Se fuld version : Mine tips til jer.
DiosWarez
09-06-2004, 06:39 PM
Okay her er et par råd til at hjælpe dig med at holde de onde fyrster væk, og på samme tid være mere sikker og anonym.
1. Brug FireFOX eller lign, istedet for Explore. Dette øger din anonymitet da den browser ikke er så udsat for malware og spyware.
2. Brug altid en SOCK4, SOCK4a eller SOCK5 proxy til at beskytte din identifet når du surfer (IE, FIREFOX , WHATEVER).
3. UNDGÅ torrent (BT) downloads så meget så muligt. Disse er der flest mennesker der bliver busted. Tildels pga. de tit er sat up af røvhuller, og tildels fordi der tit ikke skal mere en NET send command til at vise din indetitet.
Hvis du derimod er meget glad for BT, kan det være en god ide at finde sikre BT IRC kanaler med sikre BT´s.
4. Når du bruger et P2P program som Kazzar, DC++ eller lign, brug så altid en Proxy af en slags til at skifte identitet (ip).
5. Brug altid Wingates når du bruger FTPer. Og brug gerne SSL transfers hvis det er muligt. OG download KUN fra FTPer fra venner, eller nogle du ved der er sikre.
5. Hav altid en ordenlig firewall oppe, jeg ville anbefale ZoneAlarm, eller også F-Secure og Kaspersky (its up to you)
6. Cryptere din samtalere og emails. IM programmer brug ZoneAlarm IM secure (IM = Msn programmer og lign.)
7. Kryptere gerne din hardisk med PGP eller lign.
8. Vær altid forsigtig.
Disse tips skulle give dig en fin ide om hvad man skal gøre.. men de bedste råd er vel. Brug dit hovede og spørg hvis der er noget du ikke forstår!
ZuCkZ
09-06-2004, 06:51 PM
5. Hav altid en ordenlig firewall oppe, jeg ville anbefale ZoneAlarm.
Jeg vil anbefale folk Sygate Personal Firewall, da der er visse problemer forbundet med ZoneAlarm...
DiosWarez
09-06-2004, 06:53 PM
Helt sikkert. Hvis du ikke kan få dit OS til at fungere ordenligt med Zonealarms, så er det det perfekte alternativ.
kiafa thyea
09-06-2004, 08:34 PM
jeg vil anbefale disse 2 norman internet securety og trend internet securety 2004 da de kan det samme som norton men tager en brøkdel af resourserne og i trend micros internet securety kan man programere firewallen som man har lyst til det er et mega plus god nok koster trend micro 500 kr for 2 år og norman 460 kr for 3 år men de penge er godt givet ud i forhold til sikkerhed på pcen og de begge tager virusser on the fly altså den scanner efter nye virusser konstant så man får 95% beskyttelse .....
jeg kan varmt anbefale begge efter haft gennemprøvet dem og de er kåret som nr 1 og 2 som de beste beskyttelser i verden (ref verisign comon.dk it experten og hardware.dk/overclocking.dk)
SuperNeo
09-06-2004, 09:34 PM
UDGÅ torrent downloads så meget så muligt. Disse er der flest mennesker der bliver busted. Tildels pga. de tit er sat up a røvhuller, og tildels fordi der tit ikke skal mere en NET send command til at vise din indetitet.
Har du nogen links eller noget der bekræfter dette ? (altså dem der er blevet busted)
Identitet, som jeg går ud fra du mener, er jo ikke andet end en IP adresse og det kunne jo være det var IP'en til en proxy server :wink:
Men jeg har til gengæld læst om folk der busted fordi de brugte Kazaa og DC++, men ikke BT.
Dan-Erik
09-06-2004, 11:05 PM
Men jeg har til gengæld læst om folk der busted fordi de brugte Kazaa og DC++, men ikke BT.
En af mine venner fik i går et brev fra TDC angående Bit Torrent.
PackedManiac
09-06-2004, 11:19 PM
8. Pas på (lad være) med at downloade 'danske' releases. APG overvåger dem kraftigt!
9. Vær forsigtig når du bruger public trackeres (BitTorrent). Undgå at downloade meget fra Suprnova (har ikke sin egen tracker, men lister torrents kun). Sikkerheden er bedre på private sites.
10. Når du FTP'er, gør det over SSL.
-pirat4ever-
09-06-2004, 11:57 PM
10. Når du FTP'er, gør det over SSL.
hvav mener du med det?
Suxor
09-07-2004, 12:00 AM
At du skal bruge SSL til at forbinde til serveren.
SSL er en forkortelse af Secured Sockets Layer.
SuperNeo
09-07-2004, 01:46 AM
En ting er at få et brev, det har jeg hørt om før.. Men busted er en helt anden sag !
TDC kan jo ikke gøre andet end oplyse om at de har fået en henvendelse om en del trafik til og fra ens IP adresse.. Eller ?
ZuCkZ
09-07-2004, 04:02 PM
En ting er at få et brev, det har jeg hørt om før.. Men busted er en helt anden sag !
TDC kan jo ikke gøre andet end oplyse om at de har fået en henvendelse om en del trafik til og fra ens IP adresse.. Eller ?
CyberCity sender alle deres breve fra APG videre til de enkelte.... de udleverer dog aldrig deres kunder til ulvene.
piraz
09-09-2004, 11:23 AM
CyberCity sender alle deres breve fra APG videre til de enkelte.... de udleverer dog aldrig deres kunder til ulvene.
Det kan godt være de ikke har udleveret nogen endnu men de kan godt blive tvunget til det af retten, hvis de (retten) finder det sansynligt at IP'en er brugt til noget ulovligt.
Athas
09-09-2004, 01:06 PM
6. Cryptere din samtalere og emails. IM programmer brug ZoneAlarm IM secure (IM = Msn programmer og lign.)
Hvis du bruger Trillian eller Gaim kan du kryptere dine beskeder direkte i programmet. Trillian understøtter så vidt jeg husker mindst 512bit kryptering, og Gaim mindst 1024bit.
ZuCkZ
09-09-2004, 03:00 PM
Det kan godt være de ikke har udleveret nogen endnu men de kan godt blive tvunget til det af retten, hvis de (retten) finder det sansynligt at IP'en er brugt til noget ulovligt.
ja, på det punkt står de selvfølgelig under loven....
DiosWarez
10-08-2004, 05:00 PM
Jeg har updateret dem lidt.. Bare spørg hvis der er noget i er i tvivl om-
Jowls
10-08-2004, 06:26 PM
UDGÅ torrent downloads så meget så muligt. Disse er der flest mennesker der bliver busted
Det er mit indtryk, at DC er langt det farligste lige for tiden. Sikkert på grund af de skrappe krav til deling, hvis man vil på en server. Der er jo stort set altid et to-cifret antal gigabytes på DC'eres maskiner...
En af mine venner fik i går et brev fra TDC angående Bit Torrent...
Sådan et har jeg også fået. Det kan man roligt springe op og falde ned på... :)
barca
10-08-2004, 06:26 PM
det står jeg skal spørge og det gør jeg så!!!
Kan ikke finde ud af PGP har instaleret det og lavet en fil på 20gb men når jeg vil åbne den går den kold og når jeg vil formatere den så kan jeg ikke!!! HJÆLP!!!!!!!!!!!
ibsen
10-09-2004, 02:15 AM
Synes ikke det er helt rigtigt at sige at man skal holde sig væk fra BT's, da APG skal download den samme fil som du gør for at kunne buste en og det er jo kun EN fil de kan buste en på. Og chancen for det er jo ikke så stor igen.
Arrow
10-09-2004, 01:01 PM
Kan se det allerede har været til diskussion, om hvor vidt Torrentdownloads er farlige.
For lige at få tingene på det rene: BT er nok den mindst farlige offentlige fildelingstjeneste der er (med offentlig menes at alle kan downloade fra alle og det ikke er privat p2p som FTPserver, hvor kun nogle få enkeltpersoner har adgang).
Det der sker når du vælger at gå ind på en trackerside f.eks. thepiratebay eller suprnova og klikke på en torrent er at du henter nogle informationer om en fil (flere filer, en mappe evt.) der skal hentes ned.
Pointen er at deler man Torrentfiler (seeder) kan folk ikke få en liste over hvilke filer du seeder. For at vide hvilke filer du seeder skal de:
1) Først have din IP
2) Begynde at downloade ALLE ULOIVLIGE TORRENTS I VERDEN (vil skyde på at der er over 1000000), og checke hver eneste fil for om din IP er blandt dem de downloader fra. Det siger sig selv at processen er umulig, og at det derfor ikke kan overvåges.
Sikkerheden i dette er at selvom de måske har fundet din IP (evt. i forbindelse med at de selv har seedet en fil og fundet din IP da du downloadede fra dem, eller fordi du har seedet og de har downloadet fra dig) er at de måske kan dokumentere at du har downloadet en ulovlig fil, kan de ikke dokumentere hvor mange filer du seeder/downloader og derved ikke kan kontrollere hvad det er du deler. På den måde er du sikret. Og selv hvis de har sporet dig downloade et par filer er det MEGET tvivlsomt om de kan komme med en foged på dette grundlag. Desuden ville de få gevaldigt travlt, for der er alene over 250000 torrentbrugere i Danmark. Nu skulle man tro at selvom der er så mange kan de bare sende erstatningskrav ud, men det kan de ikke for de skal jo vide hvilke filer og hvor mange du har på din harddisk. Og i tilfælde med Torrents kan de kun vide det ved at fogedbesøg. Og så kan de passende gå og lave fogedbesøg (hvis deres beviser overhovedet rækker så langt), for de skal da gå meget grundigt til værks hvis de skal nå 250000 ransagninger over de næste 200-300 år...
Den enste reelle sikkerhedsbrist ved Torrentdownloads er at hvis den trackerside du skulle benytte bliver stormet (eller nedlagt pga. lovgivning) kan de evt. lure hvilke IPer der har downloadet specielle filer og hvornår. Dette er dog stadigvæk besværligt da der for det første er visse ting der skal tages i betragtning:
1) Det er ikke sikkert din IP bliver logget
2) Hvis den gør kan de evt. ikke give et tidspunkt, så de ikke ved om IPen har skiftet ejermand (dynamisk).
3) Selvom de kan se tidspunkt for dine besøg med din IP, er det meget tvivlsomt at de kan se hvilke torrents du har haft fingrene i (klikket på). Sansynligheden for at de kan det er MEGET LILLE.
4) Selv hvis de ved hvilke torrents du har klikket på, er det ikke dokumentation for at du faktisk har fuldført downloaden eller overhovedet downloadet det (du kunne have annuleret filen før download var færdigt). Denne manglende dokumentation er ekstremt vigtig for deres bevisførelse, og deres grundlag for et erstatningskrav.
5) De skal først have dommerkendelsen til at nedlægge sitet. Og de skal evt. bruge en seperat (eller udvidet) kendelse for at se IPen på besøgende, hvilket er svært at få.
6) I vedlag til 5 skal det lige siges at trackersiderne ofte er lovlige i de lande de ligger i (sverige f.eks.), så i disse lande er sansynligheden for at de bliver stormet meget lille.
Hvis din IP alligevel er blevet opsnappet, er brevet de sender af meget lille betydning, fordi:
1) Det ofte er udsendt af bots der forsøger at overvåge hvilke filer der ligger hvor, og om de bliver delt. Disse bots har det dog svært mht. torrents.
2) APG har stadigvæk ikke din addresse, selvom du får et brev. Brevet er nemlig sendt til din internetudbyder, som så har lokaliseret din mail/e-mail og sendt brevet til dig så du kan tage stilling til det. Dette betyder dog ikke at APG har fået udleveret dit navn og addresse. Din internetudbyder har kun fundet dit navn og addresse frem i forbindelse med din IP så de kan sende dig brevet.
3) Brevet er ikke et erstatningskrav, hvilket betyder at APG bare ved at der foregår noget ulovligt på en IP. Men det faktum at de ikke sender er krav, betyder at de ikke har nogen som helst form for dokumentation for det, og det kun er for at skræmme dig. Ignorer og download videre.
Konklusionen ud fra dette må være at BitTorrent (eller andre torrentprogrammmer) er sikre at bruge, hvilket nok også er grunden til at flest folk bruger det (53% af verdens fildelere bruger det). Så bare fat torrenten og download løs. BitTorrent er goså anbefalelsesværdigt mht. lovlige filer, da mange MMORPG som skal installeres på harddisken netop spredes via. BitTorrent. Og der er meget mere lovligt som jeg selv downloader. Derfor er BitTorrent også et af de bedste beviser for at p2p ikke nødvendigvis betyder ulovligheder.
Så fat BT og download løs :wink:
Mvh. Arrow
Nemeton
10-09-2004, 05:11 PM
Man kunne også bare gøre som mig og share 50+ GB data som IKKE er ophavsrets beskyttet.
Det er mest film jeg selv har optaget men også nogen som venner og andre har optaget. Eftersom der ikke er ophavsrets beskyttelse på nogen af dem, er det ikke ulovligt at share dem.
Voila problem solved.........
Jowls
10-09-2004, 05:45 PM
Hvis det er fra TV, du har optaget dem, er du stadig i farezonen....
Nemeton
10-09-2004, 05:48 PM
Webcam og videokamera.
Christian
10-09-2004, 05:50 PM
Jeg har også tænkt på at droppe DC++ til fordel for BitTorrent, som jeg iøvrigt også brugte i dets spæde start for et par år siden, men jeg er skeptisk overofr nogle ting og jeg har nogle spørgsmål jeg gerne vil have afklaret før jeg beslutter mig for, om det er et fornuftigt valg:
1) Hvilken klient vil i anbefale? Jeg forstår godt konceptet om "seeding" og at man skal opnå en vis ratio før man kan downloade. Hvilken klient giver mig de bedste muligheder for at downloade hurtigst muligt?
2) Jeg har den opfattelse at DC++ giver det største udvalg af filer man kan downloade. I BitTorrent skal man finde en fil som matcher det man skal downloade, men hvordan finder man præcist det man vil downloade? F.eks. vil jeg downloade Doom 3 (I TEORIEN), hvor jeg traditionelt bruger DC++ til at finde filerne som hedder: (rld-d3a.bin, rld-d3a.cue), (rld-d3b.bin, rld-d3b.cue) og (rld-d3c.bin, rld-d3c.cue). Hvordan finder jeg disse filer på BitTorrent, og hvordan sikrer jeg imod fake filer som jeg havde store problemer med i starten da jeg brugte BitTorrent. Er der en hjemmeside som viser de "ægte" filer, lidt ala. www.vcdquality.com som viser de ægte film og fake film...?
3) Nu er min forbindelse ret langsom mht. upload, kan man sætte en grænse i BitTorrent klienten til at minimere hvor huurtigt folk kan uploade fra mig? Eller kan man bruge NetLimiter (ja, jeg ved godt at det er skod at gøre det, men i mit tilfælde har jeg intet alternativ).
4) Skal man have en vis share størrelse for at downloade BitTorrent filer fra en anden person? Lidt som DC++ kræver en stor share for at få adgang til de lækre hubs? Hvordan fungere ens share? Hvor længe skal man share den fil man selv er ved at downloade i praksis, hvis det er sådan?
Håber at i vil afklare nogle eller alle mine spørgsmål, for jeg skal seriøst finde et godt alternativ til DC++, medmindre jeg I TEORIEN skal share over 100 GB lovligt materiale :)
The Galloping Goose
10-09-2004, 06:20 PM
Prøv denne client
http://pingpong-abc.sourceforge.net/download.php
og besøg
http://thepiratebay.org/frame.html
for Torrents
Happy Hunting
Christian
10-09-2004, 07:45 PM
Prøv denne client
og besøg
for Torrents
Happy Hunting
Tak for svaret, men jeg ser gerne en detaljeret forklaring på hvert af de enkelte 4 spørgsmål.
The Galloping Goose
10-09-2004, 08:03 PM
Prøv denne client
og besøg
for Torrents
Happy Hunting
Tak for svaret, men jeg ser gerne en detaljeret forklaring på hvert af de enkelte 4 spørgsmål.
Du kan bruge NetLimiter men der ligger en upload limiter i ABC klienten
Nej ..der er ikke en min share på Bit Torrent
håber det er svar nok ...prøv det :)
PackedManiac
10-09-2004, 09:41 PM
1) Hvilken klient vil i anbefale? Jeg forstår godt konceptet om "seeding" og at man skal opnå en vis ratio før man kan downloade. Hvilken klient giver mig de bedste muligheder for at downloade hurtigst muligt?
Det gør alle klienterne sådan set. Men det sgu lidt som religion.. det er dig der skal finde DIT indre "shakra".. dvs prøv hver enkelt klient af og se hvilken passer bedst til dig og hvor meget fart du kan få ud af hver enkelt.
Det med at du skal uploade for at kunne downloade høre fortiden til. Jeg har ofte downloadet med max hastighed, og uploadet med langt ganske få kb. Det er vidst kun Bram Cohens originale klient der gør dette.
Jeg fortrækker BitComet, men den mest populæreste klient, det er mit indtryk i hver fald, er Azereus.
Desuden tror jeg også du har misforstået begrebet seeding. Ratio gælder kun sites/trackeres der har indført ratio.
Check http://dessent.net/btfaq/ hvis du føler du har behov for at læse mere om BT.
2) Jeg har den opfattelse at DC++ giver det største udvalg af filer man kan downloade. I BitTorrent skal man finde en fil som matcher det man skal downloade, men hvordan finder man præcist det man vil downloade? F.eks. vil jeg downloade Doom 3 (I TEORIEN), hvor jeg traditionelt bruger DC++ til at finde filerne som hedder: (rld-d3a.bin, rld-d3a.cue), (rld-d3b.bin, rld-d3b.cue) og (rld-d3c.bin, rld-d3c.cue). Hvordan finder jeg disse filer på BitTorrent, og hvordan sikrer jeg imod fake filer som jeg havde store problemer med i starten da jeg brugte BitTorrent. Er der en hjemmeside som viser de "ægte" filer, lidt ala. www.vcdquality.com som viser de ægte film og fake film...?
Jeg har personligt aldrig oplevet en fake fil på nogen som helst tracker. Der er dog enkelte sites, hvor du med garanti ved at du aldrig får en fake fil, og det er ikke public sites, såsom suprnova :wink:
Det er lidt svært at give dig gode råd om hvordan du skal undgår fake filer, da jeg aldrig selv har været ude for det.
Måske ved at bruge det sites forum kan du orienterer dig bedre, om hvad der er ægte og hvad der er crap. Suprnova har jo et forum.
3) Nu er min forbindelse ret langsom mht. upload, kan man sætte en grænse i BitTorrent klienten til at minimere hvor huurtigt folk kan uploade fra mig? Eller kan man bruge NetLimiter (ja, jeg ved godt at det er skod at gøre det, men i mit tilfælde har jeg intet alternativ).
Personligt synes jeg at man burde, som mindstekrav, uploade hvad man downloader. Det er jo takket være andre mennesker, som har besluttet at dele, at du kan få det som du ønsker at få fat i. En hver moderne klient i dag har en limiter, som nævnt i et tidligere indslag, så Net Limiter er ikke nødvendigt. Desuden vil jeg også lige tilføje at det altså ikke skader din download at du så uploader samtidig.
Dog hvis du er på en xDSL linie anbefales det at du sætter din upload til max 80% af din totale upload.
4) Skal man have en vis share størrelse for at downloade BitTorrent filer fra en anden person? Lidt som DC++ kræver en stor share for at få adgang til de lækre hubs? Hvordan fungere ens share? Hvor længe skal man share den fil man selv er ved at downloade i praksis, hvis det er sådan?
Håber at i vil afklare nogle eller alle mine spørgsmål, for jeg skal seriøst finde et godt alternativ til DC++, medmindre jeg I TEORIEN skal share over 100 GB lovligt materiale :)
Nej, du skal ikke uploade en vis antal størrelse for at downloade fra en anden person. Det er ikke klienten der bestemmer dette, det kan være at trackeren har et sådan system (har dog ikke set sådan et selv).
Hvor længe du skal share, ja det er jo op til dig selv, men at du i det mindste uploader det samme som du har downloadet er det mest respektable at gøre. På den måde er din ratio jo 1.0
Håber det hjalp,
Arrow
10-10-2004, 12:05 AM
Christian jeg vil gerne have at du tilføjer mig til MSN på troels-a@post.tdcadsl.dk, så kan jeg vejlede dig.
For dog at svare på dine spørgsmål her:
1)Som PackedManiac sagde er det trackeren der styrer om du skal uploade det samme som du downloader, for at downloade hurtigt. Dette passer oftest ikke, gå f.eks. ind på www.suprnova.org og www.thepiratebay.org, så skulle dette ikke forekomme. Mht. klienten anbefaler jeg at have to klienter installeret, da nogle klienter kan være bannet hos forskellige trackere. Først anbefaler jeg at du installerer TorrenTopia (http://www.torrentopia), som er en fin klient der har indbygget søgefunktion til at søge på www.suprnova.org. Derefter anbefaler jeg at du installerer BitComet (http://www.bitcomet.com) som er min foretrukne klient (begge klienter understøtter dansk). Pointen med at installere BitComet til sidst, er at den derved bliver din standard/primære klient.
2) Du har misforstået hvordan det fungerer. BitTorrent går du ind på en trackerside (se nummer 1 for links) og får listen over torrents. Vælg en torrent som passer til den fil du vil downloade, tryk på den og loades ind i din torrentklient, hvorefter download startes. Pointen er at en torrentfil inderholder informationen om ALLE de filer der skal downloades. Teknisk set kan du putte alle filer i en mappe (en standard mappe, uden at skulle zippe dem) og bagefter kode en torrent med mappenavnet. Derefter blvier mappen teknisk set downloadet. Pointen med denne metode er at en torrentfil fremstår kun som "downloadopgave" i din klient, men det kan teknisk set være en mappe med flere filer du downloader.
Sikring mod fake filer siger sig selv, da der er meget få af dem. Det fungerer igen fordi at man for at få en fakefil på torrentnettværket skal uploade den til trackeren. Og lige så hurtigt som en fakefil kommer op på trackeren lige så hurtigt kan den pilles ned igen hvis ejerne af trackerne bliver informeret om fakefil. Husk: BitTorrent ville ikke eksisterer hvis der ikke fandset sider på nettet hvor torrentsfilerne (som ikke er det reelle downloade) ligger. Jeg er endnu ikke stødt på en fakefil på torrentnetværket, og tror heller aldrig det sker.
3) Ja du kan sagtens sætte en uploadgrænse (anbefaler det halve af din uploadspeed). Især BitComet er langt fremme med disse funktioner. Netlimiter er ikke nødvendigt.
4) Kommer som sagt an på trackeren (og faktisk i få enkelttilfælde, klienten, men disse klienter er ikke de to jeg omtaler). Du har intet share, det er ligsom kazaa, du downloader bare for fuld skrue på ovennævnte trackers. Jeg vil dog anbefale at seede et par filer. Du skal huske på at i torrentnetværket er det ikke vigtigt at seede mange filer. 1-2 er faktisk nok hvis der uploades konstant. Desuden er det helt umuligt for APG og lign. at få en lsite over de filer du har, medmindre de direkte kommer på fogedbesøg og beslaglægger din harddisk. Du akn læse mere om sikkerheden ved BitTorrent i den her (http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=224&start=15) tråd (scroll ned til mit indlæg).
Eller tilføj mig som sagt til MSN og jeg kan vejlede dig :wink:
Mvh. Arrow
Christian
10-10-2004, 11:33 AM
Jeg sætter STOR pris på alle jeres svar, tak.
Anonymous
10-10-2004, 08:59 PM
5. Hav altid en ordenlig firewall oppe, jeg ville anbefale ZoneAlarm.
Jeg vil anbefale folk Sygate Personal Firewall, da der er visse problemer forbundet med ZoneAlarm...
Sygate viser også flere informationer end Zonealarm, den giver bl.a. besked hvis nogen pinger din IP (har jeg oplevet mange gange) eller laver DOS angreb på dig (har kun oplevet dette en enkelt gang, det var en Italiener der stod bag "angrebet") og så virker det bare mere opdateret og noget mere avanceret men ved selvfølgelig ikke om dette gør det meget mere sikkert end ZA. Desuden har man en log i Sygate som gør at man kan gennemgå alle angreb fra diverse IPs som også registreres og det har en indbygget funktion som kan "backtrace" en given IP så man kan finde vedkommendes ISP'er.
Christian
10-10-2004, 10:03 PM
Sygate viser også flere informationer end Zonealarm, den giver bl.a. besked hvis nogen pinger din IP (har jeg oplevet mange gange) eller laver DOS angreb på dig (har kun oplevet dette en enkelt gang, det var en Italiener der stod bag "angrebet") og så virker det bare mere opdateret og noget mere avanceret men ved selvfølgelig ikke om dette gør det meget mere sikkert end ZA. Desuden har man en log i Sygate som gør at man kan gennemgå alle angreb fra diverse IPs som også registreres og det har en indbygget funktion som kan "backtrace" en given IP så man kan finde vedkommendes ISP'er.
LOL fis med dig. Næsten alle de egenskaber som du har beskrevet har ZoneAlarm ligeledes også. Du kan sætte den til at give dig en advarsel om, hvis der folk som pinger dig på nogen som helst måde eller form. En log-fil menu findes også som kan konfigureres på alle mulige leder og kanter, f.eks. opsætning af informationer og diverse. Den eneste feature som ikke findes er den backtrace funktion, som man kan lave selv i DOS-prompten.
Anonymous
10-10-2004, 10:39 PM
Okay, synes bare aldrig den gav mig de advarsler, måske den var sat til simpel eller hvad det hedder frem for advanced. Min signatur er forresten ikke henvendt til dig men til dem jeg diskuterede med i tråden "andre trackersider" de ved vist selv hvem de er.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.