PDA

Se fuld version : God firewall...

MiZaRiZ
09-07-2004, 01:45 PM
Jeg bruger i øjeblikket zonealarm men jeg har snart ikke flere dage tilbage og jeg synes også af den tager for meget ram.
Jeg har en bærbar og jeg har 512 mb men kan ikke spille doom 3 med firewall og antivirus slået til.
Bruger norton som antivirus.

Men har i nogle gode apps som jeg kan bruge...

DiosWarez
09-07-2004, 03:05 PM
Jeg ville personligt forsæt med ZoneAlarm som firewall (og cracke det) mens hvis du føler træng for at skifte det. Jamn så brug Symatech istedet. Til Antivirus vil jeg KRAFTIGT frabefale Norton, men istedet tilråde F-Secure

flaGG
09-07-2004, 07:42 PM
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?p=1492

SuperNeo
09-08-2004, 02:04 AM
Vil anbefale Sygate Personal Firewall som er gratis og kan også fås i Pro version som dog ikke er gratis.

Vil også anbefale NOD32 Antivirus som er noget af det bedste og hurtigste antivirus jeg har prøvet.
Læste ovenikøbet en test hvor det vandt over McAfee og Norton og flere andre..
Har desværre ikke et link, men det kan hentes i en 30-dages prøve version så man kan teste det.

Link: www.sygate.com
Link: www.nod32.com

anarki
09-08-2004, 02:14 AM
Sidder de fleste ikke snart bag router? Hvad skal i med firewalls? Dobbelt beskyttelse? :P

Norton Antivirus stinker, og har alle dage stunket! Heh..
Har bedre erfaringer med Panda Antivirus. Et online scan i ny og næ er vel tilstrækkeligt? Fatter ikke dem der har virus konstant, skyldes måske Kazaa/DC++ n00bs :P ?

SuperNeo
09-08-2004, 02:19 AM
Et online scan i ny og næ er vel tilstrækkeligt? Fatter ikke dem der har virus konstant, skyldes måske Kazaa/DC++ n00bs :P ?

Det skyldes måske at online scan ikke lige holder øje med din email eller filer du lige har hentet fra nettet ?
Men jeg tager hatten for dem der ikke bruger antivirus :lol:

anarki
09-08-2004, 02:21 AM
Man er da også ok lame at åbner filer fra fx. "Microsoft" med emnet "Critical Update" :P

Seriøst, det siger sq sig selv om filer er virusinficerede.
Bruger kun onlinescan hvis min computer opføre sig MEGET mærkeligt og andet er udelukket.

SuperNeo
09-08-2004, 02:26 AM
Jeg kan da godt sende dig to ens filer og du ville ikke fatte hvilke en der indeholdt virus.. :wink:

Du er måske ikke "fildeler" for så er det ret svært at undvære antivirus !

flaGG
09-08-2004, 02:27 AM
Sidder de fleste ikke snart bag router? Hvad skal i med firewalls? Dobbelt beskyttelse? :P

Har bedre erfaringer med Panda Antivirus. Et online scan i ny og næ er vel tilstrækkeligt? Fatter ikke dem der har virus konstant, skyldes måske Kazaa/DC++ n00bs :P ?

online scan er oki i nogle tilfælde men langt fra tilstrækkeligt... du er sikkert inficeret med mere lort end du lige regner med.. du skulle prøve et ordentligt virus scan en gang imellem.. det fjerner også noget af al den skumle spyware visse firmaer smider i nakken på dig...
nå ja jeg havde helt glemt det... panda stinker brug norman eller f-secure ;)

routere kan kun mappe porte.. de fortæller dig ikke hvem der har brugt din computer som spybot i en måneds tid eller hvem ham narrøven der bliver ved med at DoS'e din port 80 egentlig er ;)

men jeg er dog enig i at n00bs har en tendens til at blive inficeret oftere end resten af forsamlingen..

men hvis du insisterer på at leve livet farligt be my guest :)

anarki
09-08-2004, 02:37 AM
Jeg kan da godt sende dig to ens filer og du ville ikke fatte hvilke en der indeholdt virus..

Åbner ikke filer fra fremmede, så enkelt er det.

Du er måske ikke "fildeler" for så er det ret svært at undvære antivirus

Jo, laver ikke andet end at sidde og suge på DC++ og Kazaa LOL.. tro på det! Hørt om sites? :P

du er sikkert inficeret med mere lort end du lige regner med..
Nope.. Har aldrig virus. Spyware er dog en anden sag, som "SpyBot" og "Hijack this" klare fint. :wink:

hvem ham narrøven der bliver ved med at DoS'e din port 80 egentlig er
Han kan bare komme an :P

men jeg er dog enig i at n00bs har en tendens til at blive inficeret oftere end resten af forsamlingen..
Præcis!

men hvis du insisterer på at leve livet farligt be my guest
Well, kan ikke se grunden til at fare op omkring virus? For det første er det yderst sjældent jeg får virus, for det andet, hvad er det farlige så? Ser ingen grund til at whine..

Anonymous
09-10-2004, 08:30 PM
Jeg kan da godt sende dig to ens filer og du ville ikke fatte hvilke en der indeholdt virus..

Åbner ikke filer fra fremmede, så enkelt er det.

Du er måske ikke "fildeler" for så er det ret svært at undvære antivirus

Jo, laver ikke andet end at sidde og suge på DC++ og Kazaa LOL.. tro på det! Hørt om sites? :P

du er sikkert inficeret med mere lort end du lige regner med..
Nope.. Har aldrig virus. Spyware er dog en anden sag, som "SpyBot" og "Hijack this" klare fint. :wink:

hvem ham narrøven der bliver ved med at DoS'e din port 80 egentlig er
Han kan bare komme an :P

Præcis!

men hvis du insisterer på at leve livet farligt be my guest
Well, kan ikke se grunden til at fare op omkring virus? For det første er det yderst sjældent jeg får virus, for det andet, hvad er det farlige så? Ser ingen grund til at whine..
Får også sjældent virus men fik det meget dengang jeg ingen forstand havde på hvordan nettet og det hele hang sammen, kunne ex. sagtens finde på at sige ja til at få installeret et af de der programmer man skal svare ja til for at få adgang til Warez. PCen blev oversvømmet med affald. Virus regner jeg også med at have haft da mit XP i hvert fald en gang, måske 2, er gået ned og ikke villet starte overhovedet, tror ihvertfald det var en virus. Men den der med at lade være med at åbne filer man modtager fra fremmede i mails og lade være med at installere mystiske apps direkte fra nettet det har jeg nu lært. Og så bruger jeg også firewall som standart nu og antivirus er så lige kommet med indenfor det sidste halve år fordi vi fik tilbudt Panda gratis gennem et medarbejder-tilbud. Så vil give anarki ret i at meget virusplagede dybest set må have en noget risikofyldt færden på nettet siden det kan lade sig gøre så meget og ofte.

LaSG
09-10-2004, 10:19 PM

Jo, rigtig mange sidder bag en router/gateway i dag. Sådan en kan man lige så godt lave fornuftigt og optimalt. Min egen har jeg lagt OpenBSD på, og bruger deres PF til at skrive firewall med. Jeg kan absolut kun tale godt for det. Det er gratis, det er frit, åbent, fornuftigt, sikkert, nemt og overskueligt. Jeg vil mene det meste med fornuftige routingregler på en BSD eller Linux også kan gå fint an, men derudover har jeg ikke set en eneste firewall jeg bryder mig om. Alle de der smarte zonealarm og norton-dims, aner de færreste vel hvad er for noget, eller hvad de egentlig gør.

Gotcha
09-21-2004, 01:30 PM
Intet er bedre end en Snapgear :D Box produkt og linux kerne... :lol:

The Galloping Goose
09-21-2004, 06:12 PM

Jeg er bag en router men vil gerne kontrolere de programmer "der vil ud" og der gør NIS2003 et ganske udmærket job 8)

Jeg kontrolerer også gerne hvilke IP adresser min computer tager forbindelse til :D

PS: bare fordi jeg er paranoid betyder det ikke de ikke er efter mig

z33k
09-21-2004, 07:20 PM
Panda Platinum Internet Security - det er mega godt!

McKilling
09-22-2004, 10:13 PM
Zonealarm er OK - men drop Norton og vælg en AVG antivirus i stedet. Den er gratis og du mærker den stort set ikke. Kan fås på www.grisoft.com :shock:

NiZ
09-26-2004, 04:12 PM
Jeg kører F-prot Antivirus og Kerio PF version 2.1.4. hvor den stadig er 100% gratis :D