PDA

Se fuld version : Hvilket OS bruger du ?

SuperNeo
09-08-2004, 02:15 AM
Hvilket OS bruger du, Windows, Linux eller andet ?

flaGG
09-08-2004, 02:32 AM
tror 90% herinde svarer winblows ;)

SuperNeo
09-08-2004, 02:37 AM
tror 90% herinde svarer winblows ;)

Ja, måske.. Men læste at MS følte sig truet af Linux fordi de har haft en del fremgang det sidste års tid.

Ville ønske jeg havde mod på at sætte mig ind i at bruge Linux :?

-pirat4ever-
09-08-2004, 07:23 AM
ja, men alle nyere computer har XP med, så MS har monopol.

Når "valget" kommer, og skolerne åbner for mulighederne også...

SÅ dør windows.

CODAY
09-08-2004, 09:14 AM
der burde være en svar mulig hed om at man duelbooter

Athas
09-08-2004, 09:46 AM
Jeg bruger Gentoo GNU/Linux lige for tiden, tidligere har jeg brugt FreeBSD og andre Unix-varianter (eg Solaris).

Thomas
09-08-2004, 12:48 PM
Yeah. Selvom alle siger at Windows ikke holder en skid, bruger 80% af Danmarks befolkning alligevel Windows.. heh.. Underligt, men sandt :P Alle foretrækker Linux, men bruger Windows.. blah..

Hov, jeg bruger også Symbian OS.. på min tlf :D

VinZenZo
09-08-2004, 02:02 PM
Windows, har brugt det altid og har ingen intentioner om at gå over ti Linux og hvad der nu ellers er at vælge imellem. Jeg har det godt med windows :)

DaPlaya
09-08-2004, 04:23 PM
jeg kunne også godt tænke mig at lære mere om Linux måske er der nogen herinde der kunne skrive en guide til at komme godt i gang med linux .. ex. installation og opkobling til internettet...

Athas
09-08-2004, 04:32 PM
installation og opkobling til internettet...

I moderne GNU/Linux-distributioner det kun ydest sjældent et problem (f.eks. hvis du sidder med et dybt obskurt wireless-kort). Det er snarere problemer såsom at få de rigtige codecs ind, sat Windows-emulatorer op, aktiveret accelereret 3D-support og den slags der giver problemer.

www.linuxin.dk har et meget hjælpsomt forum.

killabee
09-08-2004, 05:21 PM
Bruger OpenBSD eller FreeBSD, afhængig af hvad jeg laver, som er to gode OpenSource OS'er. Det er ikke Linux, men minder måske om det på overfladen, for lægfolk.

Jeg kan overhovedet ikke klare at bruge windows, uanset hvor useriøst formålet måtte være (jeg bliver syg i låget af det), og langt de fleste Linux dists synes jeg har ret alvorlige, ofte konceptuelle, problemer.

BSD til folket!

http://openbsd.org
http://freebsd.org

The Galloping Goose
09-08-2004, 06:37 PM
Bruger XP. Overvejer at gå over til Linux.

zub
09-09-2004, 09:46 PM
Gentoo all the way :) (linux)

men har en VMware virtual win XP maskine... det sker jo af og til at firefox må give fortabt (så som aktiespillet.tv2.dk )

Athas
09-09-2004, 09:54 PM
men har en VMware virtual win XP maskine... det sker jo af og til at firefox må give fortabt (så som aktiespillet.tv2.dk )

Har du prøvet KDE's Konqueror? Nu og da har den bedre support for IE-optimerede sider, hvilket nok skyldes anti-MS politiken i Mozilla og Netscape.

night-blade
09-14-2004, 02:49 PM
primært kører jeg windows, men jeg får snart samlet en server og der skal der være linux på.

Af personelige erfaringer vil jeg lige sige at hvis vi taler desktop computere (computer til almindelig brug/kontor brug) så er linux noget lort, men hvis vi snakker servere så er linux helt klart bedst.

Hvad jeg siger er at hvis man skal have en server vil jeg vælge linux og skal man have en klient maskine vil jeg vælge windows.

hvis der er nogen der vil sætte sig ind i linux vil jeg foreslå fedora core 2 eller Red Hat 9.0.
Hjælpen kan findes gennem google.dk

RC
09-14-2004, 03:11 PM
Jeg mangler en mulighed for at svare "begge", da vores netværk styres af en Linux server, til samtlige filedeler servere som kører W2K Pro. med serverprg. SlavaNap: http://www.slavanap.org med gennemsnitlig 8.000 brugere, delende mere end 5 mill. files 24/7, Det har kørt tilfredsstillende.
Vi kan altid bruge flere servere, så bare kom.... send mig en PM.

Blaze-dk
09-14-2004, 06:38 PM
Geek by Nature Linux by Choice kører Fedora
Linux

jon1ya
09-16-2004, 11:07 AM
Fedora på skolen, XP på jobbet og XP + win2k derhjemme.

NiZ
09-28-2004, 11:23 AM
Kører XP derhjemme, fordi jeg spiller spil. Hvis Linux kunne sådan noget stads uden at man bruger +/- 6 timer på at sætte sig ind i Wine, så ville jeg bruge det... Og hvis codecs ellers var noget Linux havde hat og briller styr på. F.eks. har jeg Fedora på min laptop derhjemme pt... men der er ikke noget mp3 codec på... Hvad ligner det!?

Athas
09-28-2004, 01:03 PM
F.eks. har jeg Fedora på min laptop derhjemme pt... men der er ikke noget mp3 codec på... Hvad ligner det!?

1) MP3 er ikke et frit format, Fedora er en fri distribution, her er et problem.

2) Fedora er ikke repræsentativt for GNU/Linux. Der er andre distributioner. :)

z33k
09-28-2004, 04:19 PM
Windows XP, og jeg har ikke planer om at skifte

Illuminus
10-08-2004, 07:44 PM
Hmm ærgerligt man ikke kan vælge flere samtidige på listen. Har 3 stationære og 2 bærbare som kører hhv. Sus Linux 9.0 2*Windows 2000 Macos 8.x den sidste stationære skal formodentlig køre windows 2000.

Sophus
10-09-2004, 09:32 AM
Kører Debian GNU/Linux på min laptop som også er den maskine jeg bruger mest.
Det kan hentes på http://debian.org og der er en god danskguide på http://debianguiden.dk

Min server kører Debian GNU/Linux og min stationære kører Windows 2000.

- Sophus

zub
10-10-2004, 02:27 AM

Har du prøvet KDE's Konqueror? Nu og da har den bedre support for IE-optimerede sider, hvilket nok skyldes anti-MS politiken i Mozilla og Netscape.

1. ja.

2. hva mener du med anti ms politik? mozilla/netscape overholder bare reglerne for hvordan man skriver hjemmesider! MS har så sagt "hell no vi vil lave vores eget" og med hjælp fra at alle bruge windows så har de så fået sig en del af markedet... hvilket vil sige at der er mange sider som kun kan køres på et MS system... efter som MS self. ik fortæller hvordan tingene køre...

ZuCkZ
10-10-2004, 10:46 AM
Jeg bruger Windows og vil sikkert altid bruge det. Dog på arbejds-PC'er o.lign. kan jeg godt finde på at bruge linux.

Athas
10-10-2004, 01:07 PM
2. hva mener du med anti ms politik? mozilla/netscape overholder bare reglerne for hvordan man skriver hjemmesider! MS har så sagt "hell no vi vil lave vores eget" og med hjælp fra at alle bruge windows så har de så fået sig en del af markedet... hvilket vil sige at der er mange sider som kun kan køres på et MS system... efter som MS self. ik fortæller hvordan tingene køre...

Mozilla har arvet Netscapes "not invented here"-syndrom, så selvom det ikke ville påvirke Gecko at lade mindre pæn HTML køre igennem, så nægter den at gøre det. KHTML, derimod, er designet ud fra en lidt mere pragmatisk synsvinkel om ganske enkelt at virke, så derfor understøtter den nogle funky tricks og har en ret høj tolerance ang. Javascript.