PDA

Se fuld version : Mit råd til APG

BaD TaSTe
09-06-2004, 09:24 AM
Jeg synes APG skulle tage det her op og vende en gang i hovedet:

Hvorfor betale for musik og DVDer man kan finde gratis over nettet flere måneder før det udkommer i butikken eller såfremt i DK, og samtidig spare 2-300kr for hver ENKELT DVD som man kan hente 4 af om dagen med en 2mbit opkobling.

Hvor mon DVDerne kommer fra?...- ja det er sgu da ikke private, fattige studerende mennesker som ripper dem - og det er jo konstant dem I er ude efter. Eller private mennesker i det hele taget.
I skulle hellere starte fra BEGYNDELSEN, dvs fra dem som ripper dem, og ligger dem på nettet efterfølgende.

En DVD kommer kun ET sted fra, og det er sgu fra dem som producerer den, fx et sted som nordisk film, som udgiver dem....og hvis det er Nordisk film, så burde de evt tænke lidt længere tid over om det måske er en go ide at låne DVDer ud til medarbejderne INDEN de kommer i butikken.

ALLE rippede DVDer kommer fra ANDMELDERE eller MEDARBEJDERE, og ikke fra almindelig menneske som er det eneste I fatter at spore og opsøge.

I er alt for langt bagefter, ligesom med DC++ som I først her i det nye år har fattet at spore....men programmet har jo faktisk eksisteret i over 3år.

Tænk lidt over hvad I egentlig søger efter. Begynd dog der hvor DVDerne starter med at komme i omløb!

Thomas
09-06-2004, 09:26 AM
Du har helt ret. Der er absolut ingen grund til at gå efter fil-delerne, hvis vi ikke har noget at dele!

Tænk på sikkerheden med "Ringenes Herre". Dem var der sgu INGEN, der havde før de udkom i biografen overhovedet. Ufattelig høj sikkerhed dér!

BaD TaSTe
09-06-2004, 10:00 AM
nemlig Thomas. Har vi intet at dele, så ville problemet være løst.

Hehe ja ringenes herre tog ikke lang tid om at komme på nettet i overkommelig kvalitet 8)

ZuCkZ
09-06-2004, 02:06 PM
jeg tror nu stadig, at filerne ville strømme.... man kan jo ikke bare stoppe det med så simple metoder. Sharing Community will find a way.

Thomas
09-06-2004, 02:16 PM
jeg tror nu stadig, at filerne ville strømme.... man kan jo ikke bare stoppe det med så simple metoder. Sharing Community will find a way.
Det kan du faktisk. Det ER simpelt at stoppe fildeling. Man skal bare finde de folk, der releaser filerne.. Det er jo logisk at uden releasere, vil der ikke være nogen til at release noget ;)

Problemet er at de er UMULIGT at finde frem til !

ZuCkZ
09-06-2004, 03:08 PM
Det kan du faktisk. Det ER simpelt at stoppe fildeling. Man skal bare finde de folk, der releaser filerne.. Det er jo logisk at uden releasere, vil der ikke være nogen til at release noget ;)

ja, og så vil der jo komme nye releasere....

Thomas
09-06-2004, 04:02 PM
ja, og så vil der jo komme nye releasere....
Nej, for releasere er ikke "bare nogen, der lige kommer".
Når de bliver busted stopper udviklerne enten med at levere til den pågældende butik(skæde!) eller også forøger de sikkerheden.

BaD TaSTe
09-06-2004, 05:07 PM
APG vil aldrig kunne stoppe fildelingen, men hvis virksomhederne som udgiver og producerer filmene griber ind, så ville det stoppe. Især med at se releases af film som stadig er på biograf stadie.

Men vil selvfølgelig kræve en kæmpe skærpning sikkerheden og udlån af film til medarbejdere og filmanmeldere! Men umuligt vil det ikke være.

-pirat4ever-
09-06-2004, 07:40 PM
Fin pointe.
Shreck 2 var ude 2 måneder FØR den var i DK... For den skulle jo oversættes..

De ber selv om det.

ZuCkZ
09-06-2004, 07:48 PM
Fin pointe.
Shreck 2 var ude 2 måneder FØR den var i DK... For den skulle jo oversættes..

De ber selv om det.

ja, det er jo fuldstændigt vanvattigt...

clawhammer
09-07-2004, 01:06 AM
1 simpelt spørgsmål. TROR DU SELV AT APG HAR RENE HENDER???
svarselv!

kiafa thyea
09-07-2004, 01:20 AM
apg er lige så dirty som vi er

Thomas
09-07-2004, 05:51 AM
apg er lige så dirty som vi er
Og jeg er temmelig dirty :lol: :shock:

BaD TaSTe
09-07-2004, 11:33 AM
Ja man kan godt kalde dem dirty....deres job er at opsøge personer som os og kræve erstatning, for det er der er penge i. Ville de tage de store ville de formentlig sagtens kunne gøre det, hvis det altså ikke går i blinde!

Men der er jo ikke penge i at tage de store pirater, for så ville det meste jo gå i ro, plus mange små pirater ville stoppe med at hente, i rædsel for selv at gå i fælden. Og sker det - hvor ville piraternes job og lettjente penge så blive af? :x

PackedManiac
09-07-2004, 12:23 PM
En ting kan man i hver fald sige om APG.. de ved hvordan man tjener penge! Pirateri og fil-deling er så udbredt, og der er mange 'big biz people' som hader det fordi de mister penge på det. AGP gutterne har så fået den ide at agerer mellemmand. Enhver ved da at man ikke bare kan stoppe fildeling, men der er mange penge i at være lus mellem to negle. AGP både hader og elsker os, i hver fald lader de som om de hader os.. :wink:

VinZenZo
09-07-2004, 02:23 PM
De danske film når at komme i biografen før de kan hentes, ofte er der mange film som er optaget direkte i biografen i USA også lagt på nettet, dog er det meget dårlig kvalitet :)

Hvordan de bliver lagt ud har jeg ingen fantasi til, men tror nu ikke det er medarbejdere som har knoklet hårdt på den film der bare ligger den ud på nettet.

ZuCkZ
09-07-2004, 04:00 PM
De danske film når at komme i biografen før de kan hentes, ofte er der mange film som er optaget direkte i biografen i USA også lagt på nettet, dog er det meget dårlig kvalitet :)

Hvordan de bliver lagt ud har jeg ingen fantasi til, men tror nu ikke det er medarbejdere som har knoklet hårdt på den film der bare ligger den ud på nettet. De tidlige, der er af ringe kvalitet, er screenere. Det vil sige en film, der er optaget med et videokamera...

PackedManiac
09-07-2004, 04:30 PM
De hedder faktisk CAMs :wink:

En screener kommer typisk fra anmeldere (eller personer), der har fået lov at se filmen før den kommer ud i biograferne. Altså, forstil jer en redaktion, hvor en anmelder modtager en film, eller får en chance for at se en film et sted, ELLER en eller anden for en chance for at kigge på de udsendte film de nu sender af sted. Denne person, hvem end det måtte være i heirakiet, ripper materialet og giver den videre til releasegroups. VideoCD, hvis jeg ikke husker forkert, udgiver vidst nok screeners.

Screeners plejer faktisk at være i udemærket kvalitet.

Thomas
09-07-2004, 05:33 PM
Screeners er normalt i enten DVD eller VHS kvalitet.. Altså faktisk ganske udmærket kvalitet.
CAMs er derimod, som ovenstående siger, optaget i en biograf. Det kan eller være TS (TeleSync) eller med dårlig lyd :)

BaD TaSTe
09-07-2004, 06:23 PM
TeleSync og CAMs er optaget med kamera i biografen.

Telecine er direkte indspilning fra filmrullen.

DVDscreener er anmelderenes udgaver som er rippet direkte fra DVDen ligesom normale DVD film, dog kun med filmen og undertekster, og uden ekstra materiale mv.

Brunse
09-22-2004, 05:53 PM
En ting kan man i hver fald sige om APG.. de ved hvordan man tjener penge! Pirateri og fil-deling er så udbredt, og der er mange 'big biz people' som hader det fordi de mister penge på det. AGP gutterne har så fået den ide at agerer mellemmand. Enhver ved da at man ikke bare kan stoppe fildeling, men der er mange penge i at være lus mellem to negle. AGP både hader og elsker os, i hver fald lader de som om de hader os.. :wink:

-> Som citeret fra biblen! :idea:

nοa
10-08-2004, 12:59 AM
mit råd til antipiratgruppen er.. "ring til din arbejdsgiver".. :D eller hvordan er det den er ? hehe