PDA

Se fuld version : Jeg søger en guide til VHS rip

se la cava sempre
09-06-2004, 02:43 PM
Jeg er ikke efter nye film, kun de goe gamle danske med dirch og resten :D

Desuden bliver vores VHS film slidt og billedet på nogle af filmene er allerede i en skidt kvalitet og ikke mindst lyden. Og derfor vil jeg meget gerne ha en backup af dem, inden de bliver helt ubrugelige. Jeg ved man kan rippe VHS, men det er ikke lykkedes mig at finde den helt rigtige metode trods det, at jeg har erhvervet mig både Pinnacle Studio og graffikort samt tv kort...

Er der nogen der kan henvise mig til en guide eller fortælle de mest nødvendige ting

På forhånd Tak

kiafa thyea
09-06-2004, 07:36 PM
ja det er så såre enkelt du tager og starter dit tv kort sætter den på din videokanal og starter windows movie maker og så finder du den der heder capture ok så skulle der være et billed i højre side ok så er det bare at starte videoen og når filmen starter så optager du der er bare en ulempe den vil kun lave filmen i 1½ time så prøv envt med tvkortets software at optage filmen (husk det skal være mpeg1 eller 2 ) så hvis du har en dvd brænder så du kan brænde den film over på dvd.
jeg har selv gjort det flere gange og du overtræder ingen lovgivning ved det da det reelt er backup

se la cava sempre
09-11-2004, 03:53 PM
:wink:

Takker.. Jeg prøver mig frem..

RC
09-11-2004, 10:24 PM
Pinnacle Studio og graffikort samt tv kort...
Er der nogen der kan henvise mig til en guide eller fortælle de mest nødvendige ting På forhånd Tak
Hvis du har Pinnacle Studio, har du nok også en DV-Camcorder, og så har du straks flere muligheder, nemlig ved at lade signalet gå igennem til din DV-Camcorder Analog indgang (S-Video) og ud igen til din FireWire (IEEE-1394) og dermed har du signalel på Pinnacle Capture vindue = Analog/Digital Convertering, dermed har du mange muligheder for redigering af billed/lyd kvalitet. Efter min egen erfaring det bedste resultat.