PDA

Se fuld version : Sagsanlæg mod Starforce

Dan-Erik
09-06-2004, 11:00 PM
Sad og kiggede på www.overclocking.dk og pludselig fandt jeg denne tråd http://www.overclocking.dk/forum.asp?mode=traade&id=153824&emneID=7

Så nu vil jeg stille spørgsmålet i tråden videre. Hvad ved i om Starforce 3 som kan bruges i en evt. retssag?

P.S. Er ikke sikker på indlægget er korrekt placeret, men de virkede mest fornuftigt at placere den her, i mine øjne.

-pirat4ever-
09-06-2004, 11:48 PM
Kan du lave et resume af hvad starforce 3 er og hvad der er galt ?

Læste på linket men blev mere forvirret.

Suxor
09-07-2004, 12:00 AM
#2 Starforce 3 er et anti pirat program, som er blevet populært de seneste par måneder. Når man sætter en cd med Starforce 3 i computeren installere den et program på din computer, som kigger efter et unikt fysisk mærke, som cd'en bliver lavet med. Den installere desuden en cd driver, så computeren er i stand til at læse cd'en. Programmet vil desuden scanne for ISO programmer (Daemon tools, Alcohol 120% osv) hver eneste gang du skal spille spillet.

De negative ting om Starforce:
1) Det er ulovligt at installere et program på computeren, uden samtykke fra brugeren
2) Hvis en starforce beskyttet cd får den mindste ridse er den ubruelig
3) Cd driveren gør din computer ude af stand til at læse mange ikke starforce beskyttede cd'er
4) Det er umuligt at tage en backup af sine cd'er (er en dårlig blanding med #2)

flaGG
09-07-2004, 12:49 AM
der burde da være et fix imod det proggy derude ;)

clawhammer
09-07-2004, 12:54 AM
egen citat fra overclocking.dk

vil du sige at os eks. Toca 2 Race Driver Gamers skal smide våres game af helvede til???? det kan du glemme alt om fra min side, frunden til at jeg siger dette, er at det er codemasters du skal klage til, jeg har haft spillet siden første salgs dag i DK og en af de første til at købe gamet i aalborg og jeg har IKKE haft nogle problemer med spillet, hverken ikke kan finde mit cd drev, crashing mm. så tror du ikke at det er din maskine (iDleR) der er noget galt med prøv evt. at formatete hehe. jeg har ikke formateret min spand siden tja hmm 1 år selv om jeg har skiftet mobo, ram agp kort harddiske -min system hdd case mm jeg ved simpelthend ikke hvad jeg ikke har gjort uden at lortet går ned og bliver nød til at formatere. så kig på din maskine (iDleR)...

clawhammer
09-07-2004, 12:56 AM
der burde da være et fix imod det proggy derude ;)
tvivler men jeg forstår ikke jeres problem jeg døger ikke med spillet eller programmet og desuden er starforce en beskyttlese der er bla på en toca rd 2 DVD/CD skive pga at folk ikke skal rippe den og gør spillet ulovlig eks. *.ISO filer.

kiafa thyea
09-07-2004, 01:13 AM
hmm jeg mener det er ja der er grundlag for retsag henviser til loven om hacking spam vira og spionage da der er ulovligt at give oplysninger om maskine uden man selv gør det der er ulovligt at instalere programmer der ikk er nevnt på coveret eller i eula med med mindre det står specificeret i enten cover eller eula.
jeg kunne blive ved med at remse dem op der er en reel grundlag for retsag og jeg kan ligesågodt henvise til privatlivets fred osse for den sags skyld.
det da ok de beskytter sig mod kopiering men ikke så de fucker andres maskiner op derfor siger jeg ja til retsag

-pirat4ever-
09-07-2004, 09:24 AM
Den bør prøves af :D

Har ikke spillet, men de grupper som vil cracke spillet bliver glade.
Mere udfodring og mere præstige.

clawhammer
09-07-2004, 10:13 AM
hør her hvis nogen har lyst til at spilde en læs penge på at lave en retsag imod codemasters´s & starforce3 så er de velkommen til det de får dog INGEN hjælp fra min side da codemasters er ikke lige til at slå ud der sliver bare stemplet CASE CLOSED!

PackedManiac
09-07-2004, 10:46 AM
Mener heller ikke at der er grundlag for et sagsanlæg. Dog mener jeg heller ikke at der er grund til bekymring (blandt fil-delere men også LEGALE brugere), da Starforce i sig selv er et stykke problematisk kopibeskyttelses program. Det er også derfor at mange det er ikke er blevet et hit blandt publisher's, og det håber jeg heller ikke at det bliver. Jeg tror ikke de har lyst til at drive endnu flere (potentielle) kunder væk. I Starforce' tilfælde helliger midlet ikke målet.

zub
09-09-2004, 09:38 PM
nu ved jeg ik lige med toca.. men Cycling manager 3 har også den nye Starforce... og første gang man sæter cd'en i >spørger< den om man vil installere starforce programmet!... man kan sige ja og nej, og man får avide at gør man det ikke kan man ikke spille spillet... og det er nok!.. hvis man så vil være sikker på hvad starforce er / gør så kan man selv undersøge det... man bliver spurgt...

og hvis det endelig er så er der faktisk et fix til at bryde starforce... inkludere en masse bios arbejdet, et scsi cd-rom drev (ikke deamontools) og en masse andre ting (som i den sidste ende gør computeren nærmest ubrugelig til mange andre ting) - har ik lige et link med google efter det... omkring 2 måneder siden jeg læste det.

appeldorff
10-05-2004, 09:32 PM
Tror der er grundlag for en sag. Det kan godt være at man bliver spurgt, men siger man nej har man lige smmidt pengene til spillet ud af vinduet. Er det ikke ulovligt ikke at gøre opmærksom på dette inden købet?? Man kan sq da ikke forlange at alle i HELE verden ved hvad StarForce er og hvad det KAN gøre før de køber spillet osv...