige burde det ikke være synderligt svært.

FlyingJay
09-10-2004, 01:32 PM
egentlig bare er de mennesker som vi som børn kaldte sladrehanke... ofte sladrer de om noget de ikke ved bedre om og sladderen ryger hen i en løgn for at argumentere for den?

Altså, APG har nogle bemyndigelser? Eller tager jeg fejl? Har de ikke anden bemyndigelige end enhver anden hjemmeside som en advokat har lavet?

Det jeg citere fra apg.dk er jo en direkte løgn som sandsynligvis ikke kan bevises nogensinde.

Så vidt jeg har forstået har apg.dk bemyndigelse til at konfiskere enhver computer stående på dansk jord på baggrund af løgn og bedrag?!

Snoozer
09-10-2004, 06:33 PM
Så vidt jeg har forstået har apg.dk bemyndigelse til at konfiskere enhver computer stående på dansk jord på baggrund af løgn og bedrag?!
APG har ikke bemyndigelse til at konfiskere noget, det har kun domstole og politiet (politiet har endog kun ret til det i forbindelse med våben og narko).

Der er forskel på konfiskation og beslaglæggelse, i tilfældet med bevissikring er der tale om at fogeddommeren foretager en beslaglæggelse og APGs rolle er kun at bistå fogden. De må intet foretage sig på egen hånd i et privat hjem!

Meningen med at APG får adgang til private hjem og virksomheder sammen med fogden er, at fogden herved får mulighed for at spørge dem om noget af det der evt. findes tilhører de rettighedshavere som APG repræsenterer.

Noget andet er at APGs repræsentanter flere gange har tiltaget sig nogle beføjelser, som f.eks. selv at begynde at rode rundt i skabe og tilbageholde en mindreårig. Faktisk er det meget kritisabelt at fogden ikke straks har stoppet dem og bedt dem forlade ejendommen, da handlingerne har været ulovlige (der skal normalt først være fundet noget ulovligt på computeren før bevissikringsundersøgelsen kan udvides til andre dele af ejendommen, undtagelsen er at der f.eks. ligger ulovligt materiale frit fremme).

Det må i øvrigt betegnes som kritisabelt at hverken APG eller fogdedommeren er blevet dømt for ulovlig tilbageholdse af mindreårig i Rasmus sagen. Jeg er dog ikke sikker på om landsretsdommen ikke er anket til højesteret.

FlyingJay
09-13-2004, 11:28 AM
Har vist fået svar nok.

APG... er Alles Propa Ganda