PDA

Se fuld version : Er det lovligt ?

0day
09-06-2004, 10:56 PM
Hejsa

Jeg køre en pirat-side (.com) med over 1200 bruger ...

mine spørgsmål er :

1) er det ulovligt at linke til en anden side der er indeholder serials & cracks ?

2) er det lovligt at have serials og crack på ens side

3) hjælper en have denne besked på ens side ( set på mange sider )

WARNING: The creators of this site take no responsibility or liability for anything that happens as a result of reading or downloading anything on this page or anything contained in subsequent pages.

DISCLAIMER: Neither the creators of this site nor our Host/ISP are responsible for what you do on this page and the following pages. Nothing is illegal the way that it is. This page is intended to be used for educational and entertainment purposes ONLY! Some of the links found inside may direct you to pages that contain questionable material. It is your choice what you do with such links. Your actions may cause you to break the law. If you do decide to download anything off one of the linked pages make sure that you are the sole owner of a proper license of that software and or you have the express written consent of the producer / software company and any related copyright holders.

ENDORSEMENT: Reference herein to any specific commercial products, process, or service by trade name, trademark, manufacturer, or otherwise, does not necessarily constitute or imply its endorsement, recommendation, or favoring by Judomaster.frac.dk/Judomaster.tk. The views and opinions of authors expressed herein do not necessarily state or reflect those of Judomaster.frac.dk/Judomaster.tk, and shall not be used for advertising or product endorsement purposes.

LIABILITY: With respect to documents available from this server, neither Judomaster.frac.dk/Judomaster.tk, nor its creators, make any warranty, express or implied, including the warranties of merchantability and fitness for a particular purpose, or assume any legal liability or responsibility for the accuracy, completeness, or usefulness of any information, apparatus, product, or process disclosed, or represent that its use would not infringe privately owned rights.

NOTICE: The creator of THIS PAGE or the ISP(s) hosting any content on this site take NO responsibility for the way you use the information provided on this site.These files and anything else on this site are here for private purposes only and SHOULD NOT BE DOWNLOADED OR VIEWED WHATSOEVER! If you are affiliated with any government, or ANTI-Piracy group or any other related group or were formally a worker of one you CANNOT enter this web site, cannot access any of its files and you cannot view any of the HTML files. All the objects on this site are PRIVATE property and are not meant for viewing or any other purposes other then bandwidth space. DO NOT ENTER whatsoever! If you enter this site you are not agreeing to these terms and you are violating code 431.322.12 of the Internet Privacy Act signed by Bill Clinton in 1995 and that means that you CANNOT threaten our ISP(s) or any person(s) or company storing these files, cannot prosecute any person(s) affiliated with this page which includes family, friends or individuals who run or enter this web site.

IF YOU DO NOT AGREE TO THESE TERMS THEN LEAVE.

PackedManiac
09-06-2004, 11:02 PM
Kender til en masse amerikanske sider og folk der kører en masse ting, så her er mit svar (skønt jeg hverken er advokat eller noget)..

1) er det ulovligt at linke til en anden side der er indeholder serials & cracks ?

Nej.

2) er det lovligt at have serials og crack på ens side

Hvis det er på din server, JA!

3) hjælper en have denne besked på ens side ( set på mange sider )

Nej, ikke hvis der er noget ulovligt på den server/side du kører. I andre situationer, kan jeg dog sagtens forstille mig at det hjælper. Eksempelvis, hvis du kører en tracker (BitTorrent), hvor alt er de-centralt, og du kun lægger inde med meta-data.

-pirat4ever-
09-06-2004, 11:41 PM
Det er lige meget om du har en advarsel hvor du frasiger dig alt ansvaret.

Det er din side, det er dit ansvar.

Læs kontrakten du skrev under da du købte din hjemmeside.

DU kan heller ikke have dette på din dør :

Advarsel.
Alt software på min computer, mine harddiske og andre medier, påtager ejeren af denne bolig sig ikke ansvaret for.

Ej heller af ulovlige brændte ting.

Tryk på ringklokken hvis du acceptere vilkårende, eller gå med dig hvis du ikke gør.

(For at ringe på ringklokken skal du være +13 eller 13 år)

Håber du kan se ironien.

SuperNeo
09-07-2004, 02:07 AM
Advarsel.
Alt software på min computer, mine harddiske og andre medier, påtager ejeren af denne bolig sig ikke ansvaret for.

Ej heller af ulovlige brændte ting.

Tryk på ringklokken hvis du acceptere vilkårende, eller gå med dig hvis du ikke gør.

(For at ringe på ringklokken skal du være +13 eller 13 år)

Håber du kan se ironien.

:lol: HAHAHAHA :lol: Den var sgu god, pyhh.. skal lige ha vejret :shock:

Vil sgu ha lavet sådan et skilt til min dør :wink:

-pirat4ever-
09-07-2004, 09:36 AM
Vil sgu ha lavet sådan et skilt til min dør

Så slipper du jo for APG kommer på besøg hehe :lol: :lol:

VinZenZo
09-07-2004, 02:04 PM
Angående det sidste spørgsmål virker det vis kun hvor det er et site hvor brugere kan uploade cracks uden de skal godkendes af en administrator, f.eks. som på demospasser.dk.

Christian
09-07-2004, 04:10 PM

Ja, det er at "deeplinke" direkte til en side hvor man kan hente disse former for software.

PackedManiac
09-07-2004, 04:34 PM

Ja, det er at "deeplinke" direkte til en side hvor man kan hente disse former for software.

Hvad med en side, der indeholder en søgemaskine som du kan bruge til at søge efter cracks med (du kender dem)? Er de ulovlige? Ulovlige i den forstand at ejeren af serveren, som giver links til sådanne sider kan komme i problemer på grund af det?

Christian
09-07-2004, 05:15 PM

Hvad med en side, der indeholder en søgemaskine som du kan bruge til at søge efter cracks med (du kender dem)? Er de ulovlige? Ulovlige i den forstand at ejeren af serveren, som giver links til sådanne sider kan komme i problemer på grund af det?
Nej det ville jeg ikke sige, for ellers er Google (blandt mange) ulovlige.

ZuCkZ
09-07-2004, 05:21 PM

Nej det ville jeg ikke sige, for ellers er Google (blandt mange) ulovlige.

ja, man kan vist finde alt på google... lovligt såvel som ulovligt.

0day
09-08-2004, 08:51 PM
Citat:

Nej.

Var der ikke en knægt der blev dømt for at linke til en andre sider ( som vidst nok indholdte mp3 ) men der er åbenbart forskel om siden indholder
serial codes
cracks
pakket programmer med cracks
og mp3/film !

Christian
09-08-2004, 09:44 PM
Jeg gentager. Det ER ulovligt at lave et direkte link til en hjemmeside som indeholder cracks/serials. Det kaldes for deeplinking, fjern de links ellers risikere du en retsag.

Thomas
09-08-2004, 10:26 PM
Jeg gentager. Det ER ulovligt at lave et direkte link til en hjemmeside som indeholder cracks/serials. Det kaldes for deeplinking, fjern de links ellers risikere du en retsag.
Jep, deeplinking er ligeså ulovligt som at have warez :) Straffen er præcis den samme..

Christian
09-08-2004, 10:31 PM
Jep, deeplinking er ligeså ulovligt som at have warez :) Straffen er præcis den samme..
Det er ihvert fald nemmere at få dig sporet....

0day
09-09-2004, 03:05 PM
hhmm det bare svært at forstår at deeplinking kan være ulovligt ...

PackedManiac
09-09-2004, 03:52 PM
Vil nogle forklare forskellen mellem at "linke" og "deeplinke".

Er det engelske "direct link" det samme som "deeplinke" rent terminalogisk ?

Eksempel:

http://www.google.com (direct link)

vs.

://www.google.com (non-direct link)

??

Takker.. :wink:

Snoozer
09-09-2004, 03:53 PM
Deeplinking dækker over to former for links:
1. At linke direkte til en fil, ikke til en anden side hvor der er link til filen!
2. At linke til en underside på et site og ikke til sitets forside.

ad. 2 er en meget problematisk fortolkning, da det vil gøre de fleste sider på nettet ulovlige, hvis den form for deeplinking var forbudt.

Der er en liste over relevante domme her: http://dansk-it.dk/sw1373.asp

I mp3-link sagen blev anklagernes (APG) påstande om fortolkningen af deep-links ikke anfægtet af forsvarer[1], så vi har nu en juridisk fortolkning APG har benyttet i flere sager (bla. Siffan) til at få foretaget en bevissikringsforretning. Det understreger i øvrigt blot vigtigheden af at have en forsvarer der har forstand på IT og ophavsret.

[1] Det var så dårligt et forsvar at det må siges at være pinligt, da enhver bed basal forståelse af http og internettes opbygning ville kunne gennemhulle APG definition.

Snoozer
09-09-2004, 03:57 PM
Jeg kom lige i tanke om denne side:
Advokater har 13 ord for links (http://vertikal.dk/advokatord/?1)

Ja vi ryster vel alle lidt på hovedet over de advokater :roll:

The Galloping Goose
09-09-2004, 05:25 PM
Er dette en deeplink eller et link ? 8)

http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&q=cracks&meta=

Nistelroy
10-05-2004, 10:26 AM
Det vil sige, hvis jeg laver en site, f.eks med links til torrents filer , så er det ulovligt ?

Her tænker jeg på hashing files, eller links man trykker på og de vil komme frem i ens emule/overnet klient, jeg hoster jo ikke filerne selv , eller kan jeg godt lave en site, hvor jeg linker til edonkey/emule filer altså edk2://blablalblalblalbla

eller er det også ulovligt ?