Se fuld version : Hurtig download
Panzer
09-08-2004, 07:48 PM
hey.....
jeg sidder og downloader film fra bittorent men det tager 111 timer er der ikke noget der er hurtigere jeg har prøvet k-lite og emule men opgav hurtigt. er der nogle der ved hvordan jeg får farten lidt op eller måske en bedre side.
squash
09-08-2004, 08:49 PM
hey.....
jeg sidder og downloader film fra bittorent men det tager 111 timer er der ikke noget der er hurtigere jeg har prøvet k-lite og emule men opgav hurtigt. er der nogle der ved hvordan jeg får farten lidt op eller måske en bedre side.
Jeg tror faktisk, at problemet er din egen internet-opsætning. Jeg havde selv et lignende problem, og det skyldes at min router bruger Network Address Translation (NAT), og så klokker den i Bittorrents trafik. Problemet kan løses ved fortælle routeren, at den skal sende al trafik til bittorrent-portene (normalt 6881-6889) direkte til din lokale IP. Hvordan det gøre afhænger af dit bl.a. hardware, men jeg vil råde dig til at læse mere på følgende sider:
http://btfaq.com/serve/cache/38.html
http://btfaq.com/serve/cache/25.html
Jeg håber, det hjalp lidt...
PackedManiac
09-09-2004, 11:22 AM
Hvis overstående er dit problem anbefaler jeg også www.portforward.com , hvor du kan lærer alt om at forwarde port(s) på din router.
SuperNeo
09-09-2004, 11:50 PM
Endnu bedre ville være at sætte din torrent klient op til at bruge andre porte end 6881 - 6889 (standard portene).
Sæt dem evt et sted imellem 49152-65535 !
Edit: Du skal selvfølgelig stadig portforwarde din router..
Bent_Smoerhaar
09-10-2004, 04:52 PM
Hej med jer!
Jeg har et problem. Jeg bruger BitTornado og det køre såååå langsomt. Det hurtigste jeg har opnået er 7 kb/s og det sutter røv, for jeg har en 2 Mbit forbindelse. Cybercity er min udbyder og har selv en router bag cybercitys modem. Jeg har prøvet lidt med at åbne porte, men det virker ikke.
Håber nogen ved hvordan man fixer det her.
På forhånd tak. mvh Bent Smoerhaar
PackedManiac
09-10-2004, 10:12 PM
Hej med jer!
Jeg har et problem. Jeg bruger BitTornado og det køre såååå langsomt. Det hurtigste jeg har opnået er 7 kb/s og det sutter røv, for jeg har en 2 Mbit forbindelse. Cybercity er min udbyder og har selv en router bag cybercitys modem. Jeg har prøvet lidt med at åbne porte, men det virker ikke.
Håber nogen ved hvordan man fixer det her.
På forhånd tak. mvh Bent Smoerhaar
Har du prøvet portforward.com ?
Uanset, prøv at kigge i manualen (som du har fået, ellers har du sgu krav på en), og se om du kan finde noget om det. Routere er forskellige fra hinanden i opsætning, så det kan være svært sådan lige at få et overblik.
Får du i BitTornado et rødt eller gult lys?
Bent_Smoerhaar
09-10-2004, 11:52 PM
Jeg har prøvet portforwarding på portene 49152-65535, men det hjælper ikke( og ja, jeg har også lavet portene om inde i BitTornado). Det er forresten en Linksys Befsr41 jeg bruger. Jeg har i mellemtiden prøvet den alm. BitTorrent og det går faktisk lidt hurtigere. Jeg kommer helt op på (hold nu fast) 14 kib/sek.
Jeg prøver lige at åbne portene 6881-6889 og hvis det ikke virker, så prøver jeg lige de andre porte igen. Men så er det vist noget med at jeg skal ændre portene for BitTorrent også( det må jeg lige tjekke hvordan man gør). Tak for hjælpen so far
SuperNeo
09-11-2004, 10:17 AM
Jeg har prøvet portforwarding på portene 49152-65535, men det hjælper ikke( og ja, jeg har også lavet portene om inde i BitTornado). Det er forresten en Linksys Befsr41 jeg bruger. Jeg har i mellemtiden prøvet den alm. BitTorrent og det går faktisk lidt hurtigere. Jeg kommer helt op på (hold nu fast) 14 kib/sek.
Jeg prøver lige at åbne portene 6881-6889 og hvis det ikke virker, så prøver jeg lige de andre porte igen. Men så er det vist noget med at jeg skal ændre portene for BitTorrent også( det må jeg lige tjekke hvordan man gør). Tak for hjælpen so far
Det kræver jo også at der er en del seeders/leechers der har en god upload. Derfor anbefaler jeg en privat tracker som www.TorrentBits.org
PackedManiac
09-11-2004, 11:34 AM
For det første er der ikke behov for at forwarde så mange ports. Afhængig af hvilken klient du bruger, har du max kun brug for 10 porte. Azereus bruger 1 port, BitTornado eksempelvis bruger flere (dog max 10 ports er for det bedste).
Du siger at det ikke hjælper dig noget at forwarde ports.. så jeg spørger igen.. får du et rødt, gult, eller grønt lys i BitTornado? Sidstnævnte er vigtig, for det fortæller os om du har forwardet din ports korrekt.
SuperNeo
09-12-2004, 08:32 PM
Og så skal det da også lige siges at du ikke skal regne med at hastigheden starter med 200kB/s.
Den kan godt være lidt langsom til at starte med og så stige lidt efter et stykke tid.
Panzer
09-12-2004, 09:32 PM
hvor lang tid
PackedManiac
09-12-2004, 10:41 PM
hvor lang tid
Det afhænger af så mange ting... antal seeds vs. leechers, antal af peers, som er connectable, upload og downloadstream, klienten osv.
SuperNeo
09-12-2004, 11:12 PM
For at teste hastigheden kan man evt prøve at hente den officielle "Patch-3270" til Unreal Tournament 2004 som kan hentes hos 3D Gamers via BitTorrent. (ca. 12MB)
Link: http://www.3dgamers.com/dl/games/unrealtourn2k4/ut2004-winpatch3270.exe.html
Klik på det øverste download link, der hvor der står "World (BitTorrent client - More Info)"
Prøvede selv for at se om der var hul igennem, og hastigheden steg til 60-70 KB/s inden for 20sek.
Panzer
09-14-2004, 11:36 PM
ok den holder sig stabilt på 60-70kib/s hvorfor gør den det ikke når jeg henter film.
SuperNeo
09-15-2004, 12:22 AM
Ved ikke hvor du henter film fra, men det kan være -som tidligere skrevet-
at der ikke er så mange seeders/leechers og at dem der er, ikke har en god upload !
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.